Jag stödjer INTE USA!|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag stödjer INTE USA!
Hydra
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
sp_UserOfflineSmall Offline
77839
October 8, 2001 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad tror ni lilla afghanen achmed 14 år tycker om USA när hans mamma pappa bror och syster dött av amerikanska vapen.
tror ni han är vänligt inställd till usa eller kan det möjligtvis vara så att han vill hämnas. Just det självklart vill han det.
Denna attack kommer föda upp en helt ny generation hard core terrorister som kommer fortsätta slåss med alla medel mot usa.
/mina .34 öre.

[ Detta Inlägg ändrades av: Hydra den 2001-10-08 20:43 ]

LeviAthaN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1137
77844
October 8, 2001 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi skulle behöva en ny Jesus... :hmm:

Nån som är villig att ställa upp? 😀

[LD]
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
77858
October 8, 2001 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta militärhistoriker och generaler är överens om att atombomberna över japan sparade liv, ja du läste rätt, SPARADE. En landstigning hade krävt väldigt många fler både civila och militära offer. Det hade blivit ett långt och blodigt krig med långt fler dödade och skadade än vad det nu blev.

Är du sann?

Detta är juh ett typiskt exempel på indokronering! Så om dom inte hade släppt bomberna så hade dom varit TVUNGA att kriga massa?

Att säga att det är kommunist fasoner att samtala istället för att kriga kunde väll inte vara mer fel? Kommunismen har väll ställt till minst lika mycket krig o elende som religon eller kapitalism har gjort!

Fur FAN tror ni att vi i sverige har kunnat hålla oss utanför alla krig? genom att attackera innan vi samtalar lr?

NitoR
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 71
77859
October 8, 2001 - 6:58 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 14:11, Ajjdiis wrote:
bomba bomba bomba!

LÄTT!!! gör om hela skiten till en parkeringsplats......

[LD]
Medlem
77860
October 8, 2001 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Men vi kanske kan lyfta disskutionen lite och se hur många som klarar av att hänga med!

Om det nu är rättfärdigat att anfalla Afganistan och det bryter ut ett fullt krig á la Jogoslavien. Vad tror ni händer då?

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
77865
October 8, 2001 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Orkar inte läsa igenom hela denna tråden men skulle du Patrik "LD" kunna förklara hur man löser en sådan här situation. Samtala är ju knappast någon lösning när de visar sitt avstånd och inte vill lämna ut en som definitivt är skyldig till tragedin i New York.

Hydra
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
77883
October 8, 2001 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm definitivt skyldig?
Med dom bevis som finns nu skulle han aldrig fällas i en icke amerikansk domstol.

/edit stavfel

[ Detta Inlägg ändrades av: Hydra den 2001-10-08 21:15 ]

[LD]
Medlem
77897
October 8, 2001 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har sagt det innan i denna tråd oxå.

Terror-regimer föds ur misär, det är folks nöd som driver dom att välja mella pest o kolera. Hade man gett Afganistan ett alternativ till Talibanerna så hade dom med störrsta sanorlikhet bytt.

Att bomba dom leder bara till ett hat mot USA och det kommer bli en "ond spiral" av hat.

Jag tycker att vi alla ska ha klart för oss att Talibanerna vill att USA ska ge igen.
Så dom i sin tur kan rättfärdiga ett nytt angrepp på USA.

Så släpp den där kommunistskräcken och fundera på en annan lösning.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
77898
October 8, 2001 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 21:00, [LD] wrote:
Om det nu är rättfärdigat att anfalla Afganistan och det bryter ut ett fullt krig á la Jogoslavien. Vad tror ni händer då?

Det går inte att jämföra med Jugoslavien. Det mest oroväckande med att kriga mot Talibanerna är inte antal civila offer eller att Talibanerna skulle ge något större motstånd. Det jag mest är rädd för är att en alltför stor del av den islamiska världen går på Talibanernas linje och ser USA/Västvärlden som en fiende.

Men samtidigt så har man haft nästan 4 hela veckor på sig att förbereda för detta och så stor del av världen är bakom, att man inte tror detta utgör någon fara.

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
77900
October 8, 2001 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nån måste ju göra grovgörat att straffa dom skyldiga för WTC, då är ju inte rätt land USA att göra det.
Man vet att Usama är en ökänd Terrorist sen långt tidigare, det e inte så att han e känd först nu. När Talibanerna skyddar honom så ska talibanerna också utrotas.
Civila kommer att dö, det får man räkna med.
Dessa dröm om världsfred, det kommer aldrig att inträffa, iaf inte under min livvs tid.

David_A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
77904
October 8, 2001 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 20:58, [LD] wrote:
Är du sann?

Detta är juh ett typiskt exempel på indokronering! Så om dom inte hade släppt bomberna så hade dom varit TVUNGA att kriga massa?

Enkelt svar: JA

Hörrt talas om Pearl Harbour? USA blev INDRAGNA i kriget om du inte visste det. Vad gäller atombomberna så kan jag tala om att det var flera händelser i kriget som krävde betydligt fler dödsoffer. Bombningen av Bremen för att nämna ett exempel. Hela kriget krävde över 50 miljoner dödsoffer. Hur många dog av atombomberna? Runt 240 000

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
77906
October 8, 2001 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 20:06, Farenheit wrote:

Nämn ett land där det har varit kommunism tack!

hmm, forna Sovjetunionen, nordkorea osv...

Om du var lite påläst så skulle du veta att det inte är (var) ett kommunistiskt styrelseskickt i de länderna. Visst Stalin påstod sig vara kommunist, han var diktator.
Nordkorea är en partidiktatur.
Vad du menar med osv. fattar jag inte?!

[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]

David_A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
77910
October 8, 2001 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 21:32, psycho wrote:

On 2001-10-08 20:06, Farenheit wrote:

Nämn ett land där det har varit kommunism tack!

hmm, forna Sovjetunionen, nordkorea osv...

Om du var lite påläst så skulle du veta att det inte är (var) ett kommunistiskt styrelseskickt i de länderna. Visst Stalin påstod sig vara kommunist, han var diktator.
Nordkorea är en partidiktatur.
Vad du menar med osv. fattar jag inte?!

Jo, kommunsim blir alltid diktatur eftersom ingen människa vill avsäga sig all den makten man har som ledare. Kommunism har för alltid bränt sina skepp vad gäller att framstå som mänskligt m.m. Sedan är det inte mycket mer med det. Detta har redan diskuterats många gånger tidigare och jag orkar inte skriva samma saker en gång till.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
77912
October 8, 2001 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 21:23, [LD] wrote:
Att bomba dom leder bara till ett hat mot USA och det kommer bli en "ond spiral" av hat.

Jag tycker att vi alla ska ha klart för oss att Talibanerna vill att USA ska ge igen.
Så dom i sin tur kan rättfärdiga ett nytt angrepp på USA.

Så släpp den där kommunistskräcken och fundera på en annan lösning.

Äntligen kommer du med något konstruktivt och ingen anti-amerika propaganda.

Som Bush sa, detta krig kommer att utföras på många sätt och kommer inte att likna något tidigare krig vi sett. En stor del i det är att hjälpa drabbade så att terrorismen inte kan få fotfäste igen.

Dessutom, hur mycket makt ska en regim som Talibanerna få ha? Den är ju direkt i konflikt med den verklighet som både du och jag ingår i.

[LD]
Medlem
77915
October 8, 2001 - 7:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Men...

Som Bush sa, detta krig kommer att utföras på många sätt och kommer inte att likna något tidigare krig vi sett. En stor del i det är att hjälpa drabbade så att terrorismen inte kan få fotfäste igen.

Kan någon verkligen påstå att det är ett genomtänkt uttalande? alla gapar på mig i detta forumet att jag itne konkretiserar mig... jag har varit mycket mer konkret än så här!

I verkligheten så kommer inte detta krig skillja sig alls. USA kommer att bomba landet sönder o samman och efteråt så kommer dom dela ut allmosor för att får världens sympatier.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
77916
October 8, 2001 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Talibanerna gick ut idag och sade att man skulle inte se amerikanernas attack som en attack mott terrorister, utan som en attack mot den hela islamska religionen..

inser ni vad som händer ifall de andra islamska länderna joinar upp?

Redan nu är det mängder av demostrationer runt om ivärlden som stödjer talibanerna..

Jag börjar bli rädd..

Sen såg jag en kommentar som fick mig att skratta högt!! Skulle det ha dött fler amerikaner än viatnameser i vietnamkriget!?!?!! Kääääära nån! För hilsike leta upp din dammiga gamla historiebok!

EiN_BäVeR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 493
77917
October 8, 2001 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

så j**la FEL att dem bombade dem stackars AFghanistanerna lr hur fan det stavas smile USA ska fan bara ha

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
77925
October 8, 2001 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-08 20:06, nidas wrote:
Vad folk ofta glömmer så är dom 2 största terrordåden i världshistorien uträttade av USA .. .dom bägge atombomberna över japan.. totalt utrota städer fyllda med civila... allt för att slippa landstiga på japanska fastlandet .. sånn jääääääävla dubbelmoral i det landet så att det är skamligt... Plus att om du börjar kriga mot terrororganisationerna så kommer dom med all sannolikhet att börja rövgöka hela världen med angrepp på allt möjligt.. så .. allt har ett dubbeleggat svärd

Hur fan kan du jämföra atombomben över Japan med ett terrorist dåd likt det vi skådade i New York!? Detta var för att få slut på kriget och för att ge igen för Pearl Harbour.
Och vad hände efter bomberna? Jo Japan kapitulerade omedelbart.
Detta sparade alltså liv för båda japan och usa. Så snälla läs på lite innan du öppnar truten.

gorkis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 384
77932
October 8, 2001 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Och vad kommer detta USA hatet ifrån?
Kan någon förklara det för mig? Vi borde vara betydligt mer negativt ställda mot arabländerna som tillåter terrorgrupper ha baser och träningsläger i länderna. De stater/terrorgrupper som förtrycker sina kvinnor, använder koranen som ursäkt för terrordåd, har halshuggning på allmänn plats (som ett folk nöje), och stenar folk.

Angreppet mot USA var ett angrepp mot hela den demokratiska världen alltså är det bara naturligt att hela världen sluter upp bakom usa. Jag förstår mig inte på eran filosofi här. Ska man prata förstånd med terroristerna? Efter det som Bin Laden och hans goda vänner gjorde finns det knappast någon chans till dialog.
Så sluta vädra era vänstervridna åsikter och tänk efter lite.

Totto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1026
77934
October 8, 2001 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Börjar bli lite varmt i tråden. Inga personliga påhopp tack, då låser vi den. :arg:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 474
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL