January 9, 2001
Hur fan kan du jämföra atombomben över Japan med ett terrorist dåd likt det vi skådade i New York!? Detta var för att få slut på kriget och för att ge igen för Pearl Harbour.
Och vad hände efter bomberna? Jo Japan kapitulerade omedelbart.
Detta sparade alltså liv för båda japan och usa. Så snälla läs på lite innan du öppnar truten.
men med den taktiken kan vi juh bomba vilket land som hellst till kapitulering. vi kan juh bomba ihjäl en stor del av befolkningen i USA till som ger sig oxå!
Och vad kommer detta USA hatet ifrån?
Kan någon förklara det för mig? Vi borde vara betydligt mer negativt ställda mot arabländerna som tillåter terrorgrupper ha baser och träningsläger i länderna. De stater/terrorgrupper som förtrycker sina kvinnor, använder koranen som ursäkt för terrordåd, har halshuggning på allmänn plats (som ett folk nöje), och stenar folk.Angreppet mot USA var ett angrepp mot hela den demokratiska världen alltså är det bara naturligt att hela världen sluter upp bakom usa. Jag förstår mig inte på eran filosofi här. Ska man prata förstånd med terroristerna? Efter det som Bin Laden och hans goda vänner gjorde finns det knappast någon chans till dialog.
Så sluta vädra era vänstervridna åsikter och tänk efter lite.
Men sluta va så blåögd TÄNK SJÄLV! du sitter och nästan citerar Bush tal, Tänk på att dom faktiskt avrättar folk offentligt i USA oxå! Tv-bolagen slåss t.o.m om rättigheterna för det! rättfärdigar inte det en viss avsky mot USA likaväl som mot Talibanerna.
Jag tycker du ska läsa på lite oxå och inte bara ta fakta från ett håll. Du har uppenbarligen köpt USA proppaganda rätt av och nu e du sur på oss som tänker själva, så lägg av med tramsiga argument som att vi ska läsa på eller att vi e kommunister för det gör bara att du framstår som löjlig.
June 15, 2001
On 2001-10-08 22:20, [LD] wrote:
Hur fan kan du jämföra atombomben över Japan med ett terrorist dåd likt det vi skådade i New York!? Detta var för att få slut på kriget och för att ge igen för Pearl Harbour.
Och vad hände efter bomberna? Jo Japan kapitulerade omedelbart.
Detta sparade alltså liv för båda japan och usa. Så snälla läs på lite innan du öppnar truten.men med den taktiken kan vi juh bomba vilket land som hellst till kapitulering. vi kan juh bomba ihjäl en stor del av befolkningen i USA till som ger sig oxå!
Och vad kommer detta USA hatet ifrån?
Kan någon förklara det för mig? Vi borde vara betydligt mer negativt ställda mot arabländerna som tillåter terrorgrupper ha baser och träningsläger i länderna. De stater/terrorgrupper som förtrycker sina kvinnor, använder koranen som ursäkt för terrordåd, har halshuggning på allmänn plats (som ett folk nöje), och stenar folk.Angreppet mot USA var ett angrepp mot hela den demokratiska världen alltså är det bara naturligt att hela världen sluter upp bakom usa. Jag förstår mig inte på eran filosofi här. Ska man prata förstånd med terroristerna? Efter det som Bin Laden och hans goda vänner gjorde finns det knappast någon chans till dialog.
Så sluta vädra era vänstervridna åsikter och tänk efter lite.Men sluta va så blåögd TÄNK SJÄLV! du sitter och nästan citerar Bush tal, Tänk på att dom faktiskt avrättar folk offentligt i USA oxå! Tv-bolagen slåss t.o.m om rättigheterna för det! rättfärdigar inte det en viss avsky mot USA likaväl som mot Talibanerna.
Jag tycker du ska läsa på lite oxå och inte bara ta fakta från ett håll. Du har uppenbarligen köpt USA proppaganda rätt av och nu e du sur på oss som tänker själva, så lägg av med tramsiga argument som att vi ska läsa på eller att vi e kommunister för det gör bara att du framstår som löjlig.
Du kanske inte läste vad det stod? Man _sparade_ liv genom att bomba Japan. Bra att du bara tog ETT ex. Avrättningarna. Stenar USA sina dödsdömda eller hugger dom huvvet av dom på allmänn plats eller?
Är det brottsligt att äga en dator i USA, är det ett brott att för en kvinna gå utan klädsel som täcker hela kroppen?
Det finns en viss skillnad som du kanske ser?
Du har inte alls kommenterat att dessa länder/stater _tillåter_ terrorgrupper av olika slag att ha baser och fristäder runtom i länderna. Hur ska man få bukt med det?
Bush gav 3 st. Jag upprepar ifall du inte förstår eller ser. 3 ST! Simpla krav till talibanerna.
1. Stäng alla terroristläger.
2. Lämna ut Osama Bin Laden
3. Lämna ut utländska medborgar som har blivit orättfärdigt fängslade.
Det var simpla krav som var väldigt lätta att ställa upp på.
Men deras beslut att gå emot dessa krav visar ganska bra vart dom står när det gäller terrorism. DÅ är dom precis lika skyldiga som terroristerna själva.
[ Detta Inlägg ändrades av: gorka den 2001-10-08 22:37 ]
January 9, 2001
Man sparade inte liv genom att bomba i japan. PUNKT! det är skitsnack! Tycker du att det var bra att Atombomba i Japan så har du en mycket sjuk inställning.
Att det skulle sparat liv är ett argument som Nynazister använder och jag tror att det är fler än jag som vill slippa sånt i denna tråden.
January 9, 2001
Stenar USA sina dödsdömda eller hugger dom huvvet av dom på allmänn plats eller?
Är det brottsligt att äga en dator i USA, är det ett brott att för en kvinna gå utan klädsel som täcker hela kroppen?
Jag hävdar inte att det talibanerna gör e bra! det har jag aldrig gjort.
Men kan du hävda att det argunent du nu lämnar rättfärdigar att bomba ihjäl människor?
Och att citera Bush känns inte riktigt på sin plats i detta sammanhanget.
Varför skulle dom ställa upp på USAs krav? av rädsla? nä, dom har inget att vinna på en sån grej. Grejen är att USA inte än har förstått vad dom har att förlora i en sån här attack. Jag bad innan om att höja ribban lite och du kanske skulle kunna sträcka dig och hänga med? Fast det kräver att du tänker lite mer än på det som Bush har sagt till dig att tycka!
June 15, 2001
On 2001-10-08 22:38, [LD] wrote:
Man sparade inte liv genom att bomba i japan. PUNKT! det är skitsnack! Tycker du att det var bra att Atombomba i Japan så har du en mycket sjuk inställning.Att det skulle sparat liv är ett argument som Nynazister använder och jag tror att det är fler än jag som vill slippa sånt i denna tråden.
Vi kan börja med detta otroligt dumma inlägg.
För det första påstår du att jag är nynasist? Om så är fallet kanske du vet att du har gjort dig skyldig till förtal och det är brottsligt.
För det andra har jag aldrig påstått att det var BRA att bomba Japan. Bara att det var bättre än ett lång draget krig på marken. Jämför med markkriget mot tyskarna.
June 15, 2001
On 2001-10-08 22:51, [LD] wrote:
Stenar USA sina dödsdömda eller hugger dom huvvet av dom på allmänn plats eller?
Är det brottsligt att äga en dator i USA, är det ett brott att för en kvinna gå utan klädsel som täcker hela kroppen?Jag hävdar inte att det talibanerna gör e bra! det har jag aldrig gjort.
Men kan du hävda att det argunent du nu lämnar rättfärdigar att bomba ihjäl människor?
Och att citera Bush känns inte riktigt på sin plats i detta sammanhanget.
Varför skulle dom ställa upp på USAs krav? av rädsla? nä, dom har inget att vinna på en sån grej. Grejen är att USA inte än har förstått vad dom har att förlora i en sån här attack. Jag bad innan om att höja ribban lite och du kanske skulle kunna sträcka dig och hänga med? Fast det kräver att du tänker lite mer än på det som Bush har sagt till dig att tycka!
Jag har heller aldrig dragit upp det som argument utan mera som ett bevis på att det är dags för förändringar i dessa länder.
Och ge mig EN bra anledning för att dom INTE skulle följa dessa krav. Det bevisar att dom inte alls är intresserade av att följa HELA världens enighet mot terrorismen. Inte bara västvärlden utan också Kina, Ryssland och flera asiatiska länder.
Och det du sa om att höjja ribban var både dumt och oerhört barnsligt. Jag svarar på dina vänstervridna tok-argument. Vad mer väntar du dig?
[ Detta Inlägg ändrades av: gorka den 2001-10-08 23:08 ]
3 Guest(s)