February 12, 2002
Jag tror på Gud men det är ett par saker jag funderat på.
Jag tror dock inte på mycket i bibeln...
Vem berättade för människorna om djävulen?
Varför skulle helvetet vara ett dåligt ställe? Om jag var djävulen så skulle jag locka med något lite trevligare.
Djävulen bara ett trix för att skrämma folk?
Varför sälja sin själ och plågas förevigt för ynka 100år?
Har ni tänkt på så perfekt ordnat allt är? Kan det vara en slump?
Varför?
Tänk så mycket längre vi människor kommit i den tekniska utvecklingen om vi inte varit rädda för att bli brända på bål.
Någon som medvetet sekat ner våran utveckling med religon.
Tänk om det hela bara är en vadslaging mellan ett par olika utomjordiska arter som skulle se vilken av deras förfäder som var starkast..
Tänk om världen bara är det vi förväntar oss att den ska vara? Tänk er matrix fast utan en värld utanför. Tänk er att det är vårat gemensamma undermedvetna som håller hela universum tickande..
Jag hade kommit på något riktigt djupt men varje gång jag försöker ställa den frågan glömmer jag bort den..
Det kommer mera...Sen....
Jag är redo för hispan va? 🙄
May 23, 2001
http://bilder.stormaz.servebee.....eln?full=1
En ganska intressant insändare om hur man kan tolka bibeln 🙂
June 9, 2003
October 20, 2001
Jag vill också undra en sak, om Adam å Eva va dom första mäniskorna, Hur kommer det då sig att det finns indier, afrikaner, svenskar, norskar, tyskar, kineser som alla har olika dialkter, språk och utseende??
Finns det inget vettigt svar på den frågan, hur trolig är resten av bibeln då?
June 9, 2003
June 9, 2003
June 9, 2003
October 20, 2001
ruski2 wrote: varför tror man på gud?
Har en kille som heter Hassan i min klass, När jag ställde den frågan till mig satt han i 3timmar och tjötade blajja som jag inte förstod...
En annan i klassen tror bara på gud, (inte resten av bibeln) å han gör d för att han ska han nån som vakar över han typ..
July 27, 2002
Jag tror faktiskt inte på gud.
Jag tror på biologin. Alla planeterna är skapade av gaser, under flera miljarder år såklart. Det är vad jag tror.
Men vad rymden/universium är.. Det har jag ingen som helst aning om vad jag ska tro om där.. Men det är nog logiskt..
Ni kanske säger : Logiskt?! nu..
Men det kanske inte är så logiskt för oss här "nere" men om ni tänker efter hur allting är näst intill perfekt förstår ni.. Hoppas jag. :bgrin:
Naturen gång skulle jag kalla det, liknande iaf.
October 29, 2001
tobbelobbe wrote: Jag vill också undra en sak, om Adam å Eva va dom första mäniskorna, Hur kommer det då sig att det finns indier, afrikaner, svenskar, norskar, tyskar, kineser som alla har olika dialkter, språk och utseende??
Finns det inget vettigt svar på den frågan, hur trolig är resten av bibeln då?
Bibeln är den första kopian av tidningen 'En ding-ding värld' punkt slut!
Hur vi ser ut och pratar beror på miljön/omgivningen.
3 Guest(s)