July 19, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Kame_boy väldigt mycket av vad du skrev var väldigt smart.
Men jag fattar fortfarande inte hur ett öga uppstod ur slumpen trots att som du skrev kanske det bara kunde känna skillnad mellan mörker/ljus och sedan har vidareutvecklats så är det svårt för mig med min ringa intelligens att förstå en sån sak.
Naturen har ju hållit på och slumpat i några miljarder år så tillslut blir det ju rätt.. Och den muterade varelsen som nu har ett öga som är mycket bättre än alla andra överlever ju mycket enklare och kan då sprida sin ögongen vidare...
February 22, 2003
Skrivet: Lör Nov 01, 2003 12:49 pm Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag vill också undra en sak, om Adam å Eva va dom första mäniskorna, Hur kommer det då sig att det finns indier, afrikaner, svenskar, norskar, tyskar, kineser som alla har olika dialkter, språk och utseende??
Finns det inget vettigt svar på den frågan, hur trolig är resten av bibeln då?
Dumskalle
när människorna blev mer och mer
flyttade dom till egna delar av världen
detta hände innan vi hade ett intelligent språk
och så utvecklade varje folkslag sitt eget språk
Och människorna utvecklades efter ´klimatet i just den delen av världen
February 12, 2002
BelGarath wrote: Skrivet: Lör Nov 01, 2003 12:49 pm Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag vill också undra en sak, om Adam å Eva va dom första mäniskorna, Hur kommer det då sig att det finns indier, afrikaner, svenskar, norskar, tyskar, kineser som alla har olika dialkter, språk och utseende??
Finns det inget vettigt svar på den frågan, hur trolig är resten av bibeln då?
Dumskalle
när människorna blev mer och mer
flyttade dom till egna delar av världen
detta hände innan vi hade ett intelligent språk
och så utvecklade varje folkslag sitt eget språk
Och människorna utvecklades efter ´klimatet i just den delen av världen
Babelstorn...
September 3, 2001
Ang. Adam o Eva som Belgarath sa.. (ni får ursäkta denna post pga hög promille)
Finns ingen egentlig anledning. Om det fanns en anledning (om någon) så skulle kristna vara tvunga att tro på evolution... (människan skapades i guds avbild enligt bibeln) Så första människan måste ha tillhört en så kallad "släkte" (antingen vit, mörkhyad eller asiatisk eller nåt annat).
I bibeln står det att när människor förskte bygga babylon-tornet så blev gud arg och skickade nåra änglar för att ändra språk på de stackars människorna för att de inte skulle förstå varandra. Vissa människor, som förstog varandra bildade grupper, och så bildades språken... och från språken, dialekter.
Babylon-tornet blev inte slutfört men i stället bildades massa folkmassor med olika språk och så småningom med avvikande livsåsiskter.
Det är deras förklaring till språk. Ni måste ju även ta med i räkningen att kristendomen inte anser att jorden har funnits i mer än 10000 år (som max). Många kristna tror verkligen att jorden bara har funnits i ca. 7000-8000 år, och att gud satt alla varelser på jorden som de är nu.
Vissa kristna (beroende på vilken inriktning, evangelister, anglikaner, protestanter,mormoner osv) påstår även att dinosauriebenen som finns på jorden är rester från andra världar som gud har skapat innan men sedan använt för att göra världen vi lever i nu.
Vissa kristna påstår att gud har ångrat sig med sin skapelse flera ggr (tillverkniningen av dinosaurier, tiden före noaks ark osv) men det stämmer inte överens med bibeln, för där står det att gud är ofelbar... att han inte kan begå fel eftersom att om han gjorde något fel skulle han inte vara gud längre.
Vissa vill påstå att gud har gjort vissa profeter till gudar i mindre nivå. Till exempel var profeten Abraham enligt vissa kristna, en speciell profet och fick därför kraften att göra sin egen värld (enligt t.ex. mormoner så framkommer det svagt att om man når perfektion så blir man en gud på sätt o vis, och får skapa liv) Och därför förklarar man som så att de UFO'n man ser, är änglar/varelser från Abrahams värld som vill besöka oss.
Katolikerna/kristna hittar på så jävla mkt så att man nästan inte vill tro att dom verkligen kan komma på sånt... det är helt sjukt imho...
aja. hoppas ni fick lite mer kuriosa inför pannbenet.
EDIT (nykter nu): Jag minns knappt att jag skrev detta igår!!!! fett sjukt!!! men jag verkar inte ha skrivit helt åt helvete dock 😛
January 11, 2002
religion = hjärntvätt av människor som fungerar skitbra eftersom människor alltid är rädda för sånt vi inte vet... (vad som händer när vi dör osv)
trodde seriöst på gud å bibeln å hela köret... sen slog det tillbaks totalt, tycker det är helt sjukt nu, tycker seriöst synd om folk som går till kyrkan, dom inser inte hur hjärntvättade dom är enligt mig....
finns så många "fel" också i bibeln så jag fattar inte hur folk faktiskt kan (bokstavligt) tro på det som står där...
plus att gud skapade ju människan som "en avbild av gud själv" eller nått sånt eller hur?
ok gud är ju perfekt eller hur?
hur kommer det sig då att människor INTE är perfekta???
ett problem till. om nu gud är så god och bra å jesus är vår stora räddare, hur kommer det sig då att världen ser ut som den gör... måste ju va en rätt kass gud.
många som tror säger att dom har fått uppenbarelser och att gud räddat dom och hjälpt dom osv osv... varför hjälper bara gud dom som tror på honom, är inte alla människor lika? då borde ju gud hjälpa alla lika mycket?
nepp, relioner (SPECIELLT kristendomen) är helt sjukt. har definitivt skapat mer olycka än lycka i den här världen.
August 21, 2001
MrWeizel wrote: men kråkan, jag har sagt åt dig att inte äta röka svamparna som växer i ringar på gräsmattan..
Om jag förstått det hela rätt så är det nejlikbroskskivling, vilket ska vara en god svamp faktiskt.
Hittade ett litet tips på hur den ska avnjutas.
Har sådana här utanför jobbet.
Ska minsann plocka några 🙂
August 12, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Metz]Qoute from Exit Wounds "the greatest trick the devil ever pulled was to convince the world he didnt exist"
Passade bättre i sammanhanget när den frasen drogs i "De misstänkta", som är en av de bästa filmer som gjorts... 😀
the usual suspects är frasen med i oxå...
February 21, 2003
ruski2 wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Metz]Qoute from Exit Wounds "the greatest trick the devil ever pulled was to convince the world he didnt exist"
Passade bättre i sammanhanget när den frasen drogs i "De misstänkta", som är en av de bästa filmer som gjorts... 😀
the usual suspects är frasen med i oxå...
GUENO!!! Den här ska in i citattråden!!!
3 Guest(s)