November 26, 2002
Jag tror på en form av högre makt, eller iallafall någonting som allting härstammar från. I brist på bättre ord använder jag ordet Gud.
Gud är alltså det första som någonsin fanns.
Jag tror att det mesta i bibeln är påhittat, men inte nödvändigtvis att det bara är dåligt. Som sagt, det är många socialt svaga som sökt sig till kristendomen och därefter 'återanpassat' sig.
February 12, 2002
Öwall wrote: Jag tror på en form av högre makt, eller iallafall någonting som allting härstammar från. I brist på bättre ord använder jag ordet Gud.
Gud är alltså det första som någonsin fanns.Jag tror att det mesta i bibeln är påhittat, men inte nödvändigtvis att det bara är dåligt. Som sagt, det är många socialt svaga som sökt sig till kristendomen och därefter 'återanpassat' sig.
Nära på exakt min ståndpunkt också. 😀
December 15, 2002
Öwall wrote: Jag tror på en form av högre makt, eller iallafall någonting som allting härstammar från. I brist på bättre ord använder jag ordet Gud.
Gud är alltså det första som någonsin fanns.Jag tror att det mesta i bibeln är påhittat, men inte nödvändigtvis att det bara är dåligt. Som sagt, det är många socialt svaga som sökt sig till kristendomen och därefter 'återanpassat' sig.
wiii...du tror på påskharen åxå va?
June 18, 2001
Liksom alla som söker sig till subkulturer, och alla som principiellt tar avstånd från dem. Och så vissa som överkompenserar genom att påpeka detta. 🙂
September 30, 2003
Min teori: För länge länge fanns det en civilisation som hade utvecklats till multi hi-tech och uppfunnit ett massföstörelsevapen så starkt att det skulle kunna slå ut en hel värld. Ett krig mellan planeter utartade sig och all storhetsvansinne ledde till att massföstörelsevapnet användes och slog ut alla livsformer. Stunden då vapnet användes är nu mera känt som "The Big Bang" och flera miljoner år senare när strålning lagt sig börjar nya livsformer titta fram... och sen vet ni hur det gick. Måtte aldrig människan göra en uppföljare till min teori och för att citera en annan tänkare vid namn Albert Einstein: "Jag vet inte hur tredje världskriget kommer bli, men det fjäde kommer utkämpas med pinnar och sten".
August 21, 2001
tobbelobbe wrote: Jag vill också undra en sak, om Adam å Eva va dom första mäniskorna, Hur kommer det då sig att det finns indier, afrikaner, svenskar, norskar, tyskar, kineser som alla har olika dialkter, språk och utseende??
Finns det inget vettigt svar på den frågan, hur trolig är resten av bibeln då?
Inavel ger mutationer. Snacka om vilken familjefest de måste haft.. jösses..
February 12, 2002
desdecado wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Djävulen bara ett trix för att skrämma folk?
Om du tänker efter lite så stämmer inte detta riktigt. Är det inte så att "Gud bara är ett trix för att skrämma folk?"
På sätt å vis. Undrar hur samhället skulle skillja sig om ingen trodde på ett liv efter döden. Skulle alla leva ut sina lustar här på jorden då eftersom det liks inte blir nå mer eller skulle de vara som nu att alla försöker göra det bästa av situationen.
1 Guest(s)