May 10, 2002
men 08:or 😛 sry men.. kan ni inte tagit nåt jobb man tjänar på typ plantsättning, gjorde själv inte det iår men nästa år serru, här tjänas det iaf
30kr/timmen för 87:or
36kr/timmen för 86:or
40kr/timmen för 85:or
och för dom som fyllt 18 är det väl 60kr/timmen fast då får man jobba inom sjukvård typ ålderdomshem, lr nåt.. glömt 😛 , vet inte om det var 100kr/timmen på kvällar och helger man fick.
lättsamt för 16åringar som bara får klippa gräs med åkgräsklipparn i 10dagar och få 2400kr för det.. ett tips till nästa år att planera in och kolla så man har sommarjobb på våren så man slipper springa runt som en nörd och fråga efter jobb, gå på arbetsförmedlingen, för dom som orkar ska man sätta plant och tjäna lite pengar iaf!
January 6, 2002
Jag pluggar iofs på högskola men man behöver bara vara 16 för att jobba som badvakt på simhallar.
På helger och vardagskvällar efter kl1900 får jag 100:-/tim
annars 75:-/tim
man jobbar dock bara fyra timmar åt gången men det blir en del pengar av det på en månad iaf. Så har man inte mycket i skolan kan man dra in 800:- per helg innan skatt vilket inte e helt fel...
Du kan dock behöva gå badvakt steg 1 för att få jobb men den kostar bara 1800:- vilket du isf snabbt tjänar in...
May 10, 2002
plantsättning finns nog inte så mycket om i sthlm kanske, men om man bor där så kan man fara upp till norrland och jobba 2veckor och sätter plant, alltså typ små granar lr nå träd är det, så får 50öre/plantan, om jag inte minns fel, och så om man sätter 50 000st så har man 25 000kr så.. men visst är det värt det, så tar man ett standard park jobb om man vill också i 10dagar, men man får fan slita som en gris om man ska tjäna mycket pengar och det gör man om man vill det! vill man vara fin får man lida piiiiiin, som man säger! men då kanske man får gå upp 05:00 på morron och gå runt på nån myr fullt med mygg och knott så man får nog använda sig av myggmedel :bgrin:
Edit: btw, jag satsar på att bli rik nästa sommar
1 Guest(s)