Jaha, ingen mer korv från Norge.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jaha, ingen mer korv från Norge.
MinuteMan
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 21, 2005 - 1:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Blev lite sugen på korv, nääääää.

http://www.aftonbladet.se/vss/.....58,00.html

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
862345
March 21, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

hehe tänkte samma sak när jag såg den,

Undra hur noga det rengör kvarnen. :s

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
862348
March 21, 2005 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: hehe tänkte samma sak när jag såg den,

Med tanke på vad mycket korv innehåller i vanliga fall, så vet jag inte om det blev bättre eller sämre med en gubbe i den.
En intressant sak om korv är att folk inte har en susning vad som finns i den, men ändå äter de den utan att tveka. Sedan när det kommer till prima råvaror, som det är enormt stora krav på, t.ex. lever eller blodpudding, då rynkar de på näsan. Visst, jag är kanske lite miljöskadad, då min syster är livsmedelskemist, men ibland undrar man hur folk tänker egentligen.
Ett tips direkt från syrran. Kolla på paketet om det heter korv. För att få heta korv, så måste det innehålla en viss riktigt procent kött. Då kan ni ju börja fundera vad Hot Dogs, Partygrillare och Stekringar egentligen är....:)

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
862350
March 21, 2005 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=BarateaU]hehe tänkte samma sak när jag såg den,

Med tanke på vad mycket korv innehåller i vanliga fall, så vet jag inte om det blev bättre eller sämre med en gubbe i den.
En intressant sak om korv är att folk inte har en susning vad som finns i den, men ändå äter de den utan att tveka. Sedan när det kommer till prima råvaror, som det är enormt stora krav på, t.ex. lever eller blodpudding, då rynkar de på näsan. Visst, jag är kanske lite miljöskadad, då min syster är livsmedelskemist, men ibland undrar man hur folk tänker egentligen.
Ett tips direkt från syrran. Kolla på paketet om det heter korv. För att få heta korv, så måste det innehålla en viss riktigt procent kött. Då kan ni ju börja fundera vad Hot Dogs, Partygrillare och Stekringar egentligen är....:)

Jo det där är helt sant du säger, men det känns lite kanibal aktigt.

De som finns i korv lär vara så nasty att man itne vill äta, man har ju ingen aning om hur mycket de står i fabriken och har spott tävling ner i korv smeten.

:cy:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
862353
March 21, 2005 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack du har gjort så jag aldrig mer kommer käka korv. wink :spy:

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
862355
March 21, 2005 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag älskar korv och har alltid gjort det, oavsett vad som är i. Inte faan kommer jag sluta äta det för att någon doppade en gubbe i grytan.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
862356
March 21, 2005 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:
Tack du har gjort så jag aldrig mer kommer käka korv. wink :spy:

Det är inget problem att äta korv. Se bara till att köpa korv som är av hög kvalisort. Allvarligt talat så tycker jag knappt det finns något så gott som en riktigt god och välkryddad korv. Men jag håller mig ifrån allt som verkar vara riktat till barnfamiljer.....:)

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
862369
March 21, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Även den finaste korven innehåller väldigt lite kött. Dock tillräckligt för att få kallas korv...

Nåja, skulle tro att dom inte ens stannade kvarnen.. Kör på bara ropade chefen! 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
862373
March 21, 2005 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehehe, innehållet i Hot Dogs är så finmalet så det inte märks vad som är för innehåll.
Skitsamma, ett paket Hot Dogs och lite rejäl senap, gärna Graveleijs att doppa korven i är kalas..
Äter mer än gärna pölsa, men då är det mammsens hemgjorda som gäller. Blodpudding och blodbröd slinker också mer än gärna ner.
Lever gillar jag däremot inte smaken på, men i typ hemgjord leverbiff gör jag ett undantag, såvida inte leversmaken är alltför dominant.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
862379
March 21, 2005 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=denstore][quote=BarateaU]hehe tänkte samma sak när jag såg den,

Hehehe, innehållet i Hot Dogs är så finmalet så det inte märks vad som är för innehåll.
Skitsamma, ett paket Hot Dogs och lite rejäl senap, gärna Graveleijs att doppa korven i är kalas..
Äter mer än gärna pölsa, men då är det mammsens hemgjorda som gäller. Blodpudding och blodbröd slinker också mer än gärna ner.
Lever gillar jag däremot inte smaken på, men i typ hemgjord leverbiff gör jag ett undantag, såvida inte leversmaken är alltför dominant.

Insämmer med er båda. Det som är i korv är inte det bästa köttet, snarare slamsorna och sånt man inte kan använda till köttfärs som blir korvsmet.

Sen så är lever, pölsa och blodpudding gott. Dessutom så är ju blodpudding nyttigt eftersom det finns mycket järn i det.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
862383
March 21, 2005 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det därför korven smakar kyckling ibland :-k :)R

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
862386
March 21, 2005 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

jag gillar korv, fast undrar också ibland vad fan som är i den egentligen 😉
Hamburgare är mycket godare, och dom innehåller typ 80% nötkött.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
862400
March 21, 2005 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: jag gillar korv, fast undrar också ibland vad fan som är i den egentligen 😉

Hur kan du vara så säker på att hamburgare innehåller 80% nötkött. 😛

Å andra sidan, tänk er allt hår som gubben troligtvis hade på huvudet. BLÄ!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
862402
March 21, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye wrote: [quote=Extatic]jag gillar korv, fast undrar också ibland vad fan som är i den egentligen 😉

Med det menas kanske 80% saker med nötköttsrelaterad härkomst??
wink

Hår i maten är ingen höjdare, oavsett vem det kommer från..
Kanske detta är att relatera till, jag menar det är ju aldrig någon vid bordet som är stolt ägare till hårstrået man fann i maten.
Typ 5 mörkhåriga vid bordet och ett långt blont hårstrå i Janssons frestelsen.
Kanske något att komma ihåg nästa gång man finner ett okänt hårstrå på tallriken.
😮

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
862405
March 21, 2005 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

hehehe stackars karl.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
862406
March 21, 2005 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Popeye][quote=Extatic]jag gillar korv, fast undrar också ibland vad fan som är i den egentligen 😉

Med det menas kanske 80% saker med nötköttsrelaterad härkomst??
wink

Hår i maten är ingen höjdare, oavsett vem det kommer från..
Kanske detta är att relatera till, jag menar det är ju aldrig någon vid bordet som är stolt ägare till hårstrået man fann i maten.
Typ 5 mörkhåriga vid bordet och ett långt blont hårstrå i Janssons frestelsen.
Kanske något att komma ihåg nästa gång man finner ett okänt hårstrå på tallriken.
😮

Nej det stämmer ju i och för sig. Man ropar inte gärna upp: Oj titta, Erik håller i mitt hår! När Erik sitter tre platser bort och håller upp ett långt blont hårstrå.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
862411
March 21, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Bullens pilsnerkorv är fortfarande kungen bland korvar. Läs dock inte innehållsförteckningen i samband med måltid. Ät och var glad.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
862413
March 21, 2005 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Bullens pilsnerkorv är fortfarande kungen bland korvar. Läs dock inte innehållsförteckningen i samband med måltid. Ät och var glad.

Egentligen äter jaghelst inte korv mer än i sammband med pommesfrite. 😎
Äter INTE Bullens pilsnerkorv, då jag tycker den har en avskyvärd smak! :spy:

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
862417
March 21, 2005 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag äter den inte heller i vanliga fall, men när man är ute och campar eller något och inte har tillgång till annat än burkkäk så är Bullens en riktig höjdare.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
862419
March 21, 2005 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tala för dig själv.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 475
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL