Jahaja, strax bär det av till mönstringen ...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jahaja, strax bär det av till mönstringen ...
Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
sp_UserOfflineSmall Offline
421335
September 26, 2003 - 5:23 am
sp_Permalink sp_Print

Blääää lumpen.... gör det inte de är farligt...... 😮

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
421358
September 26, 2003 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Imperial Tim wrote: Blääää lumpen.... gör det inte de är farligt...... 😮

vad e det som e så farligt med lumpen?

har du gjort lumpen?

[Image Can Not Be Found]

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
421392
September 26, 2003 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jiggly wrote: ..så ni säger att de som inte gör lumpen inte är "män"? Tack för den, jag ville göra lumpen jättemycket när jag mönstrade men jag fick inte, jag hade tinnitus och fick ej göra pga det. Så kom inte och säg att man inte blir man förrän man har gjort lumpen.. 😕

jag kan sträcka mig så långt som att säga att man inte är man om man undviker det bara för att man inte orkar eller dylikt

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
421403
September 26, 2003 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

-d-himself- wrote: beror på.. liksom,. om man har jobb, flickvänn osv, kanske man inte vill rycka in i lumpen precis..

men asså... nu snackar vi NH.. hur många här har en flickvän som inte heter .jpg i efternamn??? dessutom så säger lagen att man inte kan bli uppsagd för att man för lumpen... om dom gör det så kan man stämma

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
421406
September 26, 2003 - 9:23 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=Blekingen] Tänk om alla länder resonerade så! Då skulle inga arméer finnas! Inga krig med andra ord!
"Om det inte skulle finnas något vatten skulle vi aldrig kunna lära oss simma och då skulle alla drunkna".

Hahaha, dendär var fan rolig 😀 ... Aha.. du menade det verkligen... Om inga arméer skulle finnas så skulle ett land skaffa en armé och ta över alla andra länder... Vill man ha fred så måste man förbereda sig för krig... Stjälv tycker jag att armén får alldeles för lite pengar..

Min plan är att konstruera ett par foton kanoner och skicka upp dem som sateliter som kretsar runt och täcker uppe hela jorden.
Alla som skulle hota mig (varesig det är en kille en stad eller ett land) Så skulle jag med lite knappande på min bärbara kunna bränna bort detta objekt från jordens yta.. 😀

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
421407
September 26, 2003 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Jiggly][quote=ManicBlue]Kanske gör du så dåligt ifrån dig att du slipper tjänstgöring i "leka krigföretaget". Finns bättre saker att lägga skattepengar på enligt min åsikt.

Håller med dig till 100%. 😮

Japp exakt..

Fattar inte hur de kan ha så mycket permis. Fatta vad de kostar staten med alla flyg/tåg/buss/taxi biljetter och då lön uppe på allt de!!! :arg:

Vi har ju liks tillgång till EU's arme om de skulle bli krig, så vi kan ju lika gjärna aveklar våran.. ""

Eu:s försvar bygger på ett sammarbete mellan försvarsmakter inom unionen. för att ta del av den bör sverige antingen bidra med pengar eller manskap. Sverige håller en hård linje för att hålla balans mellan försvaret och ekonomin... Dessutom vill EU att sverige ska kunna bidra med ännu mer än vi redan gör, fast det gör vi inte! så gnäll inte på försvaret plz.. Lumpen gör män av nördar..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
421409
September 26, 2003 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Jiggly][quote=ManicBlue]Kanske gör du så dåligt ifrån dig att du slipper tjänstgöring i "leka krigföretaget". Finns bättre saker att lägga skattepengar på enligt min åsikt.

Håller med dig till 100%. 😮

Japp exakt..

Fattar inte hur de kan ha så mycket permis. Fatta vad de kostar staten med alla flyg/tåg/buss/taxi biljetter och då lön uppe på allt de!!! :arg:

Vi har ju liks tillgång till EU's arme om de skulle bli krig, så vi kan ju lika gjärna aveklar våran.. ""

Eu:s försvar bygger på ett sammarbete mellan försvarsmakter inom unionen. för att ta del av den bör sverige antingen bidra med pengar eller manskap. Sverige håller en hård linje för att hålla balans mellan försvaret och ekonomin... Dessutom vill EU att sverige ska kunna bidra med ännu mer än vi redan gör, fast det gör vi inte! så gnäll inte på försvaret plz.. Lumpen gör män av nördar..

Fel fel fel.... Lumpen gör skjutgladabesservissernördar utav helt vanliga fredliga nördar..

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
421413
September 26, 2003 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: gnäll inte på försvaret plz.. Lumpen gör män av nördar..

Några av historiens största män, kvinnor, tänkare eller vad man nu vill kalla de var även pascifister. Att lumpen skulle göra män utav småpojkar är en så förlegad syn på vår kultur och tidsålder.

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
421426
September 26, 2003 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=keffing]gnäll inte på försvaret plz.. Lumpen gör män av nördar..

Några av historiens största män, kvinnor, tänkare eller vad man nu vill kalla de var även pascifister. Att lumpen skulle göra män utav småpojkar är en så förlegad syn på vår kultur och tidsålder.

Amen! :bok:

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
421544
September 26, 2003 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jag ser fan fram emot att få göra lumpen en dag. Tror det kommer bli skoj

Imperial Tim
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 317
421550
September 26, 2003 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: [quote=Imperial Tim]Blääää lumpen.... gör det inte de är farligt...... 😮

vad e det som e så farligt med lumpen?

har du gjort lumpen?

[Image Can Not Be Found]

Nej men jag har hört nästan från alla som gjort lumpen att det suger sten hårt, och det tror jag på... Dessutom är det för nyttigt, gå upp tidigare morgnar bläääääää... uschhh

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
421648
September 26, 2003 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett enda långt scoutläger för pojkar med manlighetskomplex. Nej tack. Speciellt eftersom syftet med utbildningen är att lära sig ligga under en gran i väntan på att någon ska komma förbi som man kan skjuta.

edit: Den fysiska träningen är säkert bra, däremot.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 482
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL