Jäkla storkäft man har..20kg ner till midsommar..|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jäkla storkäft man har..20kg ner till midsommar..
Gebba
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 168
sp_UserOfflineSmall Offline
1137108
May 15, 2007 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

mer grönsaker!!!! 😉

bananer är bra men inte för många utan satsa mer på grönsaker 🙂

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1137194
May 15, 2007 - 7:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Råkar du ut för körtelfeber under den närmaste tiden så kommer du att rasa i vikt, tappade 20kg på ett par veckor då man inte fick i sig nån föda, max en risifrutti om dan och en kopp té. kan dock vara lite drastiskt sätt att minska vikt på, men men 😉

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
1137202
May 15, 2007 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker vi startar en insamling till Ilg@dd så han kan göra en fettsugning.
Då lär du väl passera 20kg? 😛

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1137203
May 15, 2007 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Kom ihåg att bananer innehåller mycket kolhydrater.

Se till att äta ganska regelbundet men i mindre mängder för att hålla igång en ständig förbränning. Vanligtvis brukar jag råda personer till en kost bestående mest av kött och grönsaker/frukt och mindre mängd kolhydrater, dvs (2/5, 2/5 och 1/5).

Lär dig att variera maträtter med t.ex. tonfisk och keso som är rika på högvärdig protein.

Du kan gärna sluta röka och snusa samtidigt som du håller igång, du förstör konditionen ffs!

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1137204
May 15, 2007 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

bha* wrote: Råkar du ut för körtelfeber under den närmaste tiden så kommer du att rasa i vikt, tappade 20kg på ett par veckor då man inte fick i sig nån föda, max en risifrutti om dan och en kopp té. kan dock vara lite drastiskt sätt att minska vikt på, men men 😉

Dessutom går man ju upp i vikt till det normala på några dagar. När jag var yngre, när jag gick i ettan (det gör jag iofs nu också, men förra ettan menar jag), gick jag från 25->19 kilo på inte lång tid alls. Men jag gick upp direkt igen när jag fick i mig vatten och mat, så någon långsiktig bantning är det knappast 😉

(anledningen att jag inte kan jämföra med något annat är att jag inte haft någon magsjuka där jag inte kunnat äta på så lång tid sen dess, och det jag hade då var bara att jag inte kunde äta på en vecka eller något sånt. Jag är inte sjuk särskilt ofta 🙂 )

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1137206
May 15, 2007 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Lord_Kvadd wrote: Jag tycker vi startar en insamling till Ilg@dd så han kan göra en fettsugning.
Då lär du väl passera 20kg? 😛

Hahaha, näe, för tusan.. Kan man inte få bort det utan fettsugning, då är det nog inte meningen att man ska få bort det..
Efter midsommar kommer jag att frossa som vanligt igen..
🙂
Kostomläggning och lite mer rörelse tror jag kommer räcka långt, fast om det räcker ända fram är jag lite skeptisk till..
Drar även in på maten en del.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137289
May 16, 2007 - 9:21 am
sp_Permalink sp_Print

Vågen pekade på 122kg nu på morgonen = -2kg.
🙂
Iofs nyskiten..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1137298
May 16, 2007 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=bha*]Råkar du ut för körtelfeber under den närmaste tiden så kommer du att rasa i vikt, tappade 20kg på ett par veckor då man inte fick i sig nån föda, max en risifrutti om dan och en kopp té. kan dock vara lite drastiskt sätt att minska vikt på, men men 😉

Dessutom går man ju upp i vikt till det normala på några dagar. När jag var yngre, när jag gick i ettan (det gör jag iofs nu också, men förra ettan menar jag), gick jag från 25->19 kilo på inte lång tid alls. Men jag gick upp direkt igen när jag fick i mig vatten och mat, så någon långsiktig bantning är det knappast 😉

Si senior, jag råkade ut för körtelfeber när jag gick i gymnasiet, gick ner från 80 till 60 på ett par veckor, när jag vart frisk några veckor senare så gick jag självklart upp i igen. I det här fallet handlar det om att gå ner för att bevisa en poäng, det sägs nada om att man ska hålla den vikten som man har kommit ner till 😉

ilg@dd

Du får köra samma grej som boxare/brottare gör inför en invägning, dvs tömma dig helt på vätska genom att sitta på en motionscykel i en bastu osv.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1137305
May 16, 2007 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Efter midsommar kommer jag att frossa som vanligt igen..
🙂

Om du inte planerat att hålla vikten så är det varken nyttigt eller meningsfullt att tappa vikt så snabbt. Att pendla i vikt är verkligen inte nyttigt, speciellt inte om det går snabbt. Antingen tycker jag att du ska försöka hålla vikte när du gått ner, eller också är det lika bra att säga att du skämtade eller något sånt.

Bara dumt att göra så mot sin kropp för att man inte vill ha fel...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137311
May 16, 2007 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Efter midsommar kommer jag att frossa som vanligt igen..
🙂

Om du inte planerat att hålla vikten så är det varken nyttigt eller meningsfullt att tappa vikt så snabbt. Att pendla i vikt är verkligen inte nyttigt, speciellt inte om det går snabbt. Antingen tycker jag att du ska försöka hålla vikte när du gått ner, eller också är det lika bra att säga att du skämtade eller något sånt.

Bara dumt att göra så mot sin kropp för att man inte vill ha fel...

Jag har definitivt inte planerat att banta, men har man sagt en sak så får man försöka stå för det.
Jag påstod att jag skulle kunna gå ner 20 kg före midsommar i all hast, inte att jag var intresserad av att banta ner mej.
Tycker det är vansinne att folk plöjer ner en massa pengar i något som ändå inte är hållbart i längden.. Dom enda "bantarna" jag känner till far bara upp och ner i vikt hela tiden iaf.
Vikten är inte något stort problem för mej, men kondisen är för tillfället katastrofalt dålig. Så jag ser det iofs som en bra grej iaf.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
1137368
May 16, 2007 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Vågen pekade på 122kg nu på morgonen = -2kg.
🙂
Iofs nyskiten..

Vilken tid vägde du dig innan då?
Jag kan utan några större problem diffa 3kg i vikt under en dag. Så -2kg säger inte så mycket om det inte är konsekventa vägningar du har gjort. 🙂

Låter korkat att börja frossa igen efter midsommar. Har du gått ner i vikt då så är det väl jättebra?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137383
May 16, 2007 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=ilg@dd]Vågen pekade på 122kg nu på morgonen = -2kg.
🙂
Iofs nyskiten..

Vilken tid vägde du dig innan då?
Jag kan utan några större problem diffa 3kg i vikt under en dag. Så -2kg säger inte så mycket om det inte är konsekventa vägningar du har gjort. 🙂

Låter korkat att börja frossa igen efter midsommar. Har du gått ner i vikt då så är det väl jättebra?

Hmm, eftermiddan i förrgår.. Samma våg..
Jo, jag vet att det kan diffa, så jag drar inte alltför stora växlar på det, men det är ju åt rätt håll iaf.
🙂
Dock klämde jag i mej en halv 8-bitars smörgåstårta idag..
Fick besök av en bantande kusin (Dock påtvingat av sambon) som kände för att fuska lite..
😀 😛

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
1137519
May 17, 2007 - 10:04 am
sp_Permalink sp_Print

jag tog 9kilo på en vecka när jag tävlade i judo. Men det mesta var ju vatten efter massa bastande 😛

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
1137608
May 17, 2007 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har ju inte en sportmössa skulle jag säga. :bok:

Om du mot förmodan skulle klara det lär du ju inte må så värst bra efteråt, som någon redan sagt är 0,5-1kg per vecka en "rekomenderad" takt.
Du räknar med dryga 3kg i veckan, det kan nog blir rent livsfarligt och när du slutar kommer du gå upp å hamna på högre vikt än från början eftersom att din kropp kommer vara inställd på svält och lagra allt den får som fett.

Men lycka till wink

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137726
May 18, 2007 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

121,5kg visade vågen nu på morgonen, osketen.
Förvånande faktiskt, med tanke på att jag fuskade lite igår.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1137771
May 18, 2007 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

I början (första veckan) brukar flera kilo gå loss, det är mestadels vatten och glykogen i dina muskler.

Varje gram kolhydrat binder åt sig 2 ggr sin vikt i vatten. Salt mycket, mycket mer.
När du äter nyttigt går skiten ur dig till slut. Och ersätts (förhopnningsvis) inte i samma mängd, då du dragit ned på kolhydraterna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137775
May 18, 2007 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: I början (första veckan) brukar flera kilo gå loss, det är mestadels vatten och glykogen i dina muskler.

Varje gram kolhydrat binder åt sig 2 ggr sin vikt i vatten. Salt mycket, mycket mer.
När du äter nyttigt går skiten ur dig till slut. Och ersätts (förhopnningsvis) inte i samma mängd, då du dragit ned på kolhydraterna.

Pratade med en gammal bekant idag, han tappade 15kg på mindre än en månad med något som kallades GI-metoden..
Åt massor av kött och gräddiga såser..
😮
Han hade bara dragit in på typ potatis, pasta, ris och saker med mycket socker och salt..
Får ha det i beaktande fortsättningsvis..
(Och JA, killen var betydligt smalare nu än sist jag träffade han.)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1137780
May 18, 2007 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

GI-metoden är inte bra för kroppen och framförallt mördande för psyket. Du blir seg i huvudet och humöret drar i botten. GI är inte att rekommendera.

//Andreas

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1137781
May 18, 2007 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Callister]I början (första veckan) brukar flera kilo gå loss, det är mestadels vatten och glykogen i dina muskler.

Pratade med en gammal bekant idag, han tappade 15kg på mindre än en månad med något som kallades GI-metoden..
Åt massor av kött och gräddiga såser..
😮
Han hade bara dragit in på typ potatis, pasta, ris och saker med mycket socker och salt..
Får ha det i beaktande fortsättningsvis..
(Och JA, killen var betydligt smalare nu än sist jag träffade han.)

Mjo, fast utan kolhydrater fungerar inte din skalle så bra kan jag säga. Ett tips är ju om du vill hålla på med den metoden att äta lite kolhydrater i alla fall. Det får dig att inte må piss, och du kan tänka relativt bra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1137783
May 18, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Får se vad som händer.. Inte fasen blir det 0 kolhydrater iaf.. Jag kör lite av varje så får vi se hur det går.. Börjar jag må piss så äter jag som vanligt igen..
Det mesta hitintills har varit mindre portioner mat, fast oftare.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 371
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL