James Blunt|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
James Blunt
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1007262
January 24, 2006 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: Jag har inte utalat med om hans röst. bara sagt att hela konceptet med hans musik suger enligt min åsikt.

Agreed

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1007263
January 24, 2006 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=jonte_power]att blanda ihop honom med artister som darin, är att bevisa sin trånsyntehet när det gäller musik..
James Blunt är en duktig artist som gör bra musik, men ska också bara lyssnas på vid rätt tillfälle med annat än ett par taskiga hörlurar..

jag som verkligen är allätare när det gäller musik, tycker att james blunt är en talang när det gäller hans musikstil, sen att jag inte lyssnar på sån musik dagligen är en annan sak..

EDIT: och sen till er som tycker att den spelats "sönder" på radio.. lär er! Man lyssnar aldrig på radio, dom tjatar ut alla låtar.

o fan..träffat en öm tå där verkar det som. Du kanske är tom kär i snubben, ditt val men att kalla mig för trångsynt börjar närma sig personagrepp. Jag utryckte mitt åsikt, du vet att det finns folk med olika åsikter och smak ? Det finns tom folk som röstar på olika partier, kallas demokrati vet du. Jag kan lyssna på Blunt , på vad du vill, det kan vara "taskiga hörlurar" eller ett par Von Schweiker VR-7SE (som kostar 450 000kr) han kommer ALLTID vara en produkt som suger imho.

Börjar faktiskt störa mig på dina inlägg här på forumet.. inte helt ovanligt att dem blir bortplockade (tänker bl a på ett inlägg som ViU tog bort igår), är chockad att du inte fått nån varning än.. Attityd är inget vi behöver här på NH

Du kanske borde kolla upp vad personagrepp betyder.. Det du skrev och det jag skrev ovan (i detta inlägg) är personagrepp. Men inte det jag skrev i mitt förra inlägg..

Det jag givitvis menade var det Lodisen skrev.. han är duktigt, men sen att inte alla gillar hans typ av musik är en grej.. men man måste kunna erkänna att killen har talang..

lite OT.. hur gammal är du Redzo?

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 998
1007265
January 24, 2006 - 2:14 pm
sp_Permalink sp_Print

så att kalla nån för trångynt är inte presonangrep ? Hm undrar verkligen om det kan stämma ? Allt är nog relativt men att kalla folk för trångsynta bara för att dom inte delar din åsikt säger en hel del om dig.
Och jag är 26

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1007268
January 24, 2006 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: så att kalla nån för trångynt är inte presonangrep ? Hm undrar verkligen om det kan stämma ? Allt är nog relativt men att kalla folk för trångsynta bara för att dom inte delar din åsikt säger en hel del om dig.
Och jag är 26

När jag läser igenom mitt inlägg en gång till förstår jag att du antog att det var riktat till dig. Det jag menade var JAMES BLUNT är väl inte så dålig som alla säger även om man inte gillar den typen av musik? Alltså, bara för att ni (alla som skrev att han va dålig) inte gillar den typen av musik betyder det ju inte att killen är talanglös..

Hade det spelat någon roll vems namn omröstningen handlat om (inom samma msuik genre), hade ni tyckt annorlunda då? eller fortfarande att han/hon är dålig?

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1007277
January 24, 2006 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

James Blunt är spyobjektet numero uno för tillfället. Det kryper i skinnet när jag hör "You're beautiful" *brrr* :banghead:

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
1007278
January 24, 2006 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: [quote=Redzo]så att kalla nån för trångynt är inte presonangrep ? Hm undrar verkligen om det kan stämma ? Allt är nog relativt men att kalla folk för trångsynta bara för att dom inte delar din åsikt säger en hel del om dig.
Och jag är 26

När jag läser igenom mitt inlägg en gång till förstår jag att du antog att det var riktat till dig. Det jag menade var JAMES BLUNT är väl inte så dålig som alla säger även om man inte gillar den typen av musik? Alltså, bara för att ni (alla som skrev att han va dålig) inte gillar den typen av musik betyder det ju inte att killen är talanglös..

Hade det spelat någon roll vems namn omröstningen handlat om (inom samma msuik genre), hade ni tyckt annorlunda då? eller fortfarande att han/hon är dålig?

Där ser du, ditt inlägg tolkade jag precis som du skrev ovan, dvs angrepp på mig darför reagerar jag som jag gjorde.
Och som du kan se i mitt svar till lodisen lite längre upp så har jag inte yppat ett ord om hans röst eller talang, utan hans koncept. Talanglös är han inte (för att klargöra det en gång för alla) men hans musikoncept och den sort musik som han spelar faller inte mig på läppen. Det har jag väl rätt att tycka eller ?
OT: Den där inläggen som togs bort hade sina rötter i lite andra saker som jag tror inte passar i denna tråd.

malicious
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1007289
January 24, 2006 - 3:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbigare röst finns nog inte. Låtarna är dock ganska bra.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1007303
January 24, 2006 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: James Blunt är spyobjektet numero uno för tillfället. Det kryper i skinnet när jag hör "You're beautiful" *brrr* :banghead:

Håret på armarna reste sig precis. Ush :cy:

//Andreas

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1007306
January 24, 2006 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag bokstavligen avskyr han. vet inte varför jag tål han bara inte !

BuBB
Medlem
Forum Posts: 130
1007308
January 24, 2006 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Nån som vet hur många gånger han sjunger you´re beutiful?? Avskyr han värkligen..

Undra vad juryn hade tyckt om han i idol... 😀

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1007322
January 24, 2006 - 4:09 pm
sp_Permalink sp_Print

BuBB wrote: Nån som vet hur många gånger han sjunger you´re beutiful?? Avskyr han värkligen..

Han skulle nog blivit omtyckt. Duktig som fan.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1007323
January 24, 2006 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=BuBB]Nån som vet hur många gånger han sjunger you´re beutiful?? Avskyr han värkligen..

Han skulle nog blivit omtyckt. Duktig som fan.

Jag skulle sågat honom, fråga ej varför. 😛

NauSea
Medlem
Forum Posts: 125
1007331
January 24, 2006 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: killen är i det närmaste darins motsvarighet för utlandet, dvs en produkt uttänkt för att suga ur 12 åriga flickors månadspeng.

Hellre det än att intala alla små flickor att de är hatade eftersom allt är så förjävligt för deras mammor blev arga på dem för att de inte gjorde matteläxan, och de är så deppiga och oförstådda av hela världen.. Inga vänner har de iheller (förutom de som försöker finnas för dem hela tiden, men det är väl inte vänner!?).
Dvs det som Green Day eller Simple Plan intalar.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1007340
January 24, 2006 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: killen är i det närmaste darins motsvarighet för utlandet, dvs en produkt uttänkt för att suga ur 12 åriga flickors månadspeng.

Dom flesta som lyssnar på honom i min vänskapskrets är runt 25år gamla.'
Men det är ju töntigt att lyssna på musik som tjejer gillar. 🙄

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1007345
January 24, 2006 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Seriöst, frågar på ett forum för hådvara, folk här lyssnar väl på polyfoniska ringsignaler eller något.

Jag tycker själv att han är riktigt bra.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1007349
January 24, 2006 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Seriöst, frågar på ett forum för hådvara, folk här lyssnar väl på polyfoniska ringsignaler eller något.

Jag tycker själv att han är riktigt bra.

Det var ett tag sen... But here goes; :)R

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1007357
January 24, 2006 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: Jag tycker själv att han är riktigt bra.

Från vilken höjd föll du? Måste vara nära en rymdraket, eller kanske ett flygplan.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1007366
January 24, 2006 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Hans riktiga namn är James Cunt

Redzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
1007376
January 24, 2006 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: Hans riktiga namn är James Cunt

:)R det stämmer

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1007378
January 24, 2006 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

SÄger som i skämtklippet från ondskan:
"Han e bög, ååh va han e böög..."

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 332
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL