April 18, 2003
Läste en artikel i Expressen om ett syskonpar som skaffat barn. Brodern (pappan) blev riktigt dömd till fängelse medans systern (mammam) blev dömd till skyddstillsyn, vari ligger jämställdheten i det? Tilläggas bör att dom första tre barnen blev bortadopterade och det fjärde förmodligen också kommer bli det.
Samma sak om en pappa dödar sina barn så döms han till fängelse medans modern så gott som alltid slipper undan med vård.
Om en man mördar nån blir det hårdare straff än om en kvinna mördar nån. Varför är det på det viset? Ett mord är väl ändå ett mord oavsett förövaren?
Har jag inte fel så gäller det samma sak vid tex knarkbrott osv.
November 27, 2003
Jerry wrote: [quote=skinner]Jämstäldheten gäller bara när kvinnor är underlägsna män inte i situationer där det är tvärtom. Samma sak med utbildningar som är kvinnodominerade. Inte får männ förtur där inte.
Jo. På min utbildning får män förtur framför kvinnor vid antagning.
Same, same.
//Andreas
January 4, 2001
Delph1 wrote: [quote=Jerry][quote=skinner]Jämstäldheten gäller bara när kvinnor är underlägsna män inte i situationer där det är tvärtom. Samma sak med utbildningar som är kvinnodominerade. Inte får männ förtur där inte.
Same, same.
//Andreas
Men du lyckades komma in ändå? :blink:
November 27, 2003
Coore wrote: [quote=Delph1][quote=Jerry][quote=skinner]Jämstäldheten gäller bara när kvinnor är underlägsna män inte i situationer där det är tvärtom. Samma sak med utbildningar som är kvinnodominerade. Inte får männ förtur där inte.
Same, same.
//Andreas
Men du lyckades komma in ändå? :blink:
😉 :heart:
//Andreas
1 Guest(s)