July 19, 2001
Följande står i Remedy LANets senaste nyhetsbrev:
- På grund av en ny jämställdighetslag, så kommer det idag (30 Juni)
att vara sista dagen som vi har lägre pris för tjejer.
Den nya lagen träder i kraft 1 Juli.
Alla tjejbokningar efter 1 Juli kommer att kosta lika mycket som
killarnas, tack för det farbror staten.
Läs mer om den nya lagen här: http://www.jamombud.se
Varför får de inte göra som de själva vill? Tror nog att nästan ingen datornörd inne på lanet har något emot att de få tjejjerna som är där fick komma in lite billigare än killarna. Det lär ju knappast vara så många tjejjer där nu direkt då fjollpolitikerna ska bestämma vad som är bäst.
April 15, 2001
Izomatic wrote: [quote=Ranta]Hoppas åldergränserna sänks för killar till tjejernas nivå när det gäller krogen/nattklubben.
Jepp, det ska dem. Kommer att bli olagligt att ha olika gränser imrn.
Jo men det kan ju gå så att åldergränsen för killar blir kvar och istället höjs åldergränsen för tjejer, det vore lite tråkigt 🙁
August 11, 2001
Det värsta är nog det jag hörde på radion idag:
Priset på klippning för herrar höjs till samma nivå som till damer....Alltså kommer det att -istället för 300:- - kosta närmare 500 spänn för en kille att klippa sig.
Detta är ju löjligt då min klippning tar max 10 minuter för en erfaren hårfrisör.
Ett timpris på 3000 kronor 🙁
April 15, 2001
Holetaker wrote: Det värsta är nog det jag hörde på radion idag:
Priset på klippning för herrar höjs till samma nivå som till damer....Alltså kommer det att -istället för 300:- - kosta närmare 500 spänn för en kille att klippa sig.
Detta är ju löjligt då min klippning tar max 10 minuter för en erfaren hårfrisör.
Då borde man ha någon individuell bedömning baserat på hur lång tid tar att klippa och hur avancerat.
October 1, 2002
Dehman wrote: [quote=Redfaction]Fan också mer 18åriga killar på krogen....inte bra, bara mer slagsmål från idioter som inte klarar att dricka så mycket de klarar av utan super skallen av sig.
Rädd för konkurrens om småbrudarna?
Snarare så att han kanske inte vill hamna i slagsmål med dessa hormonstinna små fjortisbarn till 18-åringar över en tjej?
March 10, 2002
Shinji wrote: [quote=Dehman][quote=Redfaction]Fan också mer 18åriga killar på krogen....inte bra, bara mer slagsmål från idioter som inte klarar att dricka så mycket de klarar av utan super skallen av sig.
Rädd för konkurrens om småbrudarna?
Snarare så att han kanske inte vill hamna i slagsmål med dessa hormonstinna små fjortisbarn till 18-åringar över en tjej?
Well, det går ju att undvika genom att sluta ragga på "småtjejerna".
May 17, 2004
det är bra på sitt sätt. dock så anser jag att det är fel att de med kortare hår som knappt skall göra något med det hoss frisören måste betala lika mycket som de som har tusen gånger mer att kllippa.
jag är förövrit inte en kvinna men jag har axel långt hår ungefär och det har lite högre krav än kort hår. förresten så är jag inte heller "hårdrockare" för den delen då mitt hår inte duger till att headbanga.
jag är bara en wannabe
vissa saker borde baseras individuellt på kraven. tillexempel så vet vi ju alla att en as packad människa (oavsätt kön och ålder) inte får komma in på krogen då de stör. ska man ta ihjäl en tjur så sprängs den ju inte. man spränger berg och inet annat (fin liknelse).
September 16, 2002
Ranta wrote: [quote=Holetaker]Det värsta är nog det jag hörde på radion idag:
Då borde man ha någon individuell bedömning baserat på hur lång tid tar att klippa och hur avancerat.
Min tanke precis!
2 Guest(s)