October 31, 2003
Kizo wrote: [quote=Ranta][quote=Holetaker]Det värsta är nog det jag hörde på radion idag:
Priset på klippning för herrar höjs till samma nivå som till damer....Alltså kommer det att -istället för 300:- - kosta närmare 500 spänn för en kille att klippa sig.
Detta är ju löjligt då min klippning tar max 10 minuter för en erfaren hårfrisör.
Ett timpris på 3000 kronor 🙁
Då borde man ha någon individuell bedömning baserat på hur lång tid tar att klippa och hur avancerat.
Min tanke precis!
Just vad JÄMO sa.
November 26, 2002
DiDi wrote: Det här med klippningen är nog det dumaste jag hört på länge. Det är högst individuellt och skulle bedömas efter hur svårt och hur lång tid det tar att klippa.
Ändrar min frisörska priset så letar jag efter en ny tills jag hittar någon som klipper för billig peng...
håller med, man skulle kunna sätta priser för långt/kort hår eller nåt.
vet inte hur min frisör kommer göra, men jag har lite rabatt där ändå så de löser sig nog
July 14, 2004
DiDi wrote: Det här med klippningen är nog det dumaste jag hört på länge. Det är högst individuellt och skulle bedömas efter hur svårt och hur lång tid det tar att klippa.
Ändrar min frisörska priset så letar jag efter en ny tills jag hittar någon som klipper för billig peng...
Äh, hitta en tant med lite krut i säcken, hon står nog på sig o ändrar inte priset 😉
January 5, 2002
Izomatic wrote: [quote=Ranta]Hoppas åldergränserna sänks för killar till tjejernas nivå när det gäller krogen/nattklubben.
Jepp, det ska dem. Kommer att bli olagligt att ha olika gränser imrn.
I praktiken kommer ingenting att ändras. Det kommer att vara som det alltid har varit: hög åldersgräns för att kunna neka folk vid dörren. Själv bryr jag mig inte nämnvärt, då jag aldrig haft problem med att komma in någonstans oavsett ålder.
Vad gäller sådana här lagar så är jag emot reglering överhuvudtaget. Artonårsgräns för alkoholservering är en sak, men förutom det bör det vara upp till krögaren om han vill neka folk i dörren utan anledning.
1 Guest(s)