Jänkare gillar inte Sverige|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jänkare gillar inte Sverige
LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
sp_UserOfflineSmall Offline
260858
January 28, 2003 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Pulka wrote: [quote=Öwall] The muslims will take over very soon......."

Inte nå roligt med det när det faktisk kan vara sant 😕
"Om några år(8-20) så kommer en muslimskt parti få över 4% och komma in i riksdagen."

Öhhh...är det inte det som kallas demokrati?

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
260898
January 28, 2003 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ahhh!!!! Jag såg att någon svensk hade överfört det otroligt svåra problemet att skilja på 'de' och 'dem' till en engelska variant: 'Whom' istället för 'who'.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
260979
January 28, 2003 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: [quote=Öwall]så varför inte Islamdemokraterna?

det där har djupa rötter som går tillbaka ända till tiden med korstågen..... btw, Islam har väldigt liten tolerans mot andra religioner å har helt andra värderingar i samhället än vad kristna har... därav är det ltie olämpligt med ett muslimskt parti i rikstan..... bland annat.

så därför ska vi också vara intoleranta?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
260983
January 28, 2003 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Blue_Moon_][quote=Öwall]så varför inte Islamdemokraterna?

det där har djupa rötter som går tillbaka ända till tiden med korstågen..... btw, Islam har väldigt liten tolerans mot andra religioner å har helt andra värderingar i samhället än vad kristna har... därav är det ltie olämpligt med ett muslimskt parti i rikstan..... bland annat.

så därför ska vi också vara intoleranta?

Å andra sidan så har "företrädare" för Islam klart och tydligt uttalat en målsättning att Islam ska vara och bli den dominerande religionen i världen och att Islam har en inte speciell hög tolerans mot andra religioner.

Men å andra sidan är det rätt extrema muslimer som har uttalat sig om detta men dom ökar i antal idag.

Öwall
Member
Medlem
260992
January 28, 2003 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag anser att historien visar att de kommer sluta tycka så.
Ta som exempel kristendomen. För tusen år sen tyckte vi kristna att vi hade rätt, och att alla andra hade fel. Så vi dödade de som inte höll med oss.
Om ett par hundra år, kanske även tidigare kommer (de flesta) muslimer inse att det inte fungerar så. Man måste bara ge dem en chans och lite tid.

Den största fördelen med ett islamskt parti i riksdagen skulle vara att både vi och de fick större förståelse för varandras kulturer, vilket skulle påskynda den där "mognadsprocessen" eller vad man nu skulle kunna kalla den.
Jag säger inte att jag skulle rösta på en Islamskt parti, men jag skulle inte ha något emot det.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
260999
January 28, 2003 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

gaaah snart kommer nog Harmageddon jag tror vi kommer sluta som i the "Sum of all fears" fast utan ben afleck då asså 😀 😀 😀 😀

alph7
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 197
261001
January 28, 2003 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså på nåt sätt så tyder väl ändå kristna (iaf. i kristendomens namn)korståg där man drar ut och mördar och plundrar som tusan på en viss nivå av "intolerans".

Kristendomen är i sig själv mer intolerant mot judendomen och islam än tvärtom. Många kristna människor säger att jesus blev dödad av judar och därför är inte judar bra(iofs. var jesus jude).
Nazisterna i Tyskland hade t.ex starkt stöd av de kristna kyrkorna.

CoolNicklas
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 213
261094
January 28, 2003 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Den största fördelen med ett islamskt parti i riksdagen skulle vara att både vi och de fick större förståelse för varandras kulturer, vilket skulle påskynda den där "mognadsprocessen" eller vad man nu skulle kunna kalla den.
Jag säger inte att jag skulle rösta på en Islamskt parti, men jag skulle inte ha något emot det.

SNÄLLA ! Blanda inte ihop kultur med religion. Det finns många muslimska länder i världen, man bara för att de alla är muslimer så innebär inte det att de har samma kultur.

Dessutom så skall religion ej inverka på hur detta land sköts.

Sen skulle jag vilja ställa en fråga. Hur många procent av länder med islam som dominerande religion har de som vi kallar DEMOKRATI. I t.ex mellanöstern styrs de flesta länder av en monark som ej kan röstas bort. I andra av dessa länder finns det kanske en regering, som i Iran, men där ligger den verkliga makten hos prästerskapet.

Är det den framtiden ni vill ha ? Ni som välkommnar religiösa partier i vår.
riksdag.

Vi i Sverige är mycket toleranta mot alla religioner, och det är bra. Men det är förjävligt när vår demokratiska öppenhet utnyttjas i dessa religioners syften.

/Nicke

Shinji
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 631
261159
January 28, 2003 - 6:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Jag anser att historien visar att de kommer sluta tycka så.
Ta som exempel kristendomen. För tusen år sen tyckte vi kristna att vi hade rätt, och att alla andra hade fel. Så vi dödade de som inte höll med oss.
Om ett par hundra år, kanske även tidigare kommer (de flesta) muslimer inse att det inte fungerar så. Man måste bara ge dem en chans och lite tid.

För det första så var det inte så att majoriteten ansåg att de hade "rätt" förr i tiden - Endast det att man inte kunde ifrågasätta kyrkan eftersom den hade så stort inflytande.
Vi lever i en sådan tid där folk faktiskt FÅR tycka annorlunda än vad deras religion förespråkar. För tusen år sedan fruktade vi det "okända" och höll oss därför inom vår religions ramar. Idag förstår/anser många att kristendomen endast är bluff och båg, och jag kan med säkerhet säga att vi, de kristna, är en bra bit mer öppensinnade än muslimer.

För det andra påstår du att det skulle vara bra att få in ett muslimskt parti riksdagen. Jag måste bara fråga dig, är du dum i huvudet eller?! - Se bara på de muslimska länderna idag, det finns endast ett ord som kan beskriva dem: FÖRTYCK!

Den där mognadsprocessen du snackar om kan du för övrigt glömma. Muslimerna "tål" oss inte...
Men men, vi får hoppas att det blir som du vill. Visst skulle det väl vara trevligt om kvinnorna gick omkring med slöjor här också?

Öwall
Member
Medlem
261169
January 28, 2003 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Shinji wrote: [quote=Öwall]Jag anser att historien visar att de kommer sluta tycka så.

För det första så var det inte så att majoriteten ansåg att de hade "rätt" förr i tiden - Endast det att man inte kunde ifrågasätta kyrkan eftersom den hade så stort inflytande.
Vi lever i en sådan tid där folk faktiskt FÅR tycka annorlunda än vad deras religion förespråkar. För tusen år sedan fruktade vi det "okända" och höll oss därför inom vår religions ramar. Idag förstår/anser många att kristendomen endast är bluff och båg, och jag kan med säkerhet säga att vi, de kristna, är en bra bit mer öppensinnade än muslimer.

För det andra påstår du att det skulle vara bra att få in ett muslimskt parti riksdagen. Jag måste bara fråga dig, är du dum i huvudet eller?! - Se bara på de muslimska länderna idag, det finns endast ett ord som kan beskriva dem: FÖRTYCK!

Den där mognadsprocessen du snackar om kan du för övrigt glömma. Muslimerna "tål" oss inte...
Men men, vi får hoppas att det blir som du vill. Visst skulle det väl vara trevligt om kvinnorna gick omkring med slöjor här också?

Om vi vill att de ska vara mer toleranta måste vi också vara det.
Att muslimska länder är förtryckta beror på att de inte har någon demokrati överhuvudtaget.
När jag säger att det kanske inte vore så dumt med ett muslimsk parti tror du att jag menar att jag vill ha en diktator. Det förstår jag inte. Du kanske skulle föröka läsa det jag har skrivit igen.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
261390
January 28, 2003 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Colic, du är inte mkt bättre än savage när du säger sådana saker. Men din hjaerna är väl för full av hat för att inse detta.
Sverige är komunister, sossarna har fortfarande lite commie-spirit i sig och så har vi den uppkaeffiga vänstern och de är ju dem och Vindflöjlarna Miljöpartiet som styr Sverige.
Sen är det klart att inte alla svenskar är kommunister och alla amerikanare hatar inte Sverige.

(Btw. Svensk media süger)

Jo, relativt full, höll på att koka över av ilska igår

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
262196
January 30, 2003 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

vill bara påpeka att vi lever i nuet...att ta upp korstågen och hävda att vi har också varit "intoleranta" är så jävla befängt!
korståget hände ju för ett antal hundra år sen...visst har "vi" slaktat folk pga deras religion men det rättfärdigar inte deras beteende idag.
man ska visserligen ta hänsyn till andra tro och kultur men först och främst ska dom ta hänsyn till våran tro, kultur och historia. Kan dom inte acceptera att det serveras gris i skolbespisningen och det sjungs nationalsången på våran nationaldag så har dom inte här att göra så enkelt är det. vill dom bygga sina moskeér så får dom göra det, det stör inte mig direkt...
sen ska man ju skilja på en utbildad muslim som t.ex bosnier och en outbildad muslim som t.ex en arabisk fårherde...dom har sällan samma tolkning av koranen då den utbildade kan läsa vad som står och tolka budskapet därefter men de kan sällan den outbildade då han får förklarat för sig vad som står och hur det ska tolkas.

Sverige är idag ett religiöst neutralt land vilket jag tycker är rätt synd då kristendomen är en del av vår kultur och historia...

/jag kan ha fel men ändå anser jag mig ha rätt 😉

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
262198
January 30, 2003 - 2:12 am
sp_Permalink sp_Print

religion b o r d e inte ha nått med politik att göra, tyvärr så har den ju det.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
262229
January 30, 2003 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

ex-con wrote:

Sverige är idag ett religiöst neutralt land vilket jag tycker är rätt synd då kristendomen är en del av vår kultur och historia...

/jag kan ha fel men ändå anser jag mig ha rätt 😉

Inte mer än Asa-tron.

jorken
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
319604
April 24, 2003 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Commie-spirit? Sossarna är ju snarare liberaler med alla privatiseringar...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
319607
April 24, 2003 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Här rotar vi i det förflutna ser jag 😉

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
319648
April 24, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

jorken, det är fult att bumpa äldre trådar, skriv en ny.
Men jag ska svara innan trådan låses. Du får tro vad du vill, men jag tycker det är barnsligt att kalla sossarna liberaler.

Men om svenska folket ska fortsätta rösta på dem så är det väl bra att de har upptäckt att privatisering är en bra lösning?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
319753
April 24, 2003 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi startar krig mot dem!!! VEM ÄR MED MIG(?)!!!!!! 👿

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
319757
April 24, 2003 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Svar.

Ingen är med dej alls...här ska inte krigas.
Den där tråden är gammalt skit numera så strunta i den.

Jo det var ju inte så relevant att bumpa upp den här tråden.

*tråd låst*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 374
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL