February 17, 2004
Träffade en tjej idag som jag har haft telefonkontakt med några gånger. Bakgrunden är följande:
Min mor och min syrra träffade den här tjejen på flygplatsen i Köln och de bekantade sig med varandra. Av en händelse började de diskutera killar och pojkvänner :P. Det slutade med att hon fick mitt nummer och jag fick hennes. Så då tog jag chansen och ringde upp henne (när hon hade kommit hem). Märkte att det var en mycket trevlig och lättsam tjej, lätt att prata med. Frågade sen om jag kunde bjuda henne på fika, men svaret blev att hon ville fundera på det, njaää. Sen efter 2 veckor ringer hon upp och tackar ja till fikat (lite förvånad blev jag).
Fikat var trevligt, och vi pratade i ungefär 1,5h (satte upp målet 2h). Vi pratade, skrattade och hade det mysigt. Det kändes dock inte helt klockrent. Emellanåt såg hon lite ointresserad ut, kan ha inbillat mig. Efter 1,5h var hon tvungen att gå för hon hade lite samtal att göra under kvällen. Sen när vi skulle skiljas åt sa hon att jag kunde ringa henne om jag ville.
Nu är frågan om hon verkligen är intresserad? Känns inte som att hon är överdrivet entusiastisk faktsikt men kan ha fel. Hur låter det i era öron?
Mitt nästa steg blir att ringa upp henne och bjuda ut henne på något. Då borde jag få ett konkret svar vad hon tycker, Bra eller Anus.
*** Och ja hon var söt, problemet var att jag hade målat upp en bild av en megababe(syrran sa att hon var väldigt söt), därför tyckte jag nog inte hon var attraktiv ***
Helt klart en gullig tjej, värd att satsa på!
/Dani
February 17, 2004
Delph1 wrote: [quote=Dani] Sen när vi skulle skiljas åt sa hon att jag kunde ringa henne om jag ville.
Behövs det verkligen tips om vad du ska göra nu? 😉
//Andreas
sant , kommer att göra det under veckan. Antar att om hon inte var intresserad hade hon inte sagt något alls. Middag, bio, teater eller liknande ska jag bjuda ut henne på.
/Dani
February 27, 2006
February 17, 2004
Nasra wrote: gå rak på saken, säg att du vill ha sex med henne.
Annars är det bara bortkastad med tid och pengar som hon kanske utnyttjar dig för att få gratis bio, middag osv hehehe.
En expert som skriver? Och ja det var det första jag frågade, och sen flöt det på hur bra som helst...
addeee wrote: relativt onödig tråd eftersom du besvarar dina egna frågor 🙂
jo sant fast kanske inte helt. Vet inte vad jag tycker eller tror. Hon kanske bara vill ha det på en vänskaplig basis, vad vet jag.
Har inga direkta känslor efter 1:a dejten, trots att hon såg bra ut och var trevlig/gullig. Tror jag behöver gå till en psykolog.
Men helt klart 100% satsning, så får vi se vart det leder.
/Dani
September 22, 2005
Det bästa är nog alltid att i början ha målet att bli vän med personen. Den grunden bör finnas även om saker och ting tas till nästa nivå senare. Så skippa allt tjafs om pojkvän/flickvän nu i början och försök endast att bli kompis och lära känna henne bättre. Om det verkligen finns något där så är det hursomhelst lättare att ta upp det när man känner varandra bättre.
Mina åsikter iaf. 🙂
May 14, 2003
Hon nämde kanske något hon var intresserad av? Något du kanske kunde bjuda henne på eller följa med på?
Då visar du att du lyssnade på henne för det gjorde väl du : P
Som föregående sa du har inget att förlorada, istället för att undra är det bättre om du vet : )
Lycka till 😀
May 24, 2005
Tips från coachen:
Känns det inte som att hon är super och att det pirrar i magen efter första dejten så ge henne en chans till, men inte mer. Sådana känslor "växer" inte fram särskilt lätt.
Det där med att hon verkar ointresserad kan ha att göra med många tjejers taktik att verka svårfångad. Men hon sa ju att du kunde ringa, å gör det, men dra ut på det lite.
Lycka till
February 17, 2004
CyberDyne wrote: Det bästa är nog alltid att i början ha målet att bli vän med personen. Den grunden bör finnas även om saker och ting tas till nästa nivå senare. Så skippa allt tjafs om pojkvän/flickvän nu i början och försök endast att bli kompis och lära känna henne bättre. Om det verkligen finns något där så är det hursomhelst lättare att ta upp det när man känner varandra bättre.
Mina åsikter iaf. 🙂
Det bästa rådet jag kunde få, tackar CyberDyne!! 🙂
Har typ inte sovit en blund inatt har funderat och funderat. Kan säga så här, de tjejer jag har blivit intresserad av under åren har verkligen visat intresse för mig. Blixtförälskelsen är väl det bästa som finns i livet. Så var det inte på dejten igår. Kan nämna att hon har haft rätt mycket strul med pojkvänner hit och dit, så hon kanske vill gå långsamt fram.
Vill bara säga att det är väldigt trevligt att prata med henne på telefon, så kanske ska satsa på ett telefonförhållande och telefonsex :P.
Men ska hålla det på en vänskaplig nivå till att börja med.
Tackar så hjärtligt för alla goda råd!
/Dani
March 11, 2003
Egentligen är det rätt meningslöst att lyssna på råd om eventuella förhållanden, men jag skall väl göra ett par reflektioner.
Supermegababes får man inte om man inte är supermegahunk själv. Lyckas man fälla en sån, så tar det inte så lång tid innan hon funderar på om hon inte kan hitta någon annan, och då blir det bara skit av alltihop.
Försök vara öppen för förslag. Släpa inte runt bruden på bilmässor eller på actionfilmer. Sånt får hon säkert genomlida i alla fall om det blir något seriöst. Fråga henne om hon har någon ide om vad hon vill hitta på, men se till att ha ett par bra backup-idéer. Man skall inte propsa på, men inte verka helt handlingsförlamad heller.
Blixtförälskelser slutar oftast i blixtavslut också. Ta det lugnt, och försök ta reda på vad hon är för typ. Sånt inser man inte första 2-3 gångerna. Ni kommer garanterat att vara så upptagna båda två med att dölja era egna svagheter, så ni lägger inte märke till den andras.
Snacka så lite som möjligt om dina intressen. Nämn dem gärna, men visa att du inte är helt insnöad i dem. Få saker är så trist som att få en föreläsning om hur man öveklockar en dator, eller hur säsongen har sett ut i division 3-fotbollen. Men visst, om hon själv frågar, så berätta gärna. Se dock till att inte gå på i mer än 5 minuter.
Försök inte vara något du inte är. Det är värdelös taktik. Däremot finns det ingen anledning att heller mesa till dig.
Försök hitta något ni kan göra ihop. Gillar ni samma musik, så gå på någon konsert. Om hon gillar idrott, gå på något sånt. Bio funkar för det mesta, men håll tassarna borta. Tafsande i salongen är B.
Offentliga platser tills hon känner sig trygg med dig. Låt henne bjuda in sig, eller hem dig. Tjejer är ofta lite nervösa över den första fysiska kontakten.
September 28, 2003
Nasra wrote: gå rak på saken, säg att du vill ha sex med henne.
Annars är det bara bortkastad med tid och pengar som hon kanske utnyttjar dig för att få gratis bio, middag osv hehehe.
Moget svar. Verkar som om någon inte har för många år på nacken.
Långt ifrån alla killar vill bara ha sex, sex är sex och det är ganska tråkigt utan känslor involverat (enligt mej), kommit över den fasen. De flesta jag känner nu som inte har någon vill ha en flickvän, och är inte speciellt intresserade av one night stands.
November 27, 2003
denstore wrote: Egentligen är det rätt meningslöst att lyssna på råd om eventuella förhållanden, men jag skall väl göra ett par reflektioner.
Supermegababes får man inte om man inte är supermegahunk själv. Lyckas man fälla en sån, så tar det inte så lång tid innan hon funderar på om hon inte kan hitta någon annan, och då blir det bara skit av alltihop.
Försök vara öppen för förslag. Släpa inte runt bruden på bilmässor eller på actionfilmer. Sånt får hon säkert genomlida i alla fall om det blir något seriöst. Fråga henne om hon har någon ide om vad hon vill hitta på, men se till att ha ett par bra backup-idéer. Man skall inte propsa på, men inte verka helt handlingsförlamad heller.
Blixtförälskelser slutar oftast i blixtavslut också. Ta det lugnt, och försök ta reda på vad hon är för typ. Sånt inser man inte första 2-3 gångerna. Ni kommer garanterat att vara så upptagna båda två med att dölja era egna svagheter, så ni lägger inte märke till den andras.
Snacka så lite som möjligt om dina intressen. Nämn dem gärna, men visa att du inte är helt insnöad i dem. Få saker är så trist som att få en föreläsning om hur man öveklockar en dator, eller hur säsongen har sett ut i division 3-fotbollen. Men visst, om hon själv frågar, så berätta gärna. Se dock till att inte gå på i mer än 5 minuter.
Försök inte vara något du inte är. Det är värdelös taktik. Däremot finns det ingen anledning att heller mesa till dig.
Försök hitta något ni kan göra ihop. Gillar ni samma musik, så gå på någon konsert. Om hon gillar idrott, gå på något sånt. Bio funkar för det mesta, men håll tassarna borta. Tafsande i salongen är B.
Offentliga platser tills hon känner sig trygg med dig. Låt henne bjuda in sig, eller hem dig. Tjejer är ofta lite nervösa över den första fysiska kontakten.
Var i helvete har du gömt alla dessa varma tankar alla dessa år?! 😮 ( 😉 :heart: )
//Andreas
February 17, 2004
denstore wrote: Supermegababes får man inte om man inte är supermegahunk själv.
Det där stämmer knappast. Har sett många exempel på megababes med rätt så gräsliga killar/män. Sen har en del megababes flörtat med mig ganska friskt, och jag är inte världens snyggaste, ser bra ut men inte mer.
/Dani
June 17, 2005
Dani wrote: [quote=denstore]Supermegababes får man inte om man inte är supermegahunk själv.
Det där stämmer knappast. Har sett många exempel på megababes med rätt så gräsliga killar/män. Sen har en del megababes flörtat med mig ganska friskt, och jag är inte världens snyggaste, ser bra ut men inte mer.
/Dani
är såna megababes som insett att utsidan inte reflekterar personens inre, har oxå sett snygga tjejer med så fula killar så man knappt tror sina stackars ögon. har ett par såna tillfällen kvar på näthinnan, en gång stannade jag TOM och bara gapade för jag inte trodde det var sant när den feta dreglande killen som såg ut som något direkt från gatan kysstes med en mega uber super babe.
August 16, 2003
Dani wrote: [quote=denstore]Supermegababes får man inte om man inte är supermegahunk själv.
BILD!
1 Guest(s)