July 8, 2003
Ogrebeast wrote: z = ln(3+i)
3+i = sqrt(10)*exp(iw)
w = arctan(1/3)z = ln(sqrt(10)*exp(iw)) = ln(sqrt(10)) + ln(exp(iw)) = ln(sqrt(10)) + iw = ln(sqrt(10)) + i*arctan(1/3)
Där har du svaret.
Wow, jag blir snurrig.... Matte är verkligen inte min starka sida... Vad är min starka sida egentligen? 😉
September 12, 2001
caged wrote: [quote=Ogrebeast]z = ln(3+i)
3+i = sqrt(10)*exp(iw)
w = arctan(1/3)z = ln(sqrt(10)*exp(iw)) = ln(sqrt(10)) + ln(exp(iw)) = ln(sqrt(10)) + iw = ln(sqrt(10)) + i*arctan(1/3)
Där har du svaret.
Wow, jag blir snurrig.... Matte är verkligen inte min starka sida... Vad är min starka sida egentligen? 😉
Att spamma...
March 11, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=denstore]Vad är matte E?
Sista gymnasiekursen i serien Matte A, B, C, D och E. (finns iofs fler att välja sen)
denstore wrote: Vad är liggande stolen?:)
Ett jäkligt omständigt sätt att dividera. Metod man tar till om man har när- och sifferminne guldfisk. 😛
Som trappan, fast för folk födda på 80-talet?:)
Hmmh, läser man matematik fortfarande. Jag trodde det var avskaffat i.o.m. de senaste neskärningarna...
October 7, 2002
denstore wrote: Som trappan, fast för folk födda på 80-talet?:)
Hmmh, läser man matematik fortfarande. Jag trodde det var avskaffat i.o.m. de senaste neskärningarna...
Nja. Det är inte så många av oss som är födda på åttiotalet heller som fått lära oss ens någon av dem. Säg "Som trappan, för naturvetare födda på åttiotalet. Alla andra använder på sin höjd kort division. Vanligast är miniräknare..."
2 Guest(s)