January 12, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....51,00.html
Efterfrågan på kistor av större modell ökar i USA. Ett företag i Indiana specialtillverkar kistor efter kundernas behov. Denna modell mäter 122 cm. 😮
Vet inte om man ska skratta eller gråta över denna ökade efterfrågan. 😕
Men å andra sidan så är inte standardkistorna så där jättestora direkt.
För 60 cm bredd är inte mycket.
March 14, 2004
obelix wrote: Något jag finner skrämmande är det att det finns en sådan efterfrågan, då är det något som har gått snett i samhället.
Ja något har gått snett.
Super size me är en film alla borde se. Tänk att i vissa skolor i USA så leverarar Mcdonalds skollunchen, undra på att folk blir smällfeta.
January 12, 2004
skinner wrote: [quote=obelix]Något jag finner skrämmande är det att det finns en sådan efterfrågan, då är det något som har gått snett i samhället.
Ja något har gått snett.
Super size me är en film alla borde se. Tänk att i vissa skolor i USA så leverarar Mcdonalds skollunchen, undra på att folk blir smällfeta.
Den filmen är värdelös.
January 13, 2004
July 23, 2002
November 22, 2001
Jag tycker synd om de som ska bära en sådan kista till graven.
Jag var med och bar min farmor på hennes begravning och trots att hon var väldigt liten (kanske 50kg) så vägde det hela en del.
Skulle inte vilja gå o bära på en 400kgs gubbe i en stålbalksförstärkt kista.
Lyftkran för detta?
March 14, 2004
Json_81 wrote: Jag tycker synd om de som ska bära en sådan kista till graven.
Jag var med och bar min farmor på hennes begravning och trots att hon var väldigt liten (kanske 50kg) så vägde det hela en del.
Skulle inte vilja gå o bära på en 400kgs gubbe i en stålbalksförstärkt kista.
Lyftkran för detta?
Eller gaffeltruck 😛
Men frågan är ju hur det kan ha blivigt såhär, och hur kommer det sig att fetman är så utbredd i sydstaterna men inte alls lika stor i nordstaterna? Beror detta bara på att demokraterna styr i nordstaterna och att folk där har "bättre" utbildning?
1 Guest(s)