Jehovas vittnen|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jehovas vittnen
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
688893
August 6, 2004 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad surt det måste kännas att vara en Johova som måste går runt och försöka frälsa en massa mäniskor. 97.42% ber dem dra till Borlänge (det växer peppar där), 2.42% pratar med dem pga att de inte vågar avvisa dem (till tex. Borlänge) och de sista 0.16% vill prata med Jehova-nissarna (mest pga av att de själva en gång har bott i Borlänge och känner därav sympati för dem). Av de sista 0.16% lyckas de med minsta sannolikhet kanske frälsa cirka 3% av dessa.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
688900
August 6, 2004 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker att de får tro som de vill men man blir trött på någon som börjar prata om diverse saker och önskar att man ska göra nått för dem m.m även fast man bara kommer för bi en utav dom kanske 1 gång om halvåret på sin topp. sist när jag träffade någon utav dem så var jag hoss en kamrat.
en kvinna knackade på och ringde som vanligt och vi öppnade som vanligt. hon presenterade sig och vi lyssnade lite snällt och gott för att vara trevliga mot dem. sen efter en liten konversation från hennes sida så upptäckte gumman att jag bar ett kors runt min hals och hon frågade om jag var aktiv i kyrkan. jag svarede som så att jag var troende och jag direkt inte skulle vilja gå med i deras samfund (eller vad man nu kan kalla det). då blev hon mer eller mindre purken och sade att jag hade fel om religon m.m och lämnade plattsen relativt hastigt 🙄

jaja en chans mindre att ragga lite :bgrin:

Henrik Andersson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1105
688902
August 6, 2004 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha, kom precis på att en i min paralellklass är med
i jehovas vittnen, och han går fordon 😀

Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores

F.d användarnamn: dest

Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
688940
August 6, 2004 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Eller så ber man dem helt enkelt att inte besöka en igen och göra en notering om det.
Då slipper man besök på en lång tid framöver.
Varför vara ohyffsad och inte visa det minsta vett bara för att en oliktänkande kommer?
Barnsligt.

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
688941
August 6, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Har själv fått besök av sådana religionsnissar flera gånger, och då jag kommit fram till att jag är ateist så brukar jag skämta med dom och säga att jag "känner harm över diverse problem med kyrkan då det i bibeln står klart och tydligt att man inte får närma sig guds altare med nedsatt syn och då jag har linser så kan jag alltså inte gå in i en kyrka"

Och när dom då alltid förklarar att man inte ska ta bibeln bokstavligt så spärrar jag upp ögonen och utbrister "så bibeln är inte sann?!" Och innan dom hinner skjuta in nåt så tackar jag dom energisk och skakar hand med dom och säger att jag ska lämna allt som har med religion att göra.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
689027
August 6, 2004 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

1# Öppna dörren naken 😛

2# Ha på dig ett pentagram...(Det har väll alla eller 🙄 )

3#"Hej då!"

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
689030
August 6, 2004 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print
[quote=Farbror]1# Öppna dörren naken 😛

[/]quote] Har en bekant gjort, bakfull som en alkis, och världen morgonribba :)R
Han trodde det var tjejen som kom laugh

Annars brukar det räcka med ett blodgivarmärke på dörren. :D/

Vitamin-C
Member
Medlem
689033
August 6, 2004 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Har en bekant gjort, bakfull som en alkis, och världen morgonribba :)R

busig grabb 😉 förresten gillar de inte att man donerar blod?

obelix
Member
Medlem
689038
August 6, 2004 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Har en bekant gjort, bakfull som en alkis, och världen morgonribba :)R

busig grabb 😉 förresten gillar de inte att man donerar blod?

Dom får under inga villkor ta emot blod.

Vitamin-C
Member
Medlem
689043
August 6, 2004 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Dom får under inga villkor ta emot blod.

det tycker jag var lite idiotiskt men de är väll nöjda så och så länge de inte gör något olagligt så får de väll leka bäst de vill.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
689054
August 6, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.

det tycker jag var lite idiotiskt men de är väll nöjda så och så länge de inte gör något olagligt så får de väll leka bäst de vill.

Haha jag störda är dom efter som dom tror att när jorde går under(Skulle enligt dom ha hänt typ 20 gånger) så kommer bara ett visst antal människor överleva= DOM men vad som inte tänkt på är att dom är mer än det bestämmda antalet som överlever.... laugh

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
689064
August 6, 2004 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara att skicka ut dom igen, dom kommer inte in om jag öppnar dörren och jag hoppas att ingen annan i huset släpper in dom heller.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
689090
August 6, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: Har själv fått besök av sådana religionsnissar flera gånger, och då jag kommit fram till att jag är ateist så brukar jag skämta med dom och säga att jag "känner harm över diverse problem med kyrkan då det i bibeln står klart och tydligt att man inte får närma sig guds altare med nedsatt syn och då jag har linser så kan jag alltså inte gå in i en kyrka"

Och när dom då alltid förklarar att man inte ska ta bibeln bokstavligt så spärrar jag upp ögonen och utbrister "så bibeln är inte sann?!" Och innan dom hinner skjuta in nåt så tackar jag dom energisk och skakar hand med dom och säger att jag ska lämna allt som har med religion att göra.

den var ju helt klart stiligast! Får dem att känna sej så jävla illa till mods också 🙂

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
689093
August 6, 2004 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.

det kan ju bli olagligt! Tänk en krock, och ett barn tex 7-12 år har blivit skadad allvarligt... Han måste ta emot blod för att överleva, föräldrarna säger nej, och barnet dör, det kallar jag mord eller iaf medhjälp... 👿

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
689430
August 7, 2004 - 1:37 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=Vitamin-C][quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.

det kan ju bli olagligt! Tänk en krock, och ett barn tex 7-12 år har blivit skadad allvarligt... Han måste ta emot blod för att överleva, föräldrarna säger nej, och barnet dör, det kallar jag mord eller iaf medhjälp... 👿

Också är aktiv dödshjälp förbjuden...
Fyfan, idioter säger jag bara.
Men jag det är bara min åsikt...

obelix
Member
Medlem
689441
August 7, 2004 - 2:03 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=Vitamin-C][quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.

Det hände nåt liknande för inte så länge sedan, det slutade i rätten iaf, det är det enda jag kommer ihåg.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
689446
August 7, 2004 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker Tindys lösning varit bäst hittils :)R

Jag bor ju på landet, så jag störs inte av dem, men i holmsund hör utanför så har dom ju rikets sal och allt, där är det skottpengar på Jehovas vittnen.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
689503
August 7, 2004 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Haha!
Kommer att tänka på en kompis.
Han bjöd in dom på kaffe och bullar när dom ringde på.
"Kom in kom in, välkommna"
Han satte igång och babbla i säkert 1 timmes tid.
Hans tjej var inte lika road.
laugh

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
689545
August 7, 2004 - 11:00 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Haha!
Kommer att tänka på en kompis.
Han bjöd in dom på kaffe och bullar när dom ringde på.
"Kom in kom in, välkommna"
Han satte igång och babbla i säkert 1 timmes tid.
Hans tjej var inte lika road.
laugh

Det gjorde en jag känner också. Det var inte lika kul andra gången de kom, eller tredje. Och ännu mindre fjärde och femte 😛

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
689557
August 7, 2004 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Lyssna på deicide - satan rules his world. det första dom sjunger i den lilla truddelutten är: Open the door jehova you whore. =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 229
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL