May 17, 2002
Vad surt det måste kännas att vara en Johova som måste går runt och försöka frälsa en massa mäniskor. 97.42% ber dem dra till Borlänge (det växer peppar där), 2.42% pratar med dem pga att de inte vågar avvisa dem (till tex. Borlänge) och de sista 0.16% vill prata med Jehova-nissarna (mest pga av att de själva en gång har bott i Borlänge och känner därav sympati för dem). Av de sista 0.16% lyckas de med minsta sannolikhet kanske frälsa cirka 3% av dessa.
May 17, 2004
jag tycker att de får tro som de vill men man blir trött på någon som börjar prata om diverse saker och önskar att man ska göra nått för dem m.m även fast man bara kommer för bi en utav dom kanske 1 gång om halvåret på sin topp. sist när jag träffade någon utav dem så var jag hoss en kamrat.
en kvinna knackade på och ringde som vanligt och vi öppnade som vanligt. hon presenterade sig och vi lyssnade lite snällt och gott för att vara trevliga mot dem. sen efter en liten konversation från hennes sida så upptäckte gumman att jag bar ett kors runt min hals och hon frågade om jag var aktiv i kyrkan. jag svarede som så att jag var troende och jag direkt inte skulle vilja gå med i deras samfund (eller vad man nu kan kalla det). då blev hon mer eller mindre purken och sade att jag hade fel om religon m.m och lämnade plattsen relativt hastigt 🙄
jaja en chans mindre att ragga lite :bgrin:
December 10, 2002
Haha, kom precis på att en i min paralellklass är med
i jehovas vittnen, och han går fordon 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 15, 2003
Har själv fått besök av sådana religionsnissar flera gånger, och då jag kommit fram till att jag är ateist så brukar jag skämta med dom och säga att jag "känner harm över diverse problem med kyrkan då det i bibeln står klart och tydligt att man inte får närma sig guds altare med nedsatt syn och då jag har linser så kan jag alltså inte gå in i en kyrka"
Och när dom då alltid förklarar att man inte ska ta bibeln bokstavligt så spärrar jag upp ögonen och utbrister "så bibeln är inte sann?!" Och innan dom hinner skjuta in nåt så tackar jag dom energisk och skakar hand med dom och säger att jag ska lämna allt som har med religion att göra.
January 12, 2004
Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Har en bekant gjort, bakfull som en alkis, och världen morgonribba :)R
Han trodde det var tjejen som komAnnars brukar det räcka med ett blodgivarmärke på dörren. :D/
busig grabb 😉 förresten gillar de inte att man donerar blod?
Dom får under inga villkor ta emot blod.
March 21, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.
det tycker jag var lite idiotiskt men de är väll nöjda så och så länge de inte gör något olagligt så får de väll leka bäst de vill.
Haha jag störda är dom efter som dom tror att när jorde går under(Skulle enligt dom ha hänt typ 20 gånger) så kommer bara ett visst antal människor överleva= DOM men vad som inte tänkt på är att dom är mer än det bestämmda antalet som överlever....
September 28, 2003
HerrPutte wrote: Har själv fått besök av sådana religionsnissar flera gånger, och då jag kommit fram till att jag är ateist så brukar jag skämta med dom och säga att jag "känner harm över diverse problem med kyrkan då det i bibeln står klart och tydligt att man inte får närma sig guds altare med nedsatt syn och då jag har linser så kan jag alltså inte gå in i en kyrka"
Och när dom då alltid förklarar att man inte ska ta bibeln bokstavligt så spärrar jag upp ögonen och utbrister "så bibeln är inte sann?!" Och innan dom hinner skjuta in nåt så tackar jag dom energisk och skakar hand med dom och säger att jag ska lämna allt som har med religion att göra.
den var ju helt klart stiligast! Får dem att känna sej så jävla illa till mods också 🙂
September 28, 2003
Vitamin-C wrote: [quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.
det tycker jag var lite idiotiskt men de är väll nöjda så och så länge de inte gör något olagligt så får de väll leka bäst de vill.
det kan ju bli olagligt! Tänk en krock, och ett barn tex 7-12 år har blivit skadad allvarligt... Han måste ta emot blod för att överleva, föräldrarna säger nej, och barnet dör, det kallar jag mord eller iaf medhjälp... 👿
October 25, 2003
fastbullit wrote: [quote=Vitamin-C][quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.
det kan ju bli olagligt! Tänk en krock, och ett barn tex 7-12 år har blivit skadad allvarligt... Han måste ta emot blod för att överleva, föräldrarna säger nej, och barnet dör, det kallar jag mord eller iaf medhjälp... 👿
Också är aktiv dödshjälp förbjuden...
Fyfan, idioter säger jag bara.
Men jag det är bara min åsikt...
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=Vitamin-C][quote=obelix]Dom får under inga villkor ta emot blod.
Det hände nåt liknande för inte så länge sedan, det slutade i rätten iaf, det är det enda jag kommer ihåg.
January 28, 2003
Gueno wrote: Haha!
Kommer att tänka på en kompis.
Han bjöd in dom på kaffe och bullar när dom ringde på.
"Kom in kom in, välkommna"
Han satte igång och babbla i säkert 1 timmes tid.
Hans tjej var inte lika road.
Det gjorde en jag känner också. Det var inte lika kul andra gången de kom, eller tredje. Och ännu mindre fjärde och femte 😛
2 Guest(s)