December 18, 2001
Ja så hära gick det med den!
http://idg.se/ArticlePages/200.....26.dbp.asp
July 22, 2003
Steel wrote: Den svenska kan inte sända, det är låst på den så jag förstå inte varför ni sitter å skriver som om ni har köpt en sändare.
Det är bara PTS som inte litar på att det verkligen är låst i de svenska. 🙄
Den är vad jag förstått bara låst via firmware. Alltså är det inte särskilt svårt att låsa upp den....
January 23, 2002
smurfen- wrote: [quote=Steel]Den svenska kan inte sända, det är låst på den så jag förstå inte varför ni sitter å skriver som om ni har köpt en sändare.
Den är vad jag förstått bara låst via firmware. Alltså är det inte särskilt svårt att låsa upp den....
Är väl lätt att slänga in ny firmware i JOS spelare så jag tror de har gjort mer än att bara låsa det i spelarens firmware, annars hade de ju varit som att be om att folk skulle slänga in firmware som är gjord för utlandet. 😕
June 18, 2001
En liten tanke bara...
Hur i helvete kan PTS redan känna till denna produkt och redan stoppat den, när de i normala fall dröjer i åratal p.g.a utredningar och bollande med dokument hit o dit???
Kolla på Telia/Skanova biten. Är den löst?
Har sverige fri konkurrens med bredband?
Är inte det viktigare att titta på än en liten FM sändare?!
Hur fan kan en social myndighet vara så snabb? De måste ju vara den första myndigheten i sverige som reagerat så snabbt!?
December 15, 2002
Steel wrote: [quote=smurfen-][quote=Steel]Den svenska kan inte sända, det är låst på den så jag förstå inte varför ni sitter å skriver som om ni har köpt en sändare.
Är väl lätt att slänga in ny firmware i JOS spelare så jag tror de har gjort mer än att bara låsa det i spelarens firmware, annars hade de ju varit som att be om att folk skulle slänga in firmware som är gjord för utlandet. 😕
Nä den är faktiskt inte så svår att låsa upp, men JOS förklarar tydligt att man inte får göra detta i Sverige
February 12, 2003
Vaniljflickan wrote: Varför finns funktionen om den ändå är låst? Om de beslutar i framtiden att öppna funktionen så blir de väl ändå dyrare då?
Produktionen blir billigare om man låser den istället för att ta bort den helt!
Skulle man ha 2 olika versioner av samma version så skulle man behöva ha 2 produktionslinjer å det blir inte billigt....därför låser man det istälelt!
July 11, 2002
Satan då, det var ju en av höjdpunkterna med mp3 spelaren 😉
Men om dom svenska är låsta, då är det väl bara att importera några från tyskland eller Danmark?
Sen är det också tråkigt att det står "Jens of Sweden" och nedanför står det "Made in korea" Svensk tillverkad ska den vara :arg: !
January 28, 2003
oxygenial wrote: Jaja, synd på en bra idé. Undrar bara hur den fungerar i realiteten?
den fungerar alldeles utmärkt i realiteten kan jag meddela 😉
fick hem min 512a igår, att låsa upp den var inga problem, jag har programmet som fixar det så om någon vill ha det är det bara att säga till (iofs är det bara att fylla i sin mailadress och kryssa i en ruta att man bor i USA så får man den skickad till sig..)
jag tycker den är helt underbar, så jävla bra ljud, grym batteritid, klarar att driva betydligt större hörlurar än innan, FM-sändaren är grymt nice.
FM-sändaren sänder på valfri frekvens mellan 87-95mhz.
Snacka om att jag är blixtförälskad i min :D/
Visst är den inte lika snygg som MP-110an, men alla nya funktioner och den extra batteritiden, + att den kan driva större hörlurara, väger upp det utan problem
January 28, 2003
Smirnoff wrote: Sen är det också tråkigt att det står "Jens of Sweden" och nedanför står det "Made in korea" Svensk tillverkad ska den vara :arg: !
det beror på att JOS inte hade råd att utveckla en helt egen ny modell utan någon grund att stå på när företaget var helt nystartat...
deras uttalade mål är att inom en inte allt för avlägsen framtid så skall Jens of Sweden verkligen vara svensk, med all utveckling och tillverkning
July 11, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Smirnoff]Sen är det också tråkigt att det står "Jens of Sweden" och nedanför står det "Made in korea" Svensk tillverkad ska den vara :arg: !
det beror på att JOS inte hade råd att utveckla en helt egen ny modell utan någon grund att stå på när företaget var helt nystartat...
deras uttalade mål är att inom en inte allt för avlägsen framtid så skall Jens of Sweden verkligen vara svensk, med all utveckling och tillverkning
Allright, då kan man acceptera att det står Korea.
Hoppas att Jens of sweden blir stort i framtiden 🙂
Fast Mp-300 är egenutvecklad väl?
January 28, 2003
Smirnoff wrote: Allright, då kan man acceptera att det står Korea.
Hoppas att Jens of sweden blir stort i framtiden 🙂Fast Mp-300 är egenutvecklad väl?
jag tror helt klart på att JOS kommer växa och bli marknadsledande i sinom tid, med tanke på att de saknar DRM-skydd och deras vision är helt i motsats till resten av musikindustrin, det vill säga att dom är på "vår" sida 😀
nja, till vissa delar, men grunden är en av Nextway's modeller..
men låt inte utseendet lura er, för det är vitt skilda funktioner
4 Guest(s)