August 6, 2003
Jerry wrote: Jag beställde en iRiver iFP-390TC igår, och borde få den i morgon. Den kostar ca 2200:-. iFP-190TC kostar nog strax under 2000:-
Jag har läst många recensioner som säger att dess ljud är mycket bättre än JOS.
Har också hört att den hänger sig ofta också ^^. Verkar som ett bra alternativ :P.
January 28, 2003
Jerry wrote: Jag beställde en iRiver iFP-390TC igår, och borde få den i morgon. Den kostar ca 2200:-. iFP-190TC kostar nog strax under 2000:-
Inte MP-300 inte, där får faktiskt iRiver se sig besegrade 😉
November 4, 2001
[unknown wrote: ][quote=Jerry]Jag beställde en iRiver iFP-390TC igår, och borde få den i morgon. Den kostar ca 2200:-. iFP-190TC kostar nog strax under 2000:-
Har också hört att den hänger sig ofta också ^^. Verkar som ett bra alternativ :P.
Jag vet inte vart du hört om att den hänger sig ofta. Har inte hört någon prata om detta och jag har inte upplevt det själv.
Jerry grattis till ett lyckat köp 🙂
[unknown] kolla pricerunner förslagsvis för pris.
January 15, 2002
[unknown wrote: ][quote=Jontez][quote=[unknown]]soft. Jag har iaf bestämt mig... Jag ska köpa en Jos 128mb för 1.3k inkls. frakt. Ganska bra pris iaf.
Är det inte bättre att köpa en iRiver iFP-190TC för en tusenlapp mer och få dubbelt så mycket minne?
Säger du att man kan få en iriver med 256 i minne för bara 700kr?
Nej, och du lär aldrig få se mig skriva det helelr 😛
August 6, 2003
chrippaz wrote: [quote=[unknown]][quote=Jerry]Jag beställde en iRiver iFP-390TC igår, och borde få den i morgon. Den kostar ca 2200:-. iFP-190TC kostar nog strax under 2000:-
Jag vet inte vart du hört om att den hänger sig ofta. Har inte hört någon prata om detta och jag har inte upplevt det själv.
Jerry grattis till ett lyckat köp 🙂
[unknown] kolla pricerunner förslagsvis för pris.
har gjort det, den är inte under 1500 iaf. Ska nog köpa en Mp 110 iaf. Får se, annars en Msi megastick (256mb).
November 4, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=MULLVADEN]PTS kan ju ändå inte veta vem som köpt en sån.. inte precis så att man måste regga sig hos om att man har köpt den...=)
man får bara akta sig så att det inte står en PTS-tjänsteman 3 meter ifrån dig och pejlar bara... 😛
då riskerar du fängelse...
January 28, 2003
chrippaz wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=MULLVADEN]PTS kan ju ändå inte veta vem som köpt en sån.. inte precis så att man måste regga sig hos om att man har köpt den...=)
man får bara akta sig så att det inte står en PTS-tjänsteman 3 meter ifrån dig och pejlar bara... 😛
Ja, för med tanke på att rånare, mördare och massa gängbrottslingar inte får plats i fängelset, så är det jävligt stor risk att du får fängelse. Särskilt med tanke på att brottet har samma grovhetsgrad som fortkörning, när vi snackar sändare med denne styrkan!
November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=chrippaz][quote=Krqagyzzz][quote=MULLVADEN]PTS kan ju ändå inte veta vem som köpt en sån.. inte precis så att man måste regga sig hos om att man har köpt den...=)
Ja, för med tanke på att rånare, mördare och massa gängbrottslingar inte får plats i fängelset, så är det jävligt stor risk att du får fängelse. Särskilt med tanke på att brottet har samma grovhetsgrad som fortkörning, när vi snackar sändare med denne styrkan!
Så du uppmanar folk att bryta mot lagen?
Även om räckvidden bara är några meter på sändaren, skulle det ju bli kaos om alla började använda dem. En svag signal kan störa andra radiosignaler, vilket kan leda till att viktiga meddelanden som ska gå ut på radio inte kommer fram. Det är ganska allvarligt.
Varför skulle de annars dra tillbaka sina spelar om det bara var en liten bagatell. Men vi får vänta och se vad PTS säger om saken.
En sak jag tycker är lite tragisk är att du arbetar i en butik och endast förespråkar ett varumärke, jag tycker en säljare ska vägleda och ge kunderna en så sann och objektiv bild som möjligt av marknaden och inte luras att köpa något som du personligen är helt såld på...
January 28, 2003
chrippaz wrote: Så du uppmanar folk att bryta mot lagen?
Även om räckvidden bara är några meter på sändaren, skulle det ju bli kaos om alla började använda dem. En svag signal kan störa andra radiosignaler, vilket kan leda till att viktiga meddelanden som ska gå ut på radio inte kommer fram. Det är ganska allvarligt.
Varför skulle de annars dra tillbaka sina spelar om det bara var en liten bagatell. Men vi får vänta och se vad PTS säger om saken.
En sak jag tycker är lite tragisk är att du arbetar i en butik och endast förespråkar ett varumärke, jag tycker en säljare ska vägleda och ge kunderna en så sann och objektiv bild som möjligt av marknaden och inte luras att köpa något som du personligen är helt såld på...
Argumentet "Om alla skulle använda den skulle det bli kaos" känns jävligt fattigt.
Både du och jag vet att det ALDRIG kommer bli så, och viktiga meddelande sänds knappast med så svaga signaler att en sändare med räckvidd på ~3meter stör ut dom.
Du vet att Sverige har den hårdaste regleringen vad gäller FM-sändare i hela världen?
En sändare som inte duger till mer än att sända till köksradion eller bilstereon från några väldigt få meters håll ser jag som en bagatell, JA. Att de kallade tillbaka spelarna berodde just på vår kinkiga lagstiftning. Sändaren är inte aktiverad när den säljs i Sverige, enda sättet att få igång den är genom att ljuga om var man bor. Att folk är oärliga är sedan en annan sak, och inget JOS kan rå för.
Det med att jag skulle jobba i en butik och därmed inte vara färgad, hur jag uppträder på ett hårdvaruforum är KNAPPAST så som jag uppträder när jag jobbar och folket här ser jag INTE som några potentiella kunder. Jag säljer de spelare/tv-apparater/stereos som matchar kundens behov, inte de som tillhör mitt favoritmärke... I en by med 10 000 invånare fungerar inte den taktiken, då dåliga omdömme sprider sig snabbare än mul och klövsjukan. Det lär dock inte vara ett fenomen ni i Stockholm är särskilt vana vid, så kommentarer om det känns överflödiga. Dessutom tar vi bara hem JOS på beställning och folk köper inga spelare som de inte kan ta på när de är i affären, så länge de inte är pålästa datornördar 😉
Jag gör så mycket jag kan för att få butikschefen att ta hem både JOS, iRiver och andra märken, och varför det om jag nu skulle vara så jäkla färgad? Jo, för ett större sortiment ger större möjlighet att kunden hittar den spelare som passar för just den kundens behov.
Jag har inte sagt att iRiver skulle vara dålig någonstans, bara att JOS är bättre, och det är min uppfattning efter att ha testat modeller från båda tillverkare.
Kommer inga fler inlägg i denne tråden från min sida för övrigt.
November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=chrippaz]Så du uppmanar folk att bryta mot lagen?
Argumentet "Om alla skulle använda den skulle det bli kaos" känns jävligt fattigt.
Både du och jag vet att det ALDRIG kommer bli så, och viktiga meddelande sänds knappast med så svaga signaler att en sändare med räckvidd på ~3meter stör ut dom.
Du vet att Sverige har den hårdaste regleringen vad gäller FM-sändare i hela världen?
En sändare som inte duger till mer än att sända till köksradion eller bilstereon från några väldigt få meters håll ser jag som en bagatell, JA. Att de kallade tillbaka spelarna berodde just på vår kinkiga lagstiftning. Sändaren är inte aktiverad när den säljs i Sverige, enda sättet att få igång den är genom att ljuga om var man bor. Att folk är oärliga är sedan en annan sak, och inget JOS kan rå för.
Det med att jag skulle jobba i en butik och därmed inte vara färgad, hur jag uppträder på ett hårdvaruforum är KNAPPAST så som jag uppträder när jag jobbar och folket här ser jag INTE som några potentiella kunder. Jag säljer de spelare/tv-apparater/stereos som matchar kundens behov, inte de som tillhör mitt favoritmärke... I en by med 10 000 invånare fungerar inte den taktiken, då dåliga omdömme sprider sig snabbare än mul och klövsjukan. Det lär dock inte vara ett fenomen ni i Stockholm är särskilt vana vid, så kommentarer om det känns överflödiga. Dessutom tar vi bara hem JOS på beställning och folk köper inga spelare som de inte kan ta på när de är i affären, så länge de inte är pålästa datornördar 😉
Jag gör så mycket jag kan för att få butikschefen att ta hem både JOS, iRiver och andra märken, och varför det om jag nu skulle vara så jäkla färgad? Jo, för ett större sortiment ger större möjlighet att kunden hittar den spelare som passar för just den kundens behov.
Jag har inte sagt att iRiver skulle vara dålig någonstans, bara att JOS är bättre, och det är min uppfattning efter att ha testat modeller från båda tillverkare.
Kommer inga fler inlägg i denne tråden från min sida för övrigt.
Det handlar inte om att den svaga signalen från spelaren dominerar en sändning från t.ex. SR ifall den ligger brevid radiomottagaren. Det handlar om att spelaren kan förvränga eller störa signalen även om den inte räcker längre än några meter, kan detta leda till att en radiosignal som sänds ut förvrängs på vägen och inte just runt spelaren.
Mp3-spelarförsäljningen har ökat ganska drastiskt den senaste tiden och jag ser det inte som en omöjlighet, snarare tvärtom, att var och varannan person snart använder en portabel musikspelare med digitalt format (eg. mp3, Ogg etc).
Anledningen till att jag reagerade, var för att du uppgett att du är arbetar som försäljare av bl.a. mp3-spelare.
Dock håller jag med dig om att du som privatperson kan skriva precis vad du vill, men när du berättar vad du arbetar som, tolkar jag det som att det är i den egenskapen du utger dig när du råder folk om vad de ska välja (det är då enligt mig svårt att förstå varför du ens nämnt vad du arbetar som, ifall du skriver som privatperson).
Och eftersom du rådger folk som är på väg att köpa en mp3-spelare så måste du väll kalla dessa personer presumtiva kunder?
Jag har testat alla spelarna från båder iRiver och Jens of Sweden samt iPod, Creative Zen, Muvo, Rhomba, och flera mindre budgetspelare.
Och det känns som att jag inte behöver säga vad jag tycker.
Men iRiver är ett exklusivt kvalitetsmärke, största mp3-spelartillverkaren i världen, och håller måtten. Jag hade rekomenderat Jens of Sweden om de hade varit billigare, för tack vare Jens märke och aluminum look kostar de mycket mer än vad de borde göra även om man tar Sveriges höga priser med i beräkningen.
Men som jag sagt, vi får väll se vad PTS säger om saken för tråden handlade ju egentligen bara om att spelarna blivit tillbakadragna.
Ska nog ta och sova nu, gonatt grabbar och flickor!
August 6, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=MULLVADEN]PTS kan ju ändå inte veta vem som köpt en sån.. inte precis så att man måste regga sig hos om att man har köpt den...=)
Bara att dra en =; .
2 Guest(s)