Jihad!|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jihad!
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
sp_UserOfflineSmall Offline
227747
December 1, 2002 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Människor bör dö ut snarast.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
227750
December 1, 2002 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad menas med "krockar med vårt sätt att leva"?
Om du inte tycker om hur de lever är du ju inte tvungen att leva så. Men eftersom de valt att leva så betyder ju inte det att det är fel och att de ska ändra sig till vår levnadsstil bara för de kommit hit.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Anton Nilsson
Member
Medlem
227758
December 1, 2002 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Vad menas med "krockar med vårt sätt att leva"?
Om du inte tycker om hur de lever är du ju inte tvungen att leva så. Men eftersom de valt att leva så betyder ju inte det att det är fel och att de ska ändra sig till vår levnadsstil bara för de kommit hit.

Beror ju på vad osm ingår i deras levnadssätt.
Att mörda sin dotter för att hon blivit våldtagen elelr slänga syra i ansiktet på sin fru för at hon vill lämna en osv. är kanske inte saker vi direkt vill ha in här. Å andra sidan är det knappast något vanligt här heller men när det väl händer projicerar media detta som om det är sånt muslimer gör typ efter de druckit kaffe till frukosten och lyssnat på nått radioprogram som hyllar självmordsbombare.

Dagens media är patetisk, skrämmande att se hur snabbt svensk media bara blev reducerat till ett gäng lallande idioter. 🙁

Kolla bara på hur de flesat utlandsrapporter kommer in till sverige nu i samband med USAs kamp mot bruna människor. (internt skämt för er som hört Carlin..)
USAs ambassad i ett land rapporterar till USAs regering alt. direkt till journalister på plats, sedan rapporterar USAs regering nyhetbyråer som TT alt. rapporterar journalisterna på plats till TT sen bara citerar vår media vad de fått serverat.

I slutändan är vår media Bushadministrationens förlängda propagandaröst.

Ok det är ju en banalisering OCH generalisering men det är ändå till stor del gällande.

[Image Can Not Be Found]

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
227771
December 1, 2002 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=squarepusher]Det har inget med Islam att göra, det är inslag i deras kultur som jag helt enkelt tycker är skit och jag vill inte att sådana värderingar sprider sig i vårat samhäll, vi det trots allt väldigt bra här. Helt ärligt vill dom att jag ska dela med mig av min välfärd så får dom fan ta och tänka om lite

Träffat många rasister som har sagt ungefär samma sak som du.

Dela med dig av DIN välfärd?!?
Är det inte vår välfärd?
Och tror du att folk flyttar hit och sen sitter hemma utan jobb och lever på det du betalar i skatt?
Du är ju skrattretande.
De har lika stor rätt att vara i vilket j**lar land de vill. Det är VÅR Jord och vi "vita" har tagit tillräcklig mark som vi har.
Vi tog Amerika från Indianerna, vi tog Sydafrika från de svarta och vi tog Australien från Aborginierna(stavas det så?)! Vi tryckte på dem vårt sätt att leva och gjorde de inte det blev det i Indianernas fall små plättar där de föstes in i. I Sydafrikanernas fall blev de våra slavar eller tvingades att leva i fattigdom i SITT EGET hemland! Aborginerna blev även de tvungna att ändra sina seder för att bli respekterade I SITT EGET LAND.

Så att detta är vårt land och vår del av världen....nej, alla har rätt att bo vart de vill och alla har rätt att ha sina egna seder och bruk.

jag vill inte att sådana värderingar sprider sig i vårat samhälle

Deras värderingar sprids inte till någon som inte vill lära sig dem. Låt dem få leva som de vill. Och låt dem få leva här om de vill.

Hörru tagga ner lite....och passa dig för att antyda att jag skulle va rasist, har jag sagt något om att jag tror att alla invandrare sitter hemma och skiter i att jobba och lever på min skatt, NEJ! Och ja eftersom jag bor i sverige så är en del av välfärden min i ett ganska brett begrepp, jag skulle kunna sänka mig till din nivå med person angrepp men det tänker jag inte göra, för tillskillnad från dig är det helt ok om det finns någon som inte tycker likadant som jag, och det är en av sakerna som jag uppskattar med vårat samhälle.
Det är inte mitt fel att mina förfäder har betett sig som svin, men det finns många som resonerar som du och tycker att vi ska känna någon sorts skuld och skämmas..INTE JAG!
Jag tycker att vi har kommit långt i vårt samhälle med många frågor som tex jämlikhet och homosexuellas rättigheter och jag vill att det ska fortsätta på det viset, då anser jag att det finns ingen plats för en kultur där kvinnor där tex kvinnor bär skulden om dom blir våldtagna och homosexuella straffas med döden, vill du att sådant ska få förekomma i sverige? Jag är stolt Svensk/Amerikan och tänker forsätta att vara det, men eftersom jag säger det så är jag väl en rasist eller hur? tycker du ska slå upp ordet rasist i ordboken så att du lär dig dess rätta innebörd.

Anton Nilsson
Member
Medlem
227772
December 1, 2002 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Rasist är ungefär någon som inte vill att ens samhälle ska blandas upp med utomstående influenser och som dömer ut andra på grund av etniskt ursprung/hudfärg.

It's a fine line.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
227777
December 1, 2002 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

problemet med rasister är inte deras åsikter, utan deras totala oförmåga att lyssna på argument eller att överhuvudtaget delta i en någorlunda intelligent diskussion. De framför samma argument för sin sak hela tiden, och vad man än säger spelar ingen roll, för de lyssnar inte.

vad som krävs för att få en sådan att förstå vad an gör är är avbildat på ett ganska bra sätt i American History X, tycker jag.

squarepusher
Member
Medlem
227783
December 1, 2002 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Rasist är ungefär någon som inte vill att ens samhälle ska blandas upp med utomstående influenser och som dömer ut andra på grund av etniskt ursprung/hudfärg.

It's a fine line.

Håller med, och jag är för ett mångkulurellt samhälle, min far var invandrare, men det finns vissa värderingar som dom har som jag anser förstöra det samhället vi har byggt upp, och jag blir J*VLIGT LACK när någon beskyller mig för att vara rasist bara för att jag har starka åsikter och värderingar som inte överensstämmer med vissas vänster vridna övertygelser. Det var ett j*vligt billigt påhopp.

Anton Nilsson
Member
Medlem
227787
December 1, 2002 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Men se över dina formuleringar så slipper du nog sådana påhopp.
Dina formuleringar plus dit "turk_märsta" fick mig också och undra lite, inte nog för att jag tyckte det var lönt att kommentera på något sätt dock.

Själv har jag slutat lyssna på anklagelser.

Jag har blivit anklagad för att vara antisemit, rasist, "judeälskare", västerfjortis, kapitalistsvin, pacifist, fascist, översittare, rövslickare osv.

O här på forumet är det ju inte sällan man får höra att man är ATi-fanboy bara för att nästa dag läsa att man är nVidia-fanboy.

Folk ser lite för "svart-vitt" skulle jag tro. (No pun intended.)

Hehe brukar snarast ta anklagelserna som komplimanger, det känns lite som en bekräftelse att jag satt in mig i båda "lägers" situation bara(?)

squarepusher
Member
Medlem
227791
December 1, 2002 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

och vad är det som är så extremt opassande i det jag har skrivit? tycker ni ska slappna av lite och skaffa lite distans grabbar. Bara för att jag inte har samma åsikt som "vänstermaffian" här, så rättfärdigare det inte personliga påhopp, eller? och turk_märsta är ett intern skämt mellan mig om min polare som jag delar lya med, varför ska man va så j*vla politisk korrekt jämt? det blir ju helt absurt

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
227792
December 1, 2002 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: varför ska man va så j*vla politisk korrekt jämt? det blir ju helt absurt

för att annars blir man missförstådd och hamnar i sådana här situationer.

Anton Nilsson
Member
Medlem
227857
December 1, 2002 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: och vad är det som är så extremt opassande i det jag har skrivit? tycker ni ska slappna av lite och skaffa lite distans grabbar. Bara för att jag inte har samma åsikt som "vänstermaffian" här, så rättfärdigare det inte personliga påhopp, eller? och turk_märsta är ett intern skämt mellan mig om min polare som jag delar lya med, varför ska man va så j*vla politisk korrekt jämt? det blir ju helt absurt

sådär kanske det låter tills det handlar om något som står dig nära (att man ska slappna av och ha distans)

att formulera sig snyggt och att vara politiskt korrekt behöver knappast vara samma sak

och som sagt så sa jag ju att jag inte tyckte det var nämnvärt illa på något sätt det du sa men att jag kan förstå att andra kunde reagera

Anton Nilsson
Member
Medlem
227859
December 1, 2002 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

btw så är det inte så värst politiskt inkorrekt att badmoutha "brown people" sen den elfte september...

Tintin
Member
Medlem
227897
December 1, 2002 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm....jo, en del av det du skrev kan verkligen tolkas som rasistiskt.

Och jag skrev inte att du VAR rasist eller hur?

Jag skrev helt enkelt bara att jag träffat många rasister som har sagt ungefär samma sak som du.

Men men...jag tror vi har visat vart vi står nu, i alla fall jag.
Bara jobbigt att argumentera hela tiden om vem som har rätt.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

XitArS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 36
228187
December 2, 2002 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har haft en riktigt häftig och bra diskussion om Gud och religioner på 64 bits. Klart läsvärt om ni är intresserade. Rekommenderar även att ni kontaktar Imagine "därborta" så skickar han er en bok om Evolutionen.

http://www.64bits.se/forum/vie.....38;start=0

Anton Nilsson
Member
Medlem
228203
December 2, 2002 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

XitArS wrote: Vi har haft en riktigt häftig och bra diskussion om Gud och religioner på 64 bits. Klart läsvärt om ni är intresserade. Rekommenderar även att ni kontaktar Imagine "därborta" så skickar han er en bok om Evolutionen.

http://www.64bits.se/forum/vie.....38;start=0

Finns ett bra citat som går ungefär:
"Cherish those who seek the truth, fear those who claim they've found it"

Denna Imagine faller definitivt i andra kategorin.

Men men, diskussionen här handlade knappast om direkt teologiska aspekter så här är det ganska ovesäntligt.

Tintin
Member
Medlem
228224
December 2, 2002 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Undrar vart den här Imagine står......=)

Jaja...det har ju blivit en liten diskussion här nu.
Kan vara bra att få prata ut ordentligt ibland och lufta sina tankar.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
228270
December 2, 2002 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

kommer ni fram till någon lösning?

EDIT: har insett att jag aldrig mer kommer skriva sånna trådar eftersom de är bara 3-4 personer som dominerar hela diskussionen :arg:
och skriver flera sidor som man inte orkar läsa igenom 🙄

Tintin
Member
Medlem
228374
December 2, 2002 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ber om ursäkt till alla som har svårt att läsa mina inlägg.
Ska försöka korta ner inläggen hädanefter.

Eller?
Nä, jag skriver det jag kan och är det någon som inte orkar läsa dem så är det ju deras problem. Jag har läst igenom allt som skrivits i denna tråd och det är ju bara att ta sig tid till det så är det ingen fara.
Lite tid av sitt liv får man ta till att läsa annars blir man inte visare... 😀

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
228392
December 3, 2002 - 12:28 am
sp_Permalink sp_Print

Själv tycker jag dock att religion = den största rasistiska tillhörighet man kan tillhöra/praktisera i och med att i princip samtliga religioner fördömer alla andra religioner.

Är det inte lättare att behandla folk som man själv vill bli behandlad?

Tacka vet jag sunt förnuft, vilket iförsig religion alltid har bidragit med i de flesta områdena här på jorden innan någon religiös ledare spridit ut (påtvingat) SIN tolkning av religionen för att nyttja den på fel sett. Detta har hänt hur många gånger som helst under historiens lopp, och kommer nog fortsätta hända.

Somliga människor lär aldrig av sina misstag!

Anton Nilsson
Member
Medlem
228395
December 3, 2002 - 12:44 am
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: Själv tycker jag dock att religion = den största rasistiska tillhörighet man kan tillhöra/praktisera i och med att i princip samtliga religioner fördömer alla andra religioner.

Är det inte lättare att behandla folk som man själv vill bli behandlad?

Tacka vet jag sunt förnuft, vilket iförsig religion alltid har bidragit med i de flesta områdena här på jorden innan någon religiös ledare spridit ut (påtvingat) SIN tolkning av religionen för att nyttja den på fel sett. Detta har hänt hur många gånger som helst under historiens lopp, och kommer nog fortsätta hända.

Somliga människor lär aldrig av sina misstag!

ras/etniskt ursprung/hudfärg osv. är sådant man förknippar med rasism
religion däremot är något man själv väljer
så att kalla det rasism blir ju lite fel

sen är det knappast så att alla religiösa människor förnekar andra religioner eller ser ner på dem

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 442
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL