August 20, 2001
ruski2 wrote: men bröstkorgen e väl av ben? men om man bara tränar helt vanligt så kommer högra sidan bli mer påverkad imed att den e svagare o kommer att bli växa mer än vänstra?
Om jag tränar så mycket att jag får stora bröstmuskler så kanske det kommer det kanske se "normalt" ut igen. Men tränar jag bara normalt så händer inget
November 26, 2002
ruski2 wrote: men bröstkorgen e väl av ben? men om man bara tränar helt vanligt så kommer högra sidan bli mer påverkad imed att den e svagare o kommer att bli växa mer än vänstra?
Vid styrketräning så kommer kroppen att balansera symmetrin och försöka jämna ut styrkorna i de olika musklerna. När det gäller pectoralismuskulaturen, dvs. bröstmusklerna så är de väldigt enkla att få symetriska. Bänkpress är en mkt bra övninga för detta då man använder lika mkt kraft från båda musklerna. Eftersom din ena sida är svagare än den andra så kommer den svaga sidan att tvingas att växa för att klara av den nya belastningen. Det är exakt det som är grejen med att vilja växa vid styrketräning. Överbelastning tvingar muskeln att bli större och starkare. Din starkare del kommer därför inte att överbelastas lika mkt och kommer därför inte växa lika snabbt som din svaga. Träna på bara. 🙂
August 20, 2001
LunaSpice wrote: [quote=ruski2]men bröstkorgen e väl av ben? men om man bara tränar helt vanligt så kommer högra sidan bli mer påverkad imed att den e svagare o kommer att bli växa mer än vänstra?
Vid styrketräning så kommer kroppen att balansera symmetrin och försöka jämna ut styrkorna i de olika musklerna. När det gäller pectoralismuskulaturen, dvs. bröstmusklerna så är de väldigt enkla att få symetriska. Bänkpress är en mkt bra övninga för detta då man använder lika mkt kraft från båda musklerna. Eftersom din ena sida är svagare än den andra så kommer den svaga sidan att tvingas att växa för att klara av den nya belastningen. Det är exakt det som är grejen med att vilja växa vid styrketräning. Överbelastning tvingar muskeln att bli större och starkare. Din starkare del kommer därför inte att överbelastas lika mkt och kommer därför inte växa lika snabbt som din svaga. Träna på bara. 🙂
Men min ena sida är väl inte svagare... Bröstkorgen har "böjt" sig eftersom att min rygg e sned...
February 1, 2002
LunaSpice wrote: [quote=ruski2]men bröstkorgen e väl av ben? men om man bara tränar helt vanligt så kommer högra sidan bli mer påverkad imed att den e svagare o kommer att bli växa mer än vänstra?
riktigt, sen är mat och vila lika viktigt.. om inte viktigare.
December 15, 2002
jag har också ett problem. Mitt 3:e ben är typ 70 centimeter långt och detblir krångel när det blir dags o ta på sig byxor. Ska jag klippa sönder byxorna och ha det 3:e benet på en skottkärra framför mig eller vad tycker ni vore det bästa att göra? plz azzå /msg me
🙂
August 20, 2001
GoggeL wrote: jag har också ett problem. Mitt 3:e ben är typ 70 centimeter långt och detblir krångel när det blir dags o ta på sig byxor. Ska jag klippa sönder byxorna och ha det 3:e benet på en skottkärra framför mig eller vad tycker ni vore det bästa att göra? plz azzå /msg me
🙂
Bästa vore nog att kapa det... Så slipper du problem
July 8, 2003
DiDi wrote: [quote=LunaSpice]Jaha, nu förstår jag. Du lider alltså av skolios eller?
Jo en mildare form av det...
Samma här, ena axeln hänger lite lägre ner, plus att man har lite större lovehandel på ena sidan. Men i övrigt så är det ingen fara. Ingen som har klagat än så länge, folk tror man är sneknullad bara. =)
September 3, 2001
hur kommer det sig att så många på forumet har fysiska "defekter" eller "abnormaliteter" kanske man borde kalla det.
Tinnitus förekommer även mycket...
kan det vara så att många sitter på forums för att söka gemenskap/acceptans anonymt eftersom alla dessa abnormaliteter inte synns här??? har alltid undrat detta... man märker inte att det är så många i skolan eller ute på gatan, men på forums är koncentrationen långt högre. Speciellt på datorforums.
August 20, 2001
Kame_boy wrote: hur kommer det sig att så många på forumet har fysiska "defekter" eller "abnormaliteter" kanske man borde kalla det.
Tinnitus förekommer även mycket...kan det vara så att många sitter på forums för att söka gemenskap/acceptans anonymt eftersom alla dessa abnormaliteter inte synns här??? har alltid undrat detta... man märker inte att det är så många i skolan eller ute på gatan, men på forums är koncentrationen långt högre. Speciellt på datorforums.
Datornördar har väl lättare att bli abnormala förmodligen...
1 Guest(s)