July 8, 2003
Ok, som en upppföljningstråd till min flytta ihop med tösentråd så har jag som sagt tänkt skaffa extrajobb.
Felet är att jag inte vet riktigt vad man kan jobba som när man inte har utbildning. Jag gick samhäll på gymn men det löser ju inget, inte heller basåret jag gick....
Jag vill jobba som tidningsbud eftersom man då får dagarna ledigt till skola. Som tidningsbud jobbar man från 03:00 till ungefär 07:00...
Vad finns det annars för jobb man kan söka, alla förslag är välkomna. Jag bor i Falun.
July 27, 2002
Ska du inte sova någonting? 😕
Iaf, så tycker jag du ska höra med posten om det där, såklart. Finns ett direktnr, kolla på http://www.posten.se.
Dock står det såhär just nu:
Lediga jobb
För närvarande finns det inga lediga jobb att söka på Posten.
July 8, 2003
Callister wrote: Ska du inte sova någonting? 😕
Iaf, så tycker jag du ska höra med posten om det där, såklart. Finns ett direktnr, kolla på http://www.posten.se.Dock står det såhär just nu:
Lediga jobbFör närvarande finns det inga lediga jobb att söka på Posten.
Det är ingen fara med sömnen. Lägger man sin nio och sover till tre klarar man sig. Har man inte skola dagen efter kan man lägga sig elva och sen sova lite till när man kommer hem. Har jobbat som tidningsbud så jag vet hur det är.
Posten? Varför jobba på posten? Bra?
March 29, 2003
Kolla på premo.se om du hittar något intressant. (Pressens morgontjänst.)
Obs: Jag vet inte om detta bara gäller Sthlm eller inte. Men kan vara värt att kolla upp.
Har man ett område så jobbar man ifrån 04 till 06.
Har man två så jobbar man mellan 02 till 06.
Lönen är alltifrån 3700:- till 4400:- beroende vilket utdelningsområde man har.
Och dubbelt så mycket om man har två utdelningsområden.
July 8, 2003
Json_81 wrote: Utan utbildning o kontakter så mcdonalds, sitta i kassan på ica o dyl.
Sitta i kassa är helt ok. Jag har fixat med CV så jag ska lämna in det till ALLA butiker i Falun typ. =)
Det enda jag inte gör är telefonförsäljning... brrr... hellre testperson för nya mediciner än telefonförsäljare... igen...
November 22, 2001
caged wrote: [quote=Json_81]Utan utbildning o kontakter så mcdonalds, sitta i kassan på ica o dyl.
Sitta i kassa är helt ok. Jag har fixat med CV så jag ska lämna in det till ALLA butiker i Falun typ. =)
Det enda jag inte gör är telefonförsäljning... brrr... hellre testperson för nya mediciner än telefonförsäljare... igen...
Håller med. Telefonsäljare är nog fan det värsta som finns.
June 28, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=DiDi]Har posten kvar paketleveranser? För det görs ju oftast på kvällar typ 17-21 eller något sådant...
jo det har det, det finns även budfirmor som söker folk till kvällsjobb. Enda kravet brukar vara är att man har körkort.
neat, detta måste jag spana in, inte direkt för att jag har nått att göra under dagtid men man tjänar ju mer på kvällen.
1 Guest(s)