August 16, 2004
Hej NH,
Jag är en kille på 26 jordsnurr som nyligen gjorde klart sin D-uppsats i företagsekonomi och har den senaste tiden sökt relevanta jobb samtidigt som jag håller på och fixar lite gamla synder i form av resttentor. Jobbsökandet har än så länge gått bättre än tenterandet. Under de senaste två veckorna har jag först varit hos ManPower på en intervju för ett specifikt jobb, den senaste veckan har jag varit på två intervjuer hos företaget där anställningen skall vara.
Inatt fick jag ett mail från min kontaktperson på ManPower som berättade att företaget ville gå vidare med mig och att jag skulle få svara på ett "Personlighetsformulär".
Är det någon som vet vad formuläret är för nåt?
Tips på hur man kan på bästa sätt besvara den?
Innebär formuläret att man är den slutgiltiga kandidaten för jobbet?
Tack och hej leverpastej.
August 16, 2004
Sweet, så det är ingenting att hetsa upp sig inför, bara köra på samma tema som man har gjort på intervjuerna.
Beträffande Manpower så har jag för mig att tjänsten var en direktrekrytering, dvs. att Manpower bara sköter rekryteringen och man blir anställd av företaget som man ska jobba på.
Tack för responsen.
August 16, 2004
Har nu gjort testet och fått feedback på det. Testet i sig bestod av ca 40-50 frågor om hur man agerar i olika situationer. På varje fråga hade man fem svarsalternativ, typ "negativ - varken eller - positiv". Imorse var jag och besökte kontaktpersonen på Manpower, då fick jag sitta och gå igenom olika block av frågor, typ 10 olika, och berätta hur jag trodde att jag hade svarat på de, efter det fick man kolla på "facit". Summan av kardemumman var att det gick bra, vi kom fram till att jag kunde anpassa mig efter olika situationer osv.
Tog upp med Manpowerpersonen om det var en direktrekrytering eller om man skulle va anställd hos de och fick som tur veta att det är en direktrekrytering. För en dryg timme sen ringde avdelningschefen på företaget och erbjöd mig en 6-månaders provanställning, så nu är jag hur glad som helst =)
1 Guest(s)