November 12, 2002
yo det är så att jag skulle behöva hjälp vad jag kan göra . har sökt jobb i antal år nu utan att lyckas och varit på ams. inget alls. har försörjnings stöd har pratikiserat o allt sånt men inte ledit till nån job alls. har skadat ryggen på köpet med så.
så undrar vad kan man göra har inte lust att sitta still med låg inkomst. så några ider våre sjyst vad man kan göra.
att studera går inte . för socialen vill inte betala mig då och då måste jag söka lån på csn för att studera och blir ett helvete att betala tillbaka senare.
kanske nåt internet grej att tjäna pengar på
tackar för hjälpen
January 8, 2005
Gå till rekryteringsfirmorna, adecco, manpower etc etc.
Om du inte lyckas få jobb där, så har du massor och åter massor av säljar jobb (jag menar verkligen massor), vissa går möjligen att utföra hemifrån som du frågar efter.
Att inte få jobb är inte så svårt sålänge man är ung, men att få ett jobb man verkligen vill ha, det får man kämpa hela livet för.
Sitta hemma och tjäna pengar är nog jävligt svårt.
[edit]Din anledning till att inte studera är lite snevriden, du pluggar för att utbilda dig och bli attraktiv på arbetsmarknaden, ingen säger att du garanterat kommer få jobb direkt, men du har en utbildning och det öppnar upp en hel del fler jobb än att steka hamburgare på mcdonalds tex. (inget ont emot de som gör detta, tvärtom, men det var inte min poäng).
November 27, 2003
Uhm, att åka på CSN-lån är inte så hemskt som du verkar tro. Du ska ju inte betala tillbaka i samma takt som du lånat. Om du klarar utbildningen så har du ju en ny jobbmarknad att ge dig in på. Att behöva tillbaka CSN-pengar varje månad då är nog en skitsak när du fått ett jobb...
//Andreas
April 14, 2002
trunks;1254479 wrote: så undrar vad kan man göra har inte lust att sitta still med låg inkomst.
Ingen kommer att betala dig några imponerande summor om du inte har några speciella kunskaper inom yrket. Antingen besitter du redan dessa (vilket jag tvivlar då du klagar att du inte får nått jobb) eller så börjar du studera för att så småningom skaffa dig kunskaper så du kan börja tjäna pengar som du är ute efter.
February 17, 2004
Om du ska lyssna på alla andra kommer troligtvis 99% säga att det enda rätta är att skaffa ett 8-17 jobb på nån random arbetsplats. Jag tillhör den 1% som inte tror på att jobba för nån annan. Tror det passar vissa och andra inte. Jag har 2 projekt på G som jag jobbar med, en bra affärside med en polare som jag sitter dygnet runt med och en egen. Min plan är att få igång dessa 2 projekt och leva på det i framtiden. Det här är enda sättet att tjäna stålar på. Att tro att man blir rik på att jobba för nån annan är bullshit om du nu inte är en högt uppsatt chef, de är få.
Mitt råd är att hitta nån som har liknande intresse som du och kör igång en verksamhet. En chansning kan tyckas men det kan vara värt det.
August 13, 2004
Dani;1255476 wrote: Om du ska lyssna på alla andra kommer troligtvis 99% säga att det enda rätta är att skaffa ett 8-17 jobb på nån random arbetsplats. Jag tillhör den 1% som inte tror på att jobba för nån annan. Tror det passar vissa och andra inte. Jag har 2 projekt på G som jag jobbar med, en bra affärside med en polare som jag sitter dygnet runt med och en egen. Min plan är att få igång dessa 2 projekt och leva på det i framtiden. Det här är enda sättet att tjäna stålar på. Att tro att man blir rik på att jobba för nån annan är bullshit om du nu inte är en högt uppsatt chef, de är få.
Mitt råd är att hitta nån som har liknande intresse som du och kör igång en verksamhet. En chansning kan tyckas men det kan vara värt det.
Att tro att man blir rik av att starta eget kan också vara bullshit tyvärr. Det gäller att ha en bra och konkurrenskraftig idé och vetskap om hur man ska marknadsföra den (kunskap man får genom yrkeserfarenhet och/eller utbildning). Visst, det är alltid bra med ambitioner men om man varit långtidsarbetslös kanske man ska satsa på ett "vanligt" jobb i första hand? Det är ju alltid bra att ha ett startkapital också, lite pengar att röra sig med. Fast trunks kanske har rika föräldrar? 😛
1 Guest(s)