Jobba i Norge?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jobba i Norge?
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 26, 2006 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som har erfarenheter av att jobba i Norge?
Dom flesta jobben är av intresse, bla. rensa fisk eller allmänt fiske.

Någon som vet vilka sidor man kan spana in jobben inom Norge?
Har själv hittat infoteket.se som erbjuder en del.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1063005
July 26, 2006 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Sök, tror det finns ett par trådar om samma sak 🙂

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1063054
July 26, 2006 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Norska arbetsförmedlingen tipsar folk alltid om i liknande såna här trådar. Sen kan du ju alltid kolla vår arbetsförmedling och på tjänster i utlandet, hur utbudet är där vågar jag dock inte svara på.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1063070
July 26, 2006 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kollade just ams.se och det fanns ju över 50 au pair jobb där. blev nästan lite sugen själv eftersom jag tycker norrmän är så roliga.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1063082
July 26, 2006 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: jag kollade just ams.se och det fanns ju över 50 au pair jobb där. blev nästan lite sugen själv eftersom jag tycker norrmän är så roliga.

Vad jag tror så tar dom oftast tjejer... sedan vet jag ju inte om du är tjej men jag antar att du är en kille.

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1063091
July 26, 2006 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: [quote=maedhros]jag kollade just ams.se och det fanns ju över 50 au pair jobb där. blev nästan lite sugen själv eftersom jag tycker norrmän är så roliga.

Vad jag tror så tar dom oftast tjejer... sedan vet jag ju inte om du är tjej men jag antar att du är en kille.

jo jag är lite kille av mig senast jag kollade iallafall
men visst 90% av jobben lär väl gå till tjejer men om man lyckas fram till en interjuv så kanske man kan lyckas visa att man är en riktigt harmonisk kille som gillar barn. (inte för att nåt av det stämmer för mig) men för pengar så skulle jag nog kunna tycka om barn 😉

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1063454
July 28, 2006 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Är du kille å kan tänka dig att jobba lite fysiskt finns det många lager liknande jobb. En polare jobbade i Oslo som mässmonter-montör. Han tjänade rätt bra om jag inte minns fel. Au-Pair är dessvärre inte så bra betalt..även om man har boende och mat gratis.

Är du en duktig säljare finns det säkerligen sådana jobb oxå. En annan bekant fick ett telefonförsäljarjobb (gentemot företag då, inte lika illa som sälja kalsonger till privatpersoner) på ett norskt företag som var på väg att etablera sig i sverige. Således ringde han potentiella svenska kunder och fick en mjukstart med norskan. 25000 nok i grundlön+ev provision. Helt okej för en 18 åring 🙂

slaim
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
1063455
July 28, 2006 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Några vänner till mig var 3 månader och jobbade natt på Coca Cola fabriken utanför Oslo. De sökte vist mer folk va jag förstod på dem. Bra tjänade man också!

SÅ ring Coca Cola Oslo o hör me dem om du vill =)

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1064277
July 30, 2006 - 4:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Vajsman wrote: Är du kille å kan tänka dig att jobba lite fysiskt finns det många lager liknande jobb. En polare jobbade i Oslo som mässmonter-montör. Han tjänade rätt bra om jag inte minns fel. Au-Pair är dessvärre inte så bra betalt..även om man har boende och mat gratis.

Är du en duktig säljare finns det säkerligen sådana jobb oxå. En annan bekant fick ett telefonförsäljarjobb (gentemot företag då, inte lika illa som sälja kalsonger till privatpersoner) på ett norskt företag som var på väg att etablera sig i sverige. Således ringde han potentiella svenska kunder och fick en mjukstart med norskan. 25000 nok i grundlön+ev provision. Helt okej för en 18 åring 🙂

Glöm inte att det är mycket dyrare att bo och leva i norge än i Sve. Men säg att hans lön motsvarar en 20000 i mån i Sve. En big mac Co har jag för mig kostar runt 80kr i norge i sve runt 50.

/Dani

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 120
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL