December 28, 2004
Någon som har erfarenheter av att jobba i Norge?
Dom flesta jobben är av intresse, bla. rensa fisk eller allmänt fiske.
Någon som vet vilka sidor man kan spana in jobben inom Norge?
Har själv hittat infoteket.se som erbjuder en del.
March 15, 2004
Collateral wrote: [quote=maedhros]jag kollade just ams.se och det fanns ju över 50 au pair jobb där. blev nästan lite sugen själv eftersom jag tycker norrmän är så roliga.
Vad jag tror så tar dom oftast tjejer... sedan vet jag ju inte om du är tjej men jag antar att du är en kille.
jo jag är lite kille av mig senast jag kollade iallafall
men visst 90% av jobben lär väl gå till tjejer men om man lyckas fram till en interjuv så kanske man kan lyckas visa att man är en riktigt harmonisk kille som gillar barn. (inte för att nåt av det stämmer för mig) men för pengar så skulle jag nog kunna tycka om barn 😉
March 1, 2001
Är du kille å kan tänka dig att jobba lite fysiskt finns det många lager liknande jobb. En polare jobbade i Oslo som mässmonter-montör. Han tjänade rätt bra om jag inte minns fel. Au-Pair är dessvärre inte så bra betalt..även om man har boende och mat gratis.
Är du en duktig säljare finns det säkerligen sådana jobb oxå. En annan bekant fick ett telefonförsäljarjobb (gentemot företag då, inte lika illa som sälja kalsonger till privatpersoner) på ett norskt företag som var på väg att etablera sig i sverige. Således ringde han potentiella svenska kunder och fick en mjukstart med norskan. 25000 nok i grundlön+ev provision. Helt okej för en 18 åring 🙂
September 17, 2003
February 17, 2004
Vajsman wrote: Är du kille å kan tänka dig att jobba lite fysiskt finns det många lager liknande jobb. En polare jobbade i Oslo som mässmonter-montör. Han tjänade rätt bra om jag inte minns fel. Au-Pair är dessvärre inte så bra betalt..även om man har boende och mat gratis.
Är du en duktig säljare finns det säkerligen sådana jobb oxå. En annan bekant fick ett telefonförsäljarjobb (gentemot företag då, inte lika illa som sälja kalsonger till privatpersoner) på ett norskt företag som var på väg att etablera sig i sverige. Således ringde han potentiella svenska kunder och fick en mjukstart med norskan. 25000 nok i grundlön+ev provision. Helt okej för en 18 åring 🙂
Glöm inte att det är mycket dyrare att bo och leva i norge än i Sve. Men säg att hans lön motsvarar en 20000 i mån i Sve. En big mac Co har jag för mig kostar runt 80kr i norge i sve runt 50.
/Dani
1 Guest(s)