Jobba inom IT?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jobba inom IT?
ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 2, 2005 - 11:27 am
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag (efter egen uppsägning) varit arbetslös ett tag. Jag är utbildad till civilekonom och har jobbat på bank tidigare. Det har väl aldrig känts helt rätt och efter en del funderande så har jag kommit fram till att det är data jag vill jobba med och då framför allt hårdvara. Det är det ända som jag tycker är roligt och som jag kan tänka mig att jobba med.

Förvånade? 😀

Det ända jag kan komma på som jag kan göra som "outbildad" är att jobba i dataaffär. Det skulle väl kunna funka om jag får in en fot någonstans.

Jag har också funderat lite på att läsa DVL eller SVL men det är då frågan om 3-5 år. :-k Eftersom jag redan förbrukat min kvot på studiemedel och ändå inte skulle klara mig på studiemedel som det är nu så funderar jag lite på om man kan läsa in linjen på halvfart kanske och ha ett vanligt jobb som försörjning.

Bäst är kanske att kontakta Lunds Universitet för att kolla detta.........

Ett annat alternativ skulle kunna vara kvalificerad yrkesutbildning kanske, de är "bara" 2 år. Jag har funderat på Systemintegration.

"Efter utbildningen kommer Du att kunna arbeta som bl a systemadministratör, nätverkstekniker, IT-strateg, PC-samordnare, PC-tekniker, eller som dataansvarig på ett företag."

Frågan är bara om man får ngt. jobb efter det. Någon som vet hur det ser ut för Systemadministratörer?

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
957913
October 2, 2005 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print