October 7, 2002
McFatty wrote: Jag undrar om det finns någon här på NH som har erfarenheter från Irland. Jag funderar nämligen på att söka jobb där och jag undrar nu om det är dyrt att leva och bo där. Alltså om hyror är dyrt, matvaror och liknande vardagliga göromål.
Var på Irland på semester i våras och tyckte att prisnivån var klart över den svenska. Möjligtvis skiljer boendekostnaden ut sig, det var ju inte direkt något vi lade märke till...
September 5, 2001
Con wrote: Har en kusin som har jobbat där. Och enligt henne så är det väldigt dyrt med mat, boende etc.
kan nog stämma, me ndå måste väll folk som jobbar där få lön efter det åxå lr?:) är vad jag tror iallafall:) norge är ju int edirekt billigt att bo i men där får de ju feta löner jämfört med i sverige
June 11, 2003
Har en brorsa som jobbar i Dublin och jag har nyss varit där. Där är det iaf mycket dyr hyra. Han betalar ca 1300 euros för en lägenhet på 40 kvadrat. Matvaror är nog ungefär som här skulle jag tro, kanske lite dyrare men det kan vara för att dublin är en storstad och där brukar det vara något dyrare. Lönerna däremot är ju riktigt bra iaf om man jobbar inom IT, dessutom är det väldigt låg skatt. Jag tycker det är ganska bra där ändå och skulle gärna flytta dit förutsatt att man får jobb.
December 2, 2001
Åke wrote: [quote=TERdON][OT] Åke: Med den avataren så är väl det inte särskilt förvånande att du vill bo på Irland...
[/OT]
Hehe... Exakt 😀
Btw, glömde säga att alkoholen är mycket billigare där än i sverige 😛
Irland here i come! hehe nej då.. köp med dig lite till mig när du kommer tillbaka om det blir av någon resa 🙂
2 Guest(s)