December 6, 2006
Känns som alla trådar ilg@dd skriver i blir till hetstråd där alla är idioter och det sägs all möjlig skit.
Nu lägger jag inte all skuld på dig men du lyckas starta alla möjliga konstiga och hetsiga diskutioner om allt möjligt som i slutändan blir till personangrepp på allt och alla åter igen. :blink:
January 13, 2003
"1980 Kärnkraft
I mars 1980 hölls folkomröstning om kärnkraftens vara eller icke vara. Även i denna folkomröstning fanns tre förslag, kallade linje 1, 2 och 3.
Linje 1 innebar att kärnkraften skulle avvecklas i den takt som var möjlig. Man skulle avvakta att förnybara energikällor blev tillgängliga och ingen ytterligare kärnkraftsutbyggnad skulle få förekomma.
Linje 2 var i princip identiskt med linje 1, men krävde även att alla framtida energianläggningar av betydelse skulle ägas av stat och kommun.
Linje 3 sade ett definitivt nej till utbyggnad av kärnkraften. Vidare förespråkades att all kärnkraft skulle vara avvecklad inom tio år."
Källa: regeringen.se
Ilg@dd varför berättade du inte att man inte kunde rösta på utveckling i folkomröstningen utan att alla alternativ var nedläggning?
Jag kan göra likadant, starta en omröstning med "Ska vi utveckla kärnkraften?" Alt 1: Självklart Alt 2: Så fort det går Alt 3: Alla kärnkraft ska vara utbyta med nya inom 10år.
Hade ju fått lika bra svar i en sån omröstning. :bok:
beta wrote: "1980 Kärnkraft
I mars 1980 hölls folkomröstning om kärnkraftens vara eller icke vara. Även i denna folkomröstning fanns tre förslag, kallade linje 1, 2 och 3.
Linje 1 innebar att kärnkraften skulle avvecklas i den takt som var möjlig. Man skulle avvakta att förnybara energikällor blev tillgängliga och ingen ytterligare kärnkraftsutbyggnad skulle få förekomma.
Linje 2 var i princip identiskt med linje 1, men krävde även att alla framtida energianläggningar av betydelse skulle ägas av stat och kommun.
Linje 3 sade ett definitivt nej till utbyggnad av kärnkraften. Vidare förespråkades att all kärnkraft skulle vara avvecklad inom tio år."
Källa: regeringen.se
Ilg@dd varför berättade du inte att man inte kunde rösta på utveckling i folkomröstningen utan att alla alternativ var nedläggning?
Jag kan göra likadant, starta en omröstning med "Ska vi utveckla kärnkraften?" Alt 1: Självklart Alt 2: Så fort det går Alt 3: Alla kärnkraft ska vara utbyta med nya inom 10år.Hade ju fått lika bra svar i en sån omröstning. :bok:
Jadu, varför gjorde jag inte det? Hmm..
Trodde nog att de flesta (inklusive dej) var så pass pålästa att ni visste vad de 3 linjerna stod för, det är ju inte så hög frekvens på folkomröstningarna i Sverige.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
ilg@dd wrote: Jadu, varför gjorde jag inte det? Hmm..
Trodde nog att de flesta (inklusive dej) var så pass pålästa att ni visste vad de 3 linjerna stod för, det är ju inte så hög frekvens på folkomröstningarna i Sverige.
Förlåt för att jag inte var född 1980 och tog ditt påstående om att folkomröstningen gällde nedläggning vs utbyggnad och inte hur det skulle läggas ned. Nåja, man lär sig nytt av att läsa på statens sidor ibland.
2 Guest(s)