October 18, 2001
Gueno wrote: Det kan man väll säga.
Har hållt på en del med bokbinderi och tryck.
Är utbildad tryckare.
Men det är inget jag vill hålla på med.
Jag vill sälja saker.. det tycker jag är kul. :bgrin:
Tjo!
Hehe jag e med utbildad tryckare, men det är skit tråkigt att jobba med det.
Jag går faktiskt hellre arbetslös än jobbar med det.
September 13, 2002
har en parasit till bekant.. han e ca 23 bast.. han har haft sommarjobb i 3 veckor.. det e det enda han jobbat i hela sitt liv.
men han får ändå ut 8000-9000 ungefär /månad. alla sina bussresor betalda om han säger att de va föratt söka jobb.
han tycker att vi som jobbar är horor som säljer oss.
hatarsåntdär
men när en f.d arbetande människa ska få lite $ så är det tvärnej
October 18, 2001
heimdal wrote: har en parasit till bekant.. han e ca 23 bast.. han har haft sommarjobb i 3 veckor.. det e det enda han jobbat i hela sitt liv.
men han får ändå ut 8000-9000 ungefär /månad. alla sina bussresor betalda om han säger att de va föratt söka jobb.
hatarsåntdär
Tjo!
Hur fan kan han få så mycket pengar? Det är omöjligt om han inte:
1. Är skadad/sjukskriven.
2. Jobbat minst 1 år innan och går på akassa nu.
September 13, 2002
drotz2000 wrote: [quote=heimdal]har en parasit till bekant.. han e ca 23 bast.. han har haft sommarjobb i 3 veckor.. det e det enda han jobbat i hela sitt liv.
hatarsåntdär
Tjo!
Hur fan kan han få så mycket pengar? Det är omöjligt om han inte:
1. Är skadad/sjukskriven.
2. Jobbat minst 1 år innan och går på akassa nu.
jag vettifan vad han gör.. men massa pengar får han iaf...
massa jävla bidrag å skit..
June 28, 2001
du kan alltid vara fyllechaffis under gbg kalaset.
annars är det bara att ta på sig Normala kläder och ett gott humör och ALLA papper (kopior på dom) och knata runt o kolla om "what ever" behöver folk, fast det är nog bässt o ringa och fråga efter en tid först. hör dom inte av sig efter en vecka så dyker man upp och ber om en tid.'
lärt mig sånthär i skolan vettu.
March 10, 2002
Man ska ha kostym och slips och en fin portfölj med alla papper i. 😀
offtopic:
Min pappas gamla vän gjorde så här för att imponera på folk.
Han åkte till jobbet i kostym och slipps och en fin portfölj, när han kom dit tog han på sig städ rocken. 😀
I portföljen hade han sin lunch.
January 6, 2003
ThaMole wrote: Jag får pengar från Alfa kassan varje månad.. Det e Arbetsförmedlingen man ska akta sig för... dom tycker om att kicka en lite då o då på fel sätt så man torskar alla sina cash o måste giddra...
Annars funkar det bra... Utnyttja våra sosse regiring så mycket det går...
Tycker du ja som inte behöver betala dina bidrag!! 👿
Vad jag hatar människor som inte ens försöker skaffa sig ett jobb. :burn:
Om ni nu inte kan få tag i ett jobb flytta till Jönköping för här har vi problem med utbildad arbetskraft!
June 17, 2002
ando wrote: [quote=ThaMole]Jag får pengar från Alfa kassan varje månad.. Det e Arbetsförmedlingen man ska akta sig för... dom tycker om att kicka en lite då o då på fel sätt så man torskar alla sina cash o måste giddra...
Annars funkar det bra... Utnyttja våra sosse regiring så mycket det går...
Tycker du ja som inte behöver betala dina bidrag!! 👿
Vad jag hatar människor som inte ens försöker skaffa sig ett jobb. :burn:
Om ni nu inte kan få tag i ett jobb flytta till Jönköping för här har vi problem med utbildad arbetskraft!
JAG FÖRSÖKER!!!!
Men har man ingen erfarenhet så får man inga jobb.. o för att få erfarenhet så måste man ha jobbat... som man inte får... Ond cirkel... Men men... I höst ska jag flytta till Kramfors o gå en 3D-Animations kurs..:=) ROCKAR!!
January 6, 2003
ThaMole wrote: Annars funkar det bra... Utnyttja våra sosse regiring så mycket det går...
ThaMole wrote: JAG FÖRSÖKER!!!!
Men har man ingen erfarenhet så får man inga jobb.. o för att få erfarenhet så måste man ha jobbat... som man inte får... Ond cirkel... Men men... I höst ska jag flytta till Kramfors o gå en 3D-Animations kurs..:=) ROCKAR!!
Okej, då ber jag om ursäkt. Trodde du bara ville "leva" av staten och bara softa. Hoppas du hittar något jobb!
June 3, 2001
CoLiC wrote: [quote=Mind]du kan alltid vara fyllechaffis under gbg kalaset
Om killen har en merca för ett antal hundratusen, tror du då att han är så urbota korkad att han släpper in ett gäng spyande ungdommar i baksätet? 😀 Ne... :bgrin:
*Host*Ser du nått baksäte?
Men en fyllekåt tjej kan jag nog klämma in i framsätet. :bgrin:
2 Guest(s)