November 26, 2002
För ett par månader sedan så köpte min sambos föräldrar min gamla burk och började lära sig om datorer. I måndags ringer hennes pappa och säger att det är en massa text på blå bakgrund och den vill inte starta.... 🙁 -> Hårddisken hade krashat. Ok, inköp av ny och ominstallation.
Igår börjar hårddisken tjuta på laptopen. (Hoppas den håller länge nog för en sista backup!!!) Beställde en ny igår.
Imorse snubblar jag på nätkabeln som går till laptopen som fortfarande står på vardagsrumsbordet och jag lyckas slita ur kontakten ur pc-kortet som givertvis går sönder... Tillfälligt lagat med silvertejp... Beställt ett nytt...
June 20, 2002
hmmm... tillhör du den lite äldre skaran här på NH som är ruskigt vuxen med mustasch och jobb???
reagarade nämligen på allt "beställde nytt"...
själv skulle jag sitta utan dator ett bra tag om saker började paja...
men men... du har mitt medlidande, och nu har du ju iallafall passerat "tredje gången gillt" så det borde lugna ner sig nu...
November 26, 2002
Jobb - ja, mustach - nej 😀
Jag kom faktiskt hyfsat billigt undan. Disken till min sambos far kom jag undan med 700, till laptopen 1250 och pc-kortet 600. Så det är ju "bara" ett 9700 np i pris. Men det tråkiga är ju att jag behövde egentligen inget av det utan det är pengar bara för att komma tillbaka till där jag tidigare stod. I och för sig så blir det ju lite större diskar än tidigare, men inget direkt behov av det fanns. Men, jobbet att sitta och installera allt igen är det jobbiga. Jag hade allt väl fungerande och inställt som jag ville ha det. Och min sambos far som precis listat ut vilken del som är skärmen och vilken som är tangentbordet, så den datorn behöver en HEL DEL knappande så allt fungerar enkelt och utan strul. Annars så får jag "bo" i telefonen framöver.
1 Guest(s)