March 15, 2004
http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html
Läs artiken. om 24 år går jorden kanske under... okej. överdrivet... om 24 år kanske jorden urholkas lite! Ska bli kul o se :blink:
March 15, 2004
.ToL wrote: Ajdå. Jag tror det är dags att leva loppan nu då! Kanske skulle råna en bank :-k. 😀
bra idé fast hade jag varit du hade jag väntat typ minst 23 år 😛 så slipper du sitta i fängelse i resten av ditt liv... eller en tredjedel 😛 fast om du kommer undan är de ju lugnt 😛
March 15, 2004
Vitamin-C wrote: jag tror den missar men om den kommer i kolisionskurs så hoppas jag att våra x-tusen kärnvapen och diverrse ska kunna förinta den?
Hmm... Det funkade inte i Armageddon, Inte i Deep Impact. Star wars möjligen? 😀
Fast man tycker ju kärnvapen borde hjälpa lite 😀
May 17, 2004
maedhros wrote: [quote=Vitamin-C]jag tror den missar men om den kommer i kolisionskurs så hoppas jag att våra x-tusen kärnvapen och diverrse ska kunna förinta den?
Hmm... Det funkade inte i Armageddon, Inte i Deep Impact. Star wars möjligen? 😀
Fast man tycker ju kärnvapen borde hjälpa lite 😀
om vi nu har gjort mer än 50 tusen stora rackare så ska de väll kunna flyga upp och spränga en sten vars diameter är 400m? tänk dig 20000*2000000 ton?mycket skada. varför skulle vi bygga bomberna om det inte var för att vi skulle sptänga stenar?
March 15, 2004
Vitamin-C wrote: varför skulle vi bygga bomberna om det inte var för att vi skulle sptänga stenar?
Hmm. spränga städer i Japan? True story.....
Adam wrote: Jag gav upp läsningen efter första meningen. Hur fan kan en asteroid (som troligtvis är klotformad) vara x meter lång..!?!
Så trött på aftonbladet alltså....
En asteroid behöver väl knappast vara rund? runda blir väl bara saker o dom kretsar kring någon sak med dragningskraft "solen t.ex..."
March 27, 2003
maedhros wrote:
[quote=Adam]Jag gav upp läsningen efter första meningen. Hur fan kan en asteroid (som troligtvis är klotformad) vara x meter lång..!?!Så trött på aftonbladet alltså....
En asteroid behöver väl knappast vara rund? runda blir väl bara saker o dom kretsar kring någon sak med dragningskraft "solen t.ex..."
Sant, men då borde man tala om dess massa eller nått. Att bara säga hur lång den är säger inte mycket om hur mycket den, vid en eventuell kollision med jorden, kommer att förstöra....
EDIT: Volymen borde ha en liten betydelse också...
March 15, 2004
Adam wrote:
Sant, men då borde man tala om dess massa eller nått. Att bara säga hur lång den är säger inte mycket om hur mycket den, vid en eventuell kollision med jorden, kommer att förstöra....
EDIT: Volymen borde ha en liten betydelse också...
mjo de är rätt dumt skrivet.. de kan ju lika gärna vara en 400 meter lång pappersrulle som är på väg 😛 Volymen bordeju vara avgörande...
CoLiC wrote: Jamen då tycker jag vi gör slag i saken och inför anarki
Vi kommer antagligen att lyckas så bra med att fixa jordens undergång själva innan 2029
Anarkist javisst..
2 Guest(s)