May 17, 2004
om nu skaen träffar något så lär det gå sönder mycket... sen var armagedon en fim där det ser spejsigare ut om usa räddar världen på ett dramatiskt sätt :p
lång = diameter
d = 400m
om man antar att varje m3 väger 1 ton (1000kg) så skulle bjäsen väga (om den var svärisk): ~ 167466666 kg eller ~167466.7 ton
om vi nu antar att varje kärnvapen har en kraft av 200000 ton (de har mer) nu när man antar att hirochima (stavning) bomben gav 150000 ton.
altså så ska det behövas knappt en bomb för att förinta den om astroiden tog hela smällen. dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
sen så är de nutida pjäserna lite kraftigare än gammla '45or...
January 14, 2002
Arne_Garflak wrote: Äh den lille stenen lär inte göra så mycket skada om den ens träffar.
Hade varit coolt att se om den skulle träffa solen eller nåt däremot 😮
Skulle väll inte synas 😛 om den träffade månen däremot 😀 skulle nog regna en del stenar på jorden då btw :/
January 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
Frågan du borde ställa istället är nog "Tror du vi överlever då?"
varför?
Skämtar du? EMPn från den smällen borde ge folk ända ner i helvetet ståpäls
May 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
varför?
jag har inga planer på att spränga smällare på min bakgård, nej. kanske några miljoner mill bort?
January 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
varför?
jag har inga planer på att spränga smällare på min bakgård, nej. kanske några miljoner mill bort?
Vad planerade du att skicka dit smällarna med då? En tank bensin? Nog för att utvecklingen går frammåt, men inte i den takt att du kan undvika soppa torsk halvvägs till 10 miljoner mil
May 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
varför?
Vad planerade du att skicka dit smällarna med då? En tank bensin? Nog för att utvecklingen går frammåt, men inte i den takt att du kan undvika soppa torsk halvvägs till 10 miljoner mil
vi skickar väll dom bara 5 miljoner mil då 😛 det räcker.
det behövs inte allt för mycket kraft att skicka dem förbi månen och att bygga ut raketen i dem lite är nog inte det klurigaste som människan har gjort
January 14, 2002
CoLiC wrote: Vad planerade du att skicka dit smällarna med då? En tank bensin? Nog för att utvecklingen går frammåt, men inte i den takt att du kan undvika soppa torsk halvvägs till 10 miljoner mil
Den tanken slog mig med när jag läste artikeln, många rymdskep som skickas upp exploderar ju pga. nått fel "också"
Edit: Glömde att skriva också 😛
January 17, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
varför?
det behövs inte allt för mycket kraft att skicka dem förbi månen och att bygga ut raketen i dem lite är nog inte det klurigaste som människan har gjort
Fortfarande en omöjlighet idag och 30 år frammöver 😛
Ska vi spränga den får det ske något sånär nära jorden
Men man vet ju aldrig, det ploppar säkert upp en laserkanon ur toppen på vita huset den dagen och förvandlar asteroiden till en söt ankformad sak som brinner upp i atmosfären eller nått...
May 17, 2004
CoLiC wrote: [quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C][quote=CoLiC][quote=Vitamin-C]dock så gör den nog inte det så om vi nu skickar iväg 20000 kärnvapen á 200000 ton på den tror du att den överlever då?
varför?
Fortfarande en omöjlighet idag och 30 år frammöver 😛
Ska vi spränga den får det ske något sånär nära jorden
Men man vet ju aldrig, det ploppar säkert upp en laserkanon ur toppen på vita huset den dagen och förvandlar asteroiden till en söt ankformad sak som brinner upp i atmosfären eller nått...
det är bara å vänta 😛
1 Guest(s)