October 28, 2002
Hej
Detta år ska jag vinna över syrran hade jag tänkt.
Jag tänkte köpa en resa till mina föräldrar i julklapp... och den bör väl rimligen bokas nu typ iaf man ska ha den strax efter jul?
Frågan är; Vart ska jag skicka mina päron? Jag tänker aldrig i h-e åka själv. Något nice ställe, ok hotell och inte massa talibaner etc. 1 vecka eller så.
Inga kryssningar! Och inget allt för "turistigt" (Alltså inte grisfester, svenskt kaffe osv...).
Det får kosta 10k kanske, lite mer om det är riktigt nice.
Förslag? Vart åkte era föräldrar sist? Har ni varit på någe bra ställen? (Inga rapporter från några supa-resor nu! 😉 ).
October 18, 2002
Min farsa och hans tant kom hem ifrån Italien igår.
Nu minns jag inte vad stället hette, men det hade tydligen vart lite turister. Det va väll lite tyskar och så. Men inte så farligt.
Iaf tykte dom att det va ett kanon fint ställe. Och tok bra mat. Priserna va väll visserligen inte jätte bra. Men resan tog dom som sista minuten 1.800 per skalle.
April 16, 2004
Mina föräldrar sticker snart till Turkland, vet inte riktigt var nånstans men det skulle inte vara något turistställe utan ett mer diskret och inte en massa köpgalna svenskar...det negativa med att åka ner till nåt varm land är ju att ölen serveras strax under kokpunkten och det lurar gangsters runt varannat gathörn...ta en vinprovar resa till Frankrike
October 28, 2002
Mauritius, Frankrike och Italien lät väldigt nice...
Men det är väl hyffsat dyra? Frankrike är fint etc, men mina föräldrar gillar sol och bad... så kanske inte helt rätt. Hur är det med bad i Italien dec / jan?
Är det inte jävligt dyrt på Mauritius även? Har kikat lite, det verkar snuskigt fint faktiskt...
Lanzarote var väl ett ganska lugnt ställe för ett 10-tal år sen iaf..Inte alltför mycket turister där då iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 10, 2004
Bästa stället jag har varit på var i Australien, så det kan jag rekommendera, men då måste man vara där mer än en vecka, eftersom det tar ett tag att flyga dit.
Annars är kroatien väldigt vackert, men kanske inte på vintern, då är det nog inte så hemskt varmt och så.
Hrm, sen vet jag ett hotell i Slovenien som är väldigt fint, där de har utomhusbassänger, inomhusbassänger (fast allt med saltvatten), och tillgång till att bada i havet också. Där är riktigt nice.
1 Guest(s)