November 26, 2004
Titta på 3:e bilden och se åt vilket snyggt håll han har satt cpu fläkten åt :D/ :)R
December 30, 2003
Quarzi wrote: Bara jag som har för mig att vissa kylflänsar presterar bättre med fläkten åt andra hållet? min xp2000+ blev 3 grader kallare när jag vände på fläkten. (vet dock inte vad det är för kylfläns, nått billigt skit som följde med datorn :P)
det ligger någe i det du säger. 🙂
En av min polare har oxå vänt sin fläkt på cpu-kylaren...den blev 8-6 grader kallare 🙂
*edit* det va med en Tt VOLCANO 8 har jag för mig
Förstår inte heller det roliga...
Om fläkten skall suga eller blåsa är mest en smaksak, i vissa fall blir det bättre kylning, i andra fall inte..Kan i bästa fall även ge mindre oljud, precis som Gueno skrev.
Skillnaden i kylningsförmåga mellan de båda metoderna är inte så stor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 1, 2001
denstore wrote: Om man har tunna, täta flänsar, så funkar det bättre att ha fläkten monterad som sugande.
Alltså på flänsar typ SLK, så bör den vara sugande, och på flänsar typ Swiftech, så funkar det bäst att blåsa.
Jag håller med dig, har en SLK-900 och har min fläkt monterad så den suger. Jag tycker den både blir tystare och kyler bättre
October 25, 2003
denstore wrote: Om man har tunna, täta flänsar, så funkar det bättre att ha fläkten monterad som sugande.
Alltså på flänsar typ SLK, så bör den vara sugande, och på flänsar typ Swiftech, så funkar det bäst att blåsa.
Det roliga är ju att pojken kör med en SLK-948U själv 😛
Men jag trodde inte heller att det var sant första gången jag hörde det, vafan, liksom den blåser ju bort från fläkten tänkte man 😛
1 Guest(s)