March 14, 2004
Som topic. Vad får jag få för straff om jag en tidig morgon (är trött), tar Forden och backar över min granne som ränsar ogräs i rabatten? Jag hade ingen aning att han låg där så allt var en olyckshändelse.
Döms jag får vållande till annans död eller?
Jag planerar inte att backa över min granne
December 29, 2003
Att du inte visste att han var där är en dålig ursäkt, du ska väl ha uppsikt över vart du kör, även om du backar.
Blir säkert nåt vållande av annans död eller grov vårldslöshet i trafik kanske.
Hurså? Om du planerat att bli av med en granne så finns de väl bättre sätt.
March 3, 2004
skinner wrote: Som topic. Vad får jag få för straff om jag en tidig morgon (är trött), tar Forden och backar över min granne som ränsar ogräs i rabatten? Jag hade ingen aning att han låg där så allt var en olyckshändelse.
Trötthet bedöms lika hårt som rattfylla så du borde väl dömas lika hårt som en rattfull person som kör ihjäl någon.
March 14, 2004
Spinnjonte wrote: Att du inte visste att han var där är en dålig ursäkt, du ska väl ha uppsikt över vart du kör, även om du backar.
Blir säkert nåt vållande av annans död eller grov vårldslöshet i trafik kanske.
Hurså? Om du planerat att bli av med en granne så finns de väl bättre sätt.
Skinner wrote: Jag planerar inte att backa över min granne
Satt bara och funderade. Men vad gäller om jag åker slalom där det är lavinvarning. Lavinen utlöses, jag överlever men en lapp i sin kåta dör av snömassorna. Döms jag fortfarande för vållande till annans död?
February 21, 2003
är man inte mer skyldig att ha uppsikt då man backar?
bättre att köra rakt in i buskarna på vägen hem och säga att solen sken i plytet
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 18, 2003
Aelrik wrote: [quote=skinner]Som topic. Vad får jag få för straff om jag en tidig morgon (är trött), tar Forden och backar över min granne som ränsar ogräs i rabatten? Jag hade ingen aning att han låg där så allt var en olyckshändelse.
Trötthet bedöms lika hårt som rattfylla så du borde väl dömas lika hårt som en rattfull person som kör ihjäl någon.
Du kanske menar att man döms lika mjukt som en rattfull?
May 1, 2005
Hauk wrote: tjaoo..
Du får väl några år på en soft anstalt med kabel-tv, gratis utbildning och kan mer eller mindre bara springa därifrån iaf du skulle känna för det.
OBS! Helpension ingår i "straffet".
Tror inte jag fattade rätt. Men menar du att man får pension av staten om man hamnar i fängelse? 😮
July 18, 2001
Black_light wrote: [quote=Hauk]tjaoo..
Du får väl några år på en soft anstalt med kabel-tv, gratis utbildning och kan mer eller mindre bara springa därifrån iaf du skulle känna för det.
Tror inte jag fattade rätt. Men menar du att man får pension av staten om man hamnar i fängelse? 😮
helpension = mat morron middag kväll..
January 4, 2001
Black_light wrote: [quote=Hauk]tjaoo..
:)R
Gueno, något åt citat-tråden kanske?
November 29, 2003
skiroy wrote: Du får nackskott för att du körde en Ford, grannen bryr vi oss inte om alls.
Nu kan du ta din Volvo 240 och åka iväg. Ford pratar man inte skrot om.
Ontopic: mord som mord, dock skulle jag tippa på 3-4år i finkan. :/
Men jag skulle inte bli förvånad om du gick fri, Sverige's rättsystem är helt fucked up.
May 1, 2005
whak wrote: [quote=skiroy]Du får nackskott för att du körde en Ford, grannen bryr vi oss inte om alls.
Nu kan du ta din Volvo 240 och åka iväg. Ford pratar man inte skrot om.
Ontopic: mord som mord, dock skulle jag tippa på 3-4år i finkan. :/
Men jag skulle inte bli förvånad om du gick fri, Sverige's rättsystem är helt fucked up.
Rättsystem, vad är det? 🙄
Ungdomsvårdslöshet i trafiken/Ungdomsvårdslöshet på fjället.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 14, 2002
Vet inte varför men det får mig att tänka på http://www.aftonbladet.se/vss/.....71,00.html som jag just läste 😛
May 1, 2005
Quarzi wrote: Vet inte varför men det får mig att tänka på http://www.aftonbladet.se/vss/.....71,00.html som jag just läste 😛
Whoah! Höjden av otur! 😮
2 Guest(s)