October 7, 2002
Ogrebeast wrote: Då har du inte läst Teknisk Fysik. En kille hoppade av F (teknisk fysik) och började på data. Från att knappt klarat tentorna på F läste han in fem tentor på tre veckor på data och fick 5:a på alla. Samma sak med killar som gått över till M och Z.
Dissa inte Z så. Då får du med mig att göra!
Visserligen håller jag med om att F verkar jobbigare, men sedan beror det lite grann på "hur" han bytte linje. Om han bytte från att ha läst F i ett år till att läsa Z "från början" så är det ju inte konstigt att det går bra i början...
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men det finns ju skoler som har så fruktansvärt olika krav. Bara i Skellefteå ex en kille som gick fordons å matte A fick MVG medans jag gick teknik it mate A och fick VG.
Jag kan mer matte i min liltå än han kan överhuvudtaget men endå så fick jag mindre poäng än han i matten. Rättvist?
om vi säger såhär då:
Jag kan mer matte i min liltå än han kan överhuvudtaget. Rättvist?
dessutom spelar det inte någon större roll, eftersom han högst troligen inte kommer syssla med matematik efter gymnasiet, något som du kanske kommer göra.
February 21, 2003
Segbarn wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Elias667]Hehe, min skola snittade på 18.7 förre året 😀 Högst i Sverige.
Om nån bryr sig var det Viktor Rydberg Gymnasium Stockholm (odenplan)
Hade en nisse i klassen här på Chalmers som pluggat där och fick 19.5 i medel. Men han var inte direkt bright och fick hoppa av efter ett drygt ett halvår.
Nu är frågan; säger det mer om Chalmers, eller om betygssättningen på er skola?
Eyey, Ogrebeast bjud på ett namn. Jag känner säkert personen i fråga.
Precis som om jag tänker publicera ett namn efter att jag sagt "han var inte direkt bright" om honom 🙄
February 21, 2003
TERdON wrote: [quote=Ogrebeast]Då har du inte läst Teknisk Fysik. En kille hoppade av F (teknisk fysik) och började på data. Från att knappt klarat tentorna på F läste han in fem tentor på tre veckor på data och fick 5:a på alla. Samma sak med killar som gått över till M och Z.
Dissa inte Z så. Då får du med mig att göra!
Visserligen håller jag med om att F verkar jobbigare, men sedan beror det lite grann på "hur" han bytte linje. Om han bytte från att ha läst F i ett år till att läsa Z "från början" så är det ju inte konstigt att det går bra i början...
Nej nej de började inte om från början helt. De läste snabbt in kurserna de missat och sedan hakat på motsvarande årskurs. Men det går fortfarande inte att jämföra F med de andra utbildningarna. Nu låter jag säkert som en dryg jävla F-wannabe, men jag har faktiskt tittat på flera mattetentor från andra utbildningar och de är mycket snällare. Annars så är det inte konstigt om F:are är duktigare på matte i allmänhet med tanke på den tragiska densitet av nördar vi har i klassen :cy: Hög IQ, låg EQ typ 😕
Sen om man tar steget vidare och går ner till högskoleingenjörnivån på Lindholmen så är skillnaden löjlig
1 Guest(s)