November 22, 2001
Collateral wrote: Jag såg nyss reklam på TV4 om parabol för Viasat.se .
Är det sådant man ska skaffa om man ska skaffa något eller blir det ute snart när dom byter tvnät å allt det där :S ?
Nej det blir inte ute.
Däremot ska du tänka på att om du tar viasat får du inte kanal 5 och tar du canal digital får du inte tv3.
Tror bara det är via boxer man kan få bägge.
Iaf utan att ha dubbla kortläsare o dubbla abbonemang.
December 7, 2003
konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
edit: slarvfel
November 22, 2001
BeerCan wrote: konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
Ser ingen fördel med att fortsätta sända i 4:3 format.
Gnäller du när din dator inte händer med längre eller uppgraderar du?
April 14, 2002
BeerCan wrote: konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
Varför köpa boxer för tv4 när man får in den utan?
February 15, 2003
Marcan- wrote: [quote=BeerCan]konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
Inte när det analoga nätet släcks väl?
June 20, 2002
cHeNg_Ho wrote: [quote=Marcan-][quote=BeerCan]konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
Jo, man köper en box utan kortplats och plockar in SVT 1, 2 och TV4.
De sänds fritt.
February 1, 2002
Vamp wrote: Här hemma kör vi med Canal Digital och det fungerar riktigt bra. Trevligt utbud och inte alls så jättredyrt.
Saknar dock 3:an och ZTV, men tittar sällan på TV så det är inget större problem.
Har både CanalDigital och Viasat och 5:an är bättre än 3:an, förut va de inte så men nu kollar jag väldigt sällan på 3:an faktiskt.
February 15, 2003
boogey wrote: [quote=cHeNg_Ho][quote=Marcan-][quote=BeerCan]konstigt att tv4 gör reklam för viasat när viasat inte har tv4 i sitt utbud ännu. Jag bor i Gävle och här har vi redan gått över till digitalsändningar. dock fick min farmor köpa en boxer utöver "viasatparabolen" som hon redan hade bara för att få se på tv4. Riktigt dåligt av viasat imo. Sedan är det även en nackdel att ha digitaltv genom parabol då tv4 och flera andra kanaler sänder i widescreen format så man kan inte se hela bilden om man har en gammal tv. Då blir man även tvungen att köpa en widescreen-tv.
Jo, man köper en box utan kortplats och plockar in SVT 1, 2 och TV4.
De sänds fritt.
Jasså, du menade så.. Jovisst, det stämmer bra..
Barnkanalen/Kunskapskanalen och SVT24 också..
2 Guest(s)