March 27, 2008
Tjoflöjt! Reser till London imorgon natt med RyanAir..
Passade på att mäta min jättegamla kabinväska för att upptäcka att den är 57cm, dvs 2cm högre än de tillåtna 55cm. (Bredd och djup är en bit under gränserna)
Hur hårda tror ni att dom är?
(Jag har mätt stående på hjul/fötter upp till handtagets topp, dvs så låg den kan bli (man ska tydligen mäta med utåtstående saker som hjul och handtag))
Jesper
March 5, 2002
Min väska som är rätt jättestor, har dom bara kollat innehållet i en gång. Inte storleken (rätt säker på att den var tjockare än 20/25cm som dom tillåter). Den hade inget problem att få plats i kabinen ovanför huvudet.
Apropå. en kompis flög från USA till Sverige, med en fällkniv i ett pennskrin, som låg i handbagaget. Han är konstnär och använder kniven för att vässa blyertspennor, hade helt totalt glömt av att kniven var med där. Amerikanska tullen reagerade inte alls när han körde handbagaget genom röntgen, utan han såg själv kniven när han packade upp hemma. So much for anti terrorist safety!
October 28, 2002
Jag har alltid två handbagage när jag reser, även fast man bara får ha ett. Grejjen är att enda tillfället dom igentligen skulle kunna klaga är vid check-in, håll handbagaget lite gömt då bara 😉
Eftersom EU är så snik får man även bara ha 5kg i handbagage, men jag knökar alltid in ALLT tungt där och har vanligen minst det dubbla. Aldrig haft problem.
Det kan bli jävligt iaf du inte får in väskan din i facket ovanför stolen, men dom facken är rätt rejält tilltagna över standard så tror knappast det blir ett problem.
Ryanair är dock ett riktigt jävligt bolag, dom letar alltid efter ursäkter att tjäna mer pengar på dig. Fråga INTE vid check-in. Ringa innan, visst men tror inte det spelar någon roll vad dom säger (Kommer endast repetera regelboken för dig).
August 16, 2003
Hauk wrote: Eftersom EU är så snik får man även bara ha 5kg i handbagage, men jag knökar alltid in ALLT tungt där och har vanligen minst det dubbla. Aldrig haft problem.
Ryanair har 10 kg och många andra bolag har 7+
( http://www.ryanair.com/site/SE.....eallowance )
har man alldeles för mycket vikt och det är någon nitisk jävel som sitter där som ska väga och vill politera så brukar det bara vara att vägra, sen kanske någon högre person inom flygbolaget eller ansvarig för flygplatsen kommer fram, han ser då att det bara är en liten kabinväska och låter dig då ta med den. eller som en annan gång då farsan sa att det var ömtåliga grejer som skulle gå sönder, då sa hon att han skulle ta väskan till special bagage incheckningen, men det sket vi i och gick igenom säkerhetskontrollen istället.
1 Guest(s)