March 11, 2003
CyberPete wrote: Kaffe innehåller mycket fett kan jag tillägga..
Menar du allvar, eller? En kopp kaffe innehåller typ en kalori. Kaffebönan innehåller självklart lite fett, men absolut inga mängder. Det du få i dig är i stort sett noll. Titta på en ostmacka, och du går upp mer i vikt.:)
February 21, 2003
CyberPete wrote: Kaffe innehåller mycket fett kan jag tillägga..
FEL FEL FEL... finns inget fett i kaffe, dock i kaffegrädde
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 21, 2003
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 11, 2003
tiggre wrote:
redbull innehåller guarana som i för stor mängd kan påverka hjärtat lite om jag inte missminner mig? (speciellt i combo med alkohol, där en STOR del av redbull säljs med? 😉
Tack! Jag visste att det var något mer de gnällde över! Guarana. Men, som sagt, det var i kombinationen med alkohol det blev farligt.
February 21, 2003
tror det kan vara farligt om du dricker MÄNGDER av det 😉
kolla på burken... mängderna av rekommenderat dagsbehov av olika vitaminer är typ 100% om du dricker 2 burkar...
dricker du fler så riskerar du att bli vitaminförgiftad eller nåt 😉
polare som drack vodka redbull på finlandsfärjan i höstas... typ 9st tror jag han tryckte i sig... vår dusch/toa stank sockrad redbullspya dagen efter...
sötsliskspya är nog bland det värsta 😉
January 23, 2002
Sitter och avnjuter en god kopp kaffe på min praktikplats nu. 😀
För övrigt så tänkte jag dela med mig av lite erfarenheter av Red Bull.
För det första så har jag inget emot drinkar där Red Bull ingår som ingrediens.
För det andra så avled en nära bekant till min faster för ett antal år sedan efter att något gott fel i samband med en drink som innehöll Red Bull.
Det berode inte enbart på det faktum att drinken innehöll Red Bull utan det var en rad olyckliga sammanträffanden i hennes kropp och hennes alkoholintag samt Red Bull som gjorde att hon dog av något som nästan verkade som överdos om jag inte minns fel.
Hon hade inte tagit några droger, det bevisades vid provtagning efteråt och Red Bull var ju inte direkta orsaken till att hon dog men däremot en bidragande orsak. Men som sagt så blev det en annorlunda reaktion i hennes kropp, en slags allergireaktion som framkom när allt blandades i kroppen.
Och för det tredje så fick jag möjlighet för ett par år sedan att prova en starkare variant av Red Bull som vad jag vet inte får säljas i Sverige, har i alla fall aldrig sett den nån annan gång än just då. Finna i Asien normalt.
Denna variant finns i väldigt små flaskor, ungefär 10cl tror jag de var, och är märkta på sidan att de inte bör eller får intagas i samband med alkohol.
Om jag inte minns fel så motsvarade ungefär 2cl av denna flaska samma som två eller tre vanliga 33cl Red Bull.
Man blev onekligen pigg av lite sånt. :bgrin:
June 28, 2001
från susning :: originalet i bruna små glasflaskor finns dock att få tag på i vissa skumma butiker. ::
hehe underbart.
jag har klämt i mig sådana bruna "orginal" vid några tillfällen, kan inte påstå att jag märkte någon direkt skillnad, men 2st powerking (energidricka) i rad så kände jag att hjärtat slog snabbare än vanligt.
blandat red bull och sprit har jag oxå gjort flera gången, märkte inget speciellt.
för mkt av allt är typ farligt, man kan dö av att dricka för mkt vatten, så att klämma i sig koffein i mänger och klassa det som drog vore ju rätt dumt.
någon som har testat screaming energy ? jag fick erbjudande att köpa det på en lan engång, nått slags pulver man skulle få i sig, skulle tydligen ge en jävla kick. jag vill köpa det, men har inte hittat det.
föresten, ja kaffe är farligt, man kan bränna sig på tungan och det går att spilla det på ett par vita byxor sista dagen på praktiken sammtidigt som dom har ett litet julbord precis utanför kontoret #-o
November 13, 2003
Steel wrote: Massa text...
Och för det tredje så fick jag möjlighet för ett par år sedan att prova en starkare variant av Red Bull som vad jag vet inte får säljas i Sverige, har i alla fall aldrig sett den nån annan gång än just då. Finna i Asien normalt.
Denna variant finns i väldigt små flaskor, ungefär 10cl tror jag de var, och är märkta på sidan att de inte bör eller får intagas i samband med alkohol.
Om jag inte minns fel så motsvarade ungefär 2cl av denna flaska samma som två eller tre vanliga 33cl Red Bull.
När jag var inne på en pizzeria i stan så såg jag några mindre glasflaskor i deras kyl.
De hade Red Bull märket på framsidan men det var utländsk text, ej tysk som deras andra drickor.
Kan det vara något liknande tro? Farsan trodde också att det var Red Bull först, men jag har ej sett dem i glas innan,
speciellt inte i sådana små flaskor.
January 23, 2002
Znoddaz wrote: [quote=Steel] Massa text...
När jag var inne på en pizzeria i stan så såg jag några mindre glasflaskor i deras kyl.
De hade Red Bull märket på framsidan men det var utländsk text, ej tysk som deras andra drickor.
Kan det vara något liknande tro? Farsan trodde också att det var Red Bull först, men jag har ej sett dem i glas innan,
speciellt inte i sådana små flaskor.
Flaskorna jag provade hade kommit hit från Thailand eller Vietnam på något underligt sätt 🙄
Stod på vietnamesiska på dem men han som levererade kunde översätta åt mig.
Kan vara samma men det fanns två varianter, en starkare och en svagare i samma sorts flaska, skilde i texten bara. Den starkare är nog inte tillåten i Sverige egentligen.
Men den "svagare" var ju också starkare än en vanlig burk, så lönar det sig troligen att köpa en sån flaska ändå om det är energin du vill åt eftersom det inte krävs lika mycket.
De räcker ju lite längre eftersom du inte dricker lika mycket.
2 Guest(s)