June 18, 2001
Äter bullar och funderar på vad som egentligen är det godaste kaffebrödet. Vad har ni för förslag?
Själv gillar jag sådant som är väldigt sött till kaffet. T.ex. mazariner och chokladbiskvier.
Bullar är egentligen inte optimalt, eftersom de gör sig bäst varma, vilket inte går alls ihop med kaffe. Bättre till mjölk. Kaffe och mjölk passar förövrigt bra till ungefär samma saker, med undantag att sådant som är kallt ska serveras till kaffe, och sådant som är varmt till mjölk.
February 21, 2003
finns nåt kex aktigt man får på thai resturanger
honung å nå frön, typ 2-3mm tjocka
grymt söta och förjälla goa till kaffe
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
November 27, 2003
Jerry wrote: Äter bullar och funderar på vad som egentligen är det godaste kaffebrödet. Vad har ni för förslag?
Själv gillar jag sådant som är väldigt sött till kaffet. T.ex. mazariner och chokladbiskvier.
...din jävel ... måste jag handla lite imorgon ... 😉
Jerry wrote: Bullar är egentligen inte optimalt, eftersom de gör sig bäst varma, vilket inte går alls ihop med kaffe. Bättre till mjölk. Kaffe och mjölk passar förövrigt bra till ungefär samma saker, med undantag att sådant som är kallt ska serveras till kaffe, och sådant som är varmt till mjölk.
Bananlängd brukar vara fint till kaffe alternativt te som en annan håller sig till. Sött, men fortfarande att doppbart.
//Andreas
March 11, 2003
MoparPower wrote: Smörgåstårta.
Fast då vill man ju inte ha kaffe till. Då skall det ju vara pilsner.
Själv tycker jag att en schysst bakelse glider ner rätt bra till Kaffe och Konjak.
Annars dricker jag gärna mitt kaffe rent. Behöver inget tilltugg egentligen.
Men visst, när man kommer hem till morsan i juletid, och saffransflätan ligger där, då slinker det ju ner ett par bitar.:)
June 18, 2001
Delph1 wrote:
Bananlängd brukar vara fint till kaffe alternativt te som en annan håller sig till. Sött, men fortfarande att doppbart.//Andreas
Vetelängd med bananfyllning?
Spinnjonte wrote: Negerbollar är ju helt ok, iaf hemmagjorda som bla. har kaffe som ingrediens.
En cigg till kaffet är rätt gott oxå, vet dock inte om det räknas som kaffebröd.
Vi behöver inte vara nogräknade. En cigarr(et) till kaffet är utmärkt. Men jag röker inte.
June 18, 2001
denstore wrote: [quote=Jerry]Kanelbullar kan man ju vispa ihop själv. Det finns många fördelar.
Var just och knackade på hos min söta granne.
"Äh...de här fick inte plats i frysen. Gillar du bullar?"
:bgrin:
Gick den hem då?:)
Hon bjöd inte in mig. :arg:
Däremot blev hon väldigt glad, så jag lever på hoppet. 😎
3 Guest(s)