September 16, 2002
Tjo!
Jag har beställt en Philips 47" LCD-TV 47PFL7642D (Full HD);
http://www.webhallen.com/prod......p?id=76413
och undrar om det finns någon kalibrerings-DVD som man kan ladda ned, bränna ut och köra med en DVD-spelare (i mitt fall Playstation 3) för att ställa in rätt färgstyrka, ljus, osv. osv.
Tack.
January 13, 2003
Jag använder DVE, Digital Video Essentials. Fast den fick man vara så snäll och köpa för att använda färgfilterna till att ställa in det. Utan filterna går det bara att ställa in brightness och contrast. Fast den kostade inte så himla mycket, tror det var från webhallen.
January 13, 2003
Snorch wrote: Lätt värt peng... näh, några minuters väntan på att den flyger genom cyberspace hem till mig.
Saken med att ladda ner den är att du inte får de fysiska färgkorten som man använder för att ställa in färgerna. Så den enda nyttan du har av den då är till skärpa och kontrast.
September 12, 2001
beta wrote: [quote=Snorch]Lätt värt peng... näh, några minuters väntan på att den flyger genom cyberspace hem till mig.
Saken med att ladda ner den är att du inte får de fysiska färgkorten som man använder för att ställa in färgerna. Så den enda nyttan du har av den då är till skärpa och kontrast.
Helt riktigt.
Men jag är tämligen säker på att Snorch snackade om en annan typ av nerladdning.(ska jag banna honom?) 😉
Fasen...är lätt värt pengarna att köpa DVE om man vill och orkar att anstränga sig för en maximalt bra bild.
March 14, 2001
skiroy wrote: [quote=beta][quote=Snorch]Lätt värt peng... näh, några minuters väntan på att den flyger genom cyberspace hem till mig.
Helt riktigt.
Men jag är tämligen säker på att Snorch snackade om en annan typ av nerladdning.(ska jag banna honom?) 😉
Fasen...är lätt värt pengarna att köpa DVE om man vill och orkar att anstränga sig för en maximalt bra bild.
1 Guest(s)