March 1, 2001
Tjo! Har sedan ett tag tillbaka missbrukat kalla kaffedrycker, t ex Katapult, Pucko Kaffe och Gevalia Icepresso.
Tyvärr är ju priset orimligt högt för en som vill konsumera flera flaskor, exempelvis skulle jag kunna dricka katapult för 100 kr om dagen utan problem så jag försökte häromdagen blanda min egen och resultatet blev förvånansvärt bra enligt mig. Så här gjorde jag:
Lade i 1.5 tesked nescafe i ett glas och fyllde på med säg en halv deciliter kokande vatten. Hällde sen i en rätt rejäl mängd strösocker, en tesked vanlijsocker. Sen i med en halv deciliter grädde ungefär och fyll därefter upp resten av det stora glaset med kall mjölk.
Rör om, ställ in i kylen tills drycken är iskall.
Drick och njut 🙂
October 24, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Mind]blanda i lite Oboy, själv så gillar jag inte alls den kalla versionen av kaffe, jummet (stava) är bässt.
exakt, ljummet är bäst.
Den perfekta kaffen blandas som följer:
42%mjölk
42%kaffe
Det är inte kaffe, det är dryck med kaffesmak.
Kaffe ska vara starkt, varmt och rent.
March 14, 2004
denstore wrote: Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
:cy: Låter äckligt...
December 31, 2001
ocz wrote: [quote=denstore]Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
Det är hemlighten bakom hans höga ålder 🙂
November 22, 2001
denstore wrote: Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
Låter som ett vettigt sätt att dricka kaffe 🙂
March 11, 2003
Json_81 wrote: [quote=denstore]Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
Låter som ett vettigt sätt att dricka kaffe 🙂
Blev bjuden på kaffegök hos en brud en gång. Två skedar Nescafe, en tesked honung, och en slurk hallonshot. Jag höll nästan på att börja gråta....;)
March 14, 2004
Death On Wings wrote: [quote=ocz][quote=denstore]Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
Det är hemlighten bakom hans höga ålder 🙂
Döda smaklökar. :bgrin:
1 Guest(s)