May 17, 2002
Mind wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Mind]blanda i lite Oboy, själv så gillar jag inte alls den kalla versionen av kaffe, jummet (stava) är bässt.
exakt, ljummet är bäst.
Den perfekta kaffen blandas som följer:
42%mjölk
42%kaffe
resten då ? luft ?
nja, jag tycker det räcker med 84% ;), annars kan jag väll säga att de sista 16% är valfria, bara inte den ersätts med hemskt socker bara.
Utan regelbundna kaffeslurkar skulle jag inte fungera..
En stor mugg minst var tredje timme..
2 sockerbitar och gärna en skvätt mjölk..Och då menar jag kanske 3-4% mjölk och resten kaffe..Kallkaffe är inge vidare..Men i brist på annat slinker ju även det ned.
Kaffe och snus är mitt förtjus..
denstore wrote: Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
Kaffekask är inte dumt, fast kanske inte till vardags..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
denstore wrote: Man tar en kaffekopp, och slänger i en sockerbit. Riktigt socker, inget fjolligt snabbsocker. Sen fyller man på med kaffe tills man inte ser sockerbiten genom kaffet, för att sedan följa efter med brännvin, tills man ser biten igen.....
mums filibaba kaffejök sitter alltid lika fint 🙂
2 Guest(s)