June 11, 2001
Hitler är kanske inte så omtyckt, men denna tecknade film med Kalle Anka är oerhört rolig när stup i ett säger ....!
Jäkla segt att se den iaf..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Jag stängde av iaf, satt och väntade 5 minuter, och såg bara några tecknade figurer som marcherade..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 18, 2003
DMX wrote: [quote=Nord]Ja skaparen av Disney är ju faktiskt känd för att ha varit en rasist. Om han var Nazist också. Är ju inte omöjligt.
bara för att han tar beställningsjobb från tvivelaktiga karaktärer så har det ju inget med hans personliga åsikter att göra. eller hur.
Sen har man sina principer och moral.
Det är ingen skillnad att få betalt för att få en barnomtyckt karaktär att uttrycka en sak som fått många miljoner dödade och att göra det gratis eftersom man dock inte ser allvaret i det.
Om nu allas kära Bill Gates hade fått erbjudandet att ersätta windows flaggan med ett hakkors för många miljarder tror jag inte han hade gjort det även om han hade kunnat rädda många svältande barn med dessa pengar för han vet att den bilden av honom gör att det ser accepterande ut.
November 30, 2006
D3mpa wrote: [quote=DMX][quote=Nord]Ja skaparen av Disney är ju faktiskt känd för att ha varit en rasist. Om han var Nazist också. Är ju inte omöjligt.
bara för att han tar beställningsjobb från tvivelaktiga karaktärer så har det ju inget med hans personliga åsikter att göra. eller hur.
Det är ingen skillnad att få betalt för att få en barnomtyckt karaktär att uttrycka en sak som fått många miljoner dödade och att göra det gratis eftersom man dock inte ser allvaret i det.
Om nu allas kära Bill Gates hade fått erbjudandet att ersätta windows flaggan med ett hakkors för många miljarder tror jag inte han hade gjort det även om han hade kunnat rädda många svältande barn med dessa pengar för han vet att den bilden av honom gör att det ser accepterande ut.
vilken värld lever du i?
det borde väl alla människor veta att det finns inget som böjer "principer och moral" så effektivt som djupa fickor.
November 18, 2003
DMX wrote: [quote=D3mpa][quote=DMX][quote=Nord]Ja skaparen av Disney är ju faktiskt känd för att ha varit en rasist. Om han var Nazist också. Är ju inte omöjligt.
vilken värld lever du i?
det borde väl alla människor veta att det finns inget som böjer "principer och moral" så effektivt som djupa fickor.
hade du pippat din egen mor eller far för en mille?
November 30, 2006
D3mpa wrote: [quote=DMX][quote=D3mpa][quote=DMX][quote=Nord]Ja skaparen av Disney är ju faktiskt känd för att ha varit en rasist. Om han var Nazist också. Är ju inte omöjligt.
vilken värld lever du i?
hade du pippat din egen mor eller far för en mille?
har du nån sjukdom?
du kan inte dra paralleller mellan incest och att sälja nazistserier, jag hade utan tvekan sålt propaganda åt vem som än betalade mig för att göra det.
July 27, 2006
DMX wrote:
jag vet inte ifall just detta är seriöst men hitler beställde faktiskt propaganda av Disney och gjorde flera propagandafilmer innehållande kalle anka som arisk krigare... 😎
Har du några fakta att backa upp dina påståenden med?
Denna anti-nazist film släpptes 1942 och dess syfte var att håna Adolf Hitler.
Något som framkommer om man bara hänger med i storyn: Förd till fabriken under bajonetthot, 48-timmars dagliga(!) arbetsskift, 3 sekunders "semester", eller varför inte det faktum att allt visar sig vara en mardröm...
Der Fuehrer's Face eller Donald Duck in Nutzi land som den var tänkt att kallas vann för övrigt en Oscar för bästa animerade kortfilm 1943.
För den som vill ha mer information är Wikipedia en utmärkt källa.
Denna kortfilm är lika rasistiskt som Looney Toons-klippen där nazister förekom, animerade av Isadore "Friz" Freleng som tro det eller ej var jude.
Dagens PK-samhälle och dåtidens komik är så långt ifrån varandra att allt blåses ur proportion, visst var det i många fall låga rasrelaterade skämt men vi pratar om en helt annan era med helt andra värderingar.
Det var dåtidens Southpark helt enkelt.
3 Guest(s)