March 3, 2004
November 22, 2001
Aelrik wrote: Quack shot eller Quack attack tror jag det heter. (om man nu kan skjuta sugpilar på väggen - det kunde man i det jag spelade)
är lite osäker... kommer bara ihåg den där björnen i skogen på en bana... har för mig att man var kalle iaf... kommer dessvärre inte ihåg om man kunde skjuta sugpilar på väggen =/ spelade det hos en kompis ett par gånger så jag har inga jätte starka minnen... men skulle gärna vilja veta vilket spel det var ifall man hittar det nånstans =)
March 10, 2003
http://artofwar.free.fr/jeux/m.....adrive.php
Var det enda jag hittade med en snabb sökning
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 23, 2002
Ctrl wrote: http://artofwar.free.fr/jeux/m.....adrive.php
Känner igen det där av nån anledning.
Har för mig att jag hade Kalle Anka till Sega Megadrive iaf är inter säker.
Men Sega Mega Drive regerade ju. 🙂
March 10, 2002
Ctrl wrote: http://artofwar.free.fr/jeux/m.....adrive.php
Det kommer jag ihåg. Så satans roligt det var. 😛
June 20, 2002
Tror att spelet du snackar om är till Master System och heter Donald Duck: The Lucky Dime Caper.
Bossen på första banan är i alla fall en björn.
Nu var det ju iofs så att många av de större spelen släpptes både till Master System och Mega Drive, så det är ju möjligt att det finns till Mega Drive också.
November 22, 2001
boogey wrote: Tror att spelet du snackar om är till Master System och heter Donald Duck: The Lucky Dime Caper.
Bossen på första banan är i alla fall en björn.Nu var det ju iofs så att många av de större spelen släpptes både till Master System och Mega Drive, så det är ju möjligt att det finns till Mega Drive också.
ja precis det spelet =) tnx man =)
en fråga till om ett annat gammalt spel.... tror det var till föregångaren av mega driven.... sega 8 bit? man kunde iaf vara typ 4-5 olika figurer... bl.a ett lejon med svärd och sen en liten råtta som kunde springa uppför väggar... nån som vet? 😉
June 20, 2002
Pemani wrote: [quote=boogey]Tror att spelet du snackar om är till Master System och heter Donald Duck: The Lucky Dime Caper.
Bossen på första banan är i alla fall en björn.Nu var det ju iofs så att många av de större spelen släpptes både till Master System och Mega Drive, så det är ju möjligt att det finns till Mega Drive också.
ja precis det spelet =) tnx man =)
en fråga till om ett annat gammalt spel.... tror det var till föregångaren av mega driven.... sega 8 bit? man kunde iaf vara typ 4-5 olika figurer... bl.a ett lejon med svärd och sen en liten råtta som kunde springa uppför väggar... nån som vet? 😉
Yep, Wonder Boy III : The Dragon´s Trap
Man kan inte välja mellan de olika karaktärerna, utan man kan bara nå vissa delar av världen som en viss karaktär, och när man sedan klarar igenom den delen blir man en annan. Senare i spelet får man visserligen möjlighet att skifta rätt fritt mellan de.
Karaktärerna är ödla, mus, piraya, lejon och hök.
Precis i början får man ju även spela som Wonder Boy i sin ursprungliga form.
Spela Wonder Boy II och V också.
Ruskigt bra spel.
Finns et IV också, men släpptes bara i Japan, och det har jag inte spelat.
July 22, 2003
macrus wrote: [quote=Ctrl]http://artofwar.free.fr/jeux/megadrive/quakshot_megadrive.php
Känner igen det där av nån anledning.
Har för mig att jag hade Kalle Anka till Sega Megadrive iaf är inter säker.
Men Sega Mega Drive regerade ju. 🙂
Jag har ett Sega Mega Drive här hemma 😉
June 20, 2002
Kizo wrote: Äsch! Här tänkte jag komma och glänsa med min expertis, och så hann boogey före mig! :cy:
Du kanske kan få glänsa med din expertis angående Wonder Boy ändå, för jag har en fråga. 😉
Vart tog IV vägen?
Hoppade de över den p.g.a. de två III som finns, eller finns det något spel jag inte känner till?
Kanske har Wonder Boy III - Monster Lair, hetat IV någonstans?
September 16, 2002
Oj. Dom där är ju en hel vetenskap! Haha!
Eftersom t.ex. Wonder Boy 3 som du redan nämnt, har olika eftertitlar beroende på enhet om jag inte har helt fel.
Dragon's Trap till Master System och GameGear, Monster Lair till Mega Drive och Dragon's Curse till NEC PC Engine.
Men Wonder Boy 4 finns till Master Sytem, GameGear och Mega Drive, med unertiteln: Monster World.
Jag kan ha fel här, men jag tror det är så det ligger till.
February 3, 2003
Kommer ihåg att jag hade ett spel till min gamla C64 som heter Wonderboy. Man var en liten unge som sprang omkring och skulle klara banor..som vanligt 😛 men det var så roligt. Och jag tror jag avverkade en eller 2 joysticks med det spelet...
Kommer bara ihåg musiken dock och bakgrunden var helt svart tror jag...Inte banorna... Det var tider det
September 16, 2002
LorD_Kvadd wrote: Kommer ihåg att jag hade ett spel till min gamla C64 som heter Wonderboy. Man var en liten unge som sprang omkring och skulle klara banor..som vanligt 😛 men det var så roligt. Och jag tror jag avverkade en eller 2 joysticks med det spelet...
Kommer bara ihåg musiken dock och bakgrunden var helt svart tror jag...Inte banorna... Det var tider det
Själv spelade jag mig less på det (2an har jag för mig.) till Amiga 500. Men jag klarade det aldrig, sista bossen är ju hur svår som helst!
1 Guest(s)