July 17, 2002
rsastin wrote: Fuktig kyla (som finns runt sjöar och hav) känns betydligt kallare än vad det är.
Uppe i norr så är det mer torr kyla. -20 i Stockholm känns som -35 i Norrland.
Jo, och med tanke på att jag bor 10 meter från Vättern så kan ni tänka hur kul det är... Det är ju -19 i Jönköping. *skaka*
July 14, 2002
rsastin wrote: Fuktig kyla (som finns runt sjöar och hav) känns betydligt kallare än vad det är.
Uppe i norr så är det mer torr kyla. -20 i Stockholm känns som -35 i Norrland.
Jag hade gäster från Holland hos mig, det enda dom snackade om var hur mycket dom kommer att frysa här eftersom det är så kallt. När dom kom hit så var det -16 grader och deras reaktion var: Men det här kan ju inte vara -16, det är ju som -5 i Holland 🙂
Dom var inte imponerade av kylan i Kiruna. Men norrskenet och tystnaden gjorde succe. Dom låg i en snödriva ute i skogen, tittade upp på norrskenet och upprepade: it's amazing, so beautiful and so silent, I have never expirenced total silence like this...
Holland har ca. 16 miljoner invånare på en yta som är mindre än en tiondel av sveriges yta...
February 1, 2002
dbn wrote: bor just just brevid havet uppe i norrland och vi ligger runt -30?
nog fan är det kallt, volvon startade inte för första gången sen jag haft den... då äre kallt ;>
jag upplevde samma sak med min volvo 🙂 men de va batteriet som strejkade så batteriladdaren åkte fram, men fan va den drar soppa när den är så kall.. den drog säkert 2l/mil o jag har bara ~150hp
November 8, 2002
Tur att sossarna har lyckats med att stänga ner kärnkraftverken utan ngn ersättning av energiförlusten. Strömmen räcker inte till tack vare detta. Ibland (när de blir riktigt kallt) är bara "halva vårt hus upplyst pga. energibrist.
Ännu ett genialt drag från sveriges regering! congrats...... :arg:
June 28, 2001
Starscream wrote: [quote=dbn]bor just just brevid havet uppe i norrland och vi ligger runt -30?
nog fan är det kallt, volvon startade inte för första gången sen jag haft den... då äre kallt ;>
jag upplevde samma sak med min volvo 🙂 men de va batteriet som strejkade så batteriladdaren åkte fram, men fan va den drar soppa när den är så kall.. den drog säkert 2l/mil o jag har bara ~150hp
morsans 740 drar runt 1,5 L och den ungifär 70 hästar kvar.
Sleten som faun.
1 Guest(s)