January 30, 2001
Alla som inte vill att TCPA och de stora företagen skall kontrollera din dator och ditt datoriserade privatliv bör kolla in sidan ordentligt.
http://www.againsttcpa.com/
January 30, 2001
Visserligen är inte alla företag med, men om ni läser de dokument som fanns på sidan så verkar det som om de försöker göra/har gjort det kriminellt åtminstone i USA att sälja icke-TCPA hårdvara och mjukvara. 5 år i fängelse för att programmera mjukvara som är icke-TCPA läste jag i nåt av dokumenten...det är ju så man blir mörkrädd! 😡
May 29, 2001
stormaz wrote: [quote=Bol^]Det är ju helt sjukt... Läste om det för några månader sen... och jag säger som jag sa då; om TCPA blir verklighet så är det jag som köper en sun.
hehe och tom jag skulle sluta köra Windows :blink:
inte ens det kommer att hjälpa, i en tcpa plattform så sitter det även spärrar i hårdvaran och det gör mig förbannad, M$ får mickla bäst fan dom vill och jag bryr mig inte för jag kan alltid gå över till Linux, men när det sitter "hinder" i hårdvaran som man trots allt köper och äger, som hindrar mig att ha 100% kontroll över mitt system...då blir jag elak. Det enda vi kan göra är att protestera till tillverkarna och säga att: VI VILL INTE HA SKITEN! VI KOMMER INTE ATT KÖPA DEN!
Näu usch vad jag blir på dåligt humör när jag hört sånt här grrrr :burn:
January 30, 2001
1 Guest(s)