January 12, 2004
Sämsta bostäder, förlåt, Svenska bostäder visar än en gång att de gör skäl för namnet Sämsta Bostäder...
http://www.svd.se/dynamiskt/st.....203756.asp
Många hyresgäster känner sig hotade av kamphundar. Då tyckte vi att det var ganska enkelt att ställa kravet att vi inte vill ha kamphundar i våra bostadsområden, säger Svenska Bostäders affärsutvecklingschef Patrik Emanuelsson till programmet.
Om en hyresgäst har kamphund är det skäl för vräkning, enligt honom.
Tvivlar på att det skulle hålla om det går upp till rätten, folk vet ju inte ens vad en kamphund är.
För vad är skillnaden på en amstaff korsning och en ilsken Schäfer med stor kamplust?
Helt rätt, 2 härliga nyheter samma dag..(Den andra att Lejonborg ska sluta som partiledare.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
Helt rätt.
Jag skulle faktiskt vilja gå så långt som att helt förbjuda hundar i lägenheter.
Efter att ha bott ett år under en granne med två hundar som ibland kan skälla konstant hela dagen (jag jobbar natt, sover på dagen) så är man lite less på hundar kan jag lova.
June 23, 2002
Danne980 wrote: Jag tycker det är riktigt bra. Finns inte en enda bra anledning till att en människa som inte behöver skydd ska ha en sådan typ av hund.
De är ett föredömme, hoppas fler följer.
Yepp, håller med.
Även fast jag älskar hundar, men det finns andra hundraser än kamphundar..
May 17, 2004
vad är det för fel med några av er?
jag köper att man förbjuder hundar, men inte att man förbjuder något så luddigt som "kamphundar".
Vilka är det? ska vi leka lite statistik när vi ändå är på G.
Vilken är den farligaste hunden man kan äga?
Det är Golden Retrivers! De står för fläst bett av alla hundraser.
fy vad läskiga de är.
förbjud en hund, eller varför inte fem, förbjud alla hundar det köper jag, men fan förbjud inte alla "kortnosiga" eller de med strävpäls.
löjligt.
August 11, 2005
Vitamin-C wrote: vad är det för fel med några av er?
jag köper att man förbjuder hundar, men inte att man förbjuder något så luddigt som "kamphundar".
Vilka är det? ska vi leka lite statistik när vi ändå är på G.
Vilken är den farligaste hunden man kan äga?
Det är Golden Retrivers! De står för fläst bett av alla hundraser.fy vad läskiga de är.
förbjud en hund, eller varför inte fem, förbjud alla hundar det köper jag, men fan förbjud inte alla "kortnosiga" eller de med strävpäls.
löjligt.
Jag är en som anser att ägaren är direkt ansvarig på hur hunden beteer sig. Jag anser också att begreppet kamphundar är luddigt, men faktum kvarstår att det inte är goldens som tränas till att delta i de hemska hundslagsmålen. Det är olika terriers (typ amstaff etc). Inte ens en schäfer eller rottweiler har en chans mot dessa "kamphundar".
Och som jag skrev tidigare, när man inte kan åtgärda orsaken får man göra det näst bästa. Föga troligt att idioterna som arrangerar dessa fighter kommer använda sig av chihuahuor eller labradorer. Finns en anledning till att vissa specifika raser är de mest "utsatta" i dessa sammanhang.
August 11, 2005
Vitamin-C, du har rätt i att det inte är alla med sådana terriers som deltar i kamper, men i själva kamperna så är det nästan utesluten de som används, om du hänger med på hur jag menar.
Att du inte känner många beror på att du hänger med vettigt folk, simple as that.
Hade du varit inne i sånt hade det varit annorlunda, precis som med allt annat.
December 17, 2006
Vitamin-C wrote: sant csm, men det är inte många jag vet som har sånna här hundar som deltar i organiserade slagsmål med dem 😉
[Image Can Not Be Found] jack russel, kamphund. det första ni tänker på när ni tänker kamphund.
Min mamma och styvpappa brukar passa en jack russel terrier ibland och den är hur snäll som helst. Men det hände en gång att grannens hund blev av med ett öga :cy:
För övrigt tycker jag man inte alls borde få ha hund i lägenhet och då kan det kvitta vilken ras hunden har.
May 17, 2004
csm101 wrote: Vitamin-C, du har rätt i att det inte är alla med sådana terriers som deltar i kamper, men i själva kamperna så är det nästan utesluten de som används, om du hänger med på hur jag menar.
Att du inte känner många beror på att du hänger med vettigt folk, simple as that.
jag hänger med 😉
förresten, är det bara jag som tycker det är drygt med katter i lägenheteR? bara undrade
August 11, 2005
Vitamin-C wrote: [quote=csm101]Vitamin-C, du har rätt i att det inte är alla med sådana terriers som deltar i kamper, men i själva kamperna så är det nästan utesluten de som används, om du hänger med på hur jag menar.
jag hänger med 😉
förresten, är det bara jag som tycker det är drygt med katter i lägenheteR? bara undrade
Bra =)
Jag tycker katter är dryga punkt.
March 11, 2003
Poängen är kanske att det är få som skaffar Golden Retrievers bara för att se kool och farlig ut ute på stan, medan det är ganska vanligt hos kamphundsägarna i storstäderna. Man kan kalla det "kamphund" eller vad fasen som helst, men det är helt uppenbart att det är ett visst klientel som har "farliga" hundar.
Och när det gäller golden och labbar, så är det tyvärr så att de blir lätt sinnesrubbade av att växa upp i familjemiljö ibland. Mycket som många barnfamiljer glömmer bort är att även en golden eller labb både behöver tränas, och inte minst ha stora mängder av stimulans, nästan hela tiden. Liten hjärna, mycket energi = leka kasta pinne och ut och gå ut och gå hela tiden.....
August 11, 2005
denstore wrote: Poängen är kanske att det är få som skaffar Golden Retrievers bara för att se kool och farlig ut ute på stan, medan det är ganska vanligt hos kamphundsägarna i storstäderna. Man kan kalla det "kamphund" eller vad fasen som helst, men det är helt uppenbart att det är ett visst klientel som har "farliga" hundar.
Och när det gäller golden och labbar, så är det tyvärr så att de blir lätt sinnesrubbade av att växa upp i familjemiljö ibland. Mycket som många barnfamiljer glömmer bort är att även en golden eller labb både behöver tränas, och inte minst ha stora mängder av stimulans, nästan hela tiden. Liten hjärna, mycket energi = leka kasta pinne och ut och gå ut och gå hela tiden.....
Helt rätt.
Paradoxalt nog så är just dessa "farliga" hundar, som sagts i tidigare trådar, perfekta för barnfamiljer OM de tränas rätt. De har egenskaper som gör dem mer anpassade till småbarnslek med mycket "slita och dra"- varianter.
Tyvärr, får man säga, missbrukas hundarna...
January 12, 2004
ska kanske tala om vad jag anser att de skulle ha gjort istället.
Sämsta bostäder skulle ha gått ut med att de inte accepterar ilskna hundar, både gentemot människor och djur, att om en hund attackerar eller biter någon människa eller djur mer än en gång så ska de väck.
obelix wrote: ska kanske tala om vad jag anser att de skulle ha gjort istället.
Sämsta bostäder skulle ha gått ut med att de inte accepterar ilskna hundar, både gentemot människor och djur, att om en hund attackerar eller biter någon människa eller djur mer än en gång så ska de väck.
Hört uttrycket "mota Olle i grind"?
Varför ska någon tvunget behöva bli biten först?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 18, 2006
ilg@dd wrote: [quote=obelix]ska kanske tala om vad jag anser att de skulle ha gjort istället.
Hört uttrycket "mota Olle i grind"?
Varför ska någon tvunget behöva bli biten först?
Det kan man undra.
En hund är ofta genom sin storlek ett potentiellt dödsvapen och bara på grund av det så borde det finnas kraftiga restriktioner på hur och var man får ha hund.
Jag tycker Svenska bostäder gör en bra markering även om termen kamphund är lite luddig.
Varför någon överhuvud taget vill ha hund i en lägenhet har jag heller aldrig förstått.
1 Guest(s)