December 3, 2004
Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
Däremot håller jag med om hundkörkort, det behövs!
Sprang faktiskt på en helt herrelös jakthund idag, stor som en älgkalv, ingen märkning eller liknande..
Tog fast den och lämnade in till polisen, tog 3 timmar innan ägare ens märkt att hunden var borta, trots att han "hade stått vid bilen och väntat på den"....
September 12, 2001
Amstaff wrote: Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
Sprang faktiskt på en helt herrelös jakthund idag, stor som en älgkalv, ingen märkning eller liknande..
Tog fast den och lämnade in till polisen, tog 3 timmar innan ägare ens märkt att hunden var borta, trots att han "hade stått vid bilen och väntat på den"....
Säger ju mycket om din inställning.
Med det ordvalet så verkar du behöva "hundkörkort" eller ännu hellre vara utan hund.
January 12, 2004
Amstaff wrote: Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
😮 Och hur korkad är inte denna meningen på en skala mellan 1-10?
Vad löser det?
vad hindrar personen från att vara vettig under utbildningen för att sedan vara ett rövhål?
December 3, 2004
skiroy wrote: [quote=Amstaff]Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
Med det ordvalet så verkar du behöva "hundkörkort" eller ännu hellre vara utan hund.
Så jag får inte nämna ordet Kamphund?
Skriver jag Amstaff frågar 30% vad det är för hundras...Nej, alla vet inte vad Amstaff är..
Hälften av er här har knappast ens någon kunskap om hundar, ni kallar de kamphundar utan att nämna innebörden, hur långt sträcker sig ordet kamphund? Går gränsen vid en Pitbull eller en aggressiv schäfer?
Sen pratas det alltid om Terriers, att Terriers är kamphundar...Ok, detta gäller alltså jakt / fågel / räddnings hundar också då terrier rasen är istort sett störst av alla..
För det andra får jag skriva hur f*an jag vill, jag är så utless på alla j*vla svenssons och förstå-sig-påare som snackar så mycket skit trots att ni aldrig överhuvudtaget vågat hälsa på en Kamphund (som ni vill kalla det).
Jag möter folk med min vovve (trots att han är hur snäll & barnvänlig som helst) som viker av och går världens omväg p.ga rädsla. Jag brukar t.om be dom gå förbi medans jag står still med vovven.
Men gamla tanter på 70år dom vågar sig fram och berätta hur vacker rasen är och hälsa..
Jag kommer således att kalla era barn för våldtäktsmän eller mördare, vem vet, när de blir äldre kanske de begår grövre brott så varför inte kallar dom det i förskott..
Eller så är ni alla bara kattmänniskor... måste vara kul att kasta pinnar till dom och bada med dom på stranden...
Trots detta så säljs och avlas det mer och mer "kamphundar" än nånsin, barnfamiljer har börjat inse hur fina och bra barnvänliga djur både Amstaff och bullterriers och andra liknande raser är. De flesta av våra bekant skulle hellre skaffa en Amstaff som familje hund än en valfri fågel/vallhund eller labrador eller liknande, varför?
Ingen av de jag känns har nånsin blivit bitna eller attackerade av en kamphund, trots att det vimlar av dom, jag har själv blivit biten av en schäfer, en collie och en blandad vallhund.
Men aldrig av något som kallas "kamphund"..
Ni lyssnar för mycket på media, iofs, de vanligaste trådarna här härstammar väl från AB så det förvånar mig inte ett dugg..
September 12, 2001
Amstaff wrote: [quote=skiroy][quote=Amstaff]Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
Skriver jag Amstaff frågar 30% vad det är för hundras...Nej, alla vet inte vad Amstaff är..
Hälften av er här har knappast ens någon kunskap om hundar, ni kallar de kamphundar utan att nämna innebörden, hur långt sträcker sig ordet kamphund? Går gränsen vid en Pitbull eller en aggressiv schäfer?
Sen pratas det alltid om Terriers, att Terriers är kamphundar...Ok, detta gäller alltså jakt / fågel / räddnings hundar också då terrier rasen är istort sett störst av alla..
För det andra får jag skriva hur f*an jag vill, jag är så utless på alla j*vla svenssons och förstå-sig-påare som snackar så mycket skit trots att ni aldrig överhuvudtaget vågat hälsa på en Kamphund (som ni vill kalla det).
Jag möter folk med min vovve (trots att han är hur snäll & barnvänlig som helst) som viker av och går världens omväg p.ga rädsla. Jag brukar t.om be dom gå förbi medans jag står still med vovven.
Men gamla tanter på 70år dom vågar sig fram och berätta hur vacker rasen är och hälsa..
Jag kommer således att kalla era barn för våldtäktsmän eller mördare, vem vet, när de blir äldre kanske de begår grövre brott så varför inte kallar dom det i förskott..
Eller så är ni alla bara kattmänniskor... måste vara kul att kasta pinnar till dom och bada med dom på stranden...
Du läste inte vad jag fetstilade va?
Det är inte själva ordet "kamphund" som är värst med ditt sanslöst usla ordval!
Utan själva detta..."regerar igen.. " Om du fortfarande inte fattar det så är du tamefasen en klassisk retard som inte bör ha en hund alls.Än mindre en "kampkatt".
December 3, 2004
skiroy wrote: [quote=Amstaff][quote=skiroy][quote=Amstaff]Va härligt att de tog bort förslaget, vi "kamphund"s ägare regerar igen..
Du läste inte vad jag fetstilade va?
Det är inte själva ordet "kamphund" som är värst med ditt sanslöst usla ordval!
Utan själva detta..."regerar igen.. " Om du fortfarande inte fattar det så är du tamefasen en klassisk retard som inte bör ha en hund alls.Än mindre en "kampkatt".
Så nu börjar admins med personangrepp, att kalla folk på sitt forum för retards är ju moget.
Inte konstigt att det börjar bli Fragbite av hela stället 😉
Jag är bara less på sådana som du som tror att ni kan ett skit om vare sig hundar eller kamphundar, slår vad om att du aldrig ens hälsat på en hund, kanske klev du i hundskit i yngre år och blev livrädd, eller kanske du ramlade och slog i huvet?
So what, Svenska Bostäder trodde dom kunde utesluta oss kamphundsägare, jag bor inte hos dom så jag behöver inte oroa mig.
Skaffa en hund själv och uppfostra den innan du uttalar dig är min åsikt.
Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
December 3, 2004
skiroy wrote: [quote=obelix][quote=Gebba]ja blev biten i röven av en shäfer en gång när ja va mindre men den bet inte så hårt som tur var :p
ja tycker man ska förbjuda stora hundar i bostadsområden för man måste tänka på att det är fler som bor där.
går inte träna självförsvar mot hundar?
Det är inte bara stora hundar som kan orsaka skada.
Har själv blivit biten av en Schäfer när jag var runt6-7 år, huggtanden åkte nästan genom handen på mig, men det var 100% mitt egna fel.
Varför förbjuda stora hundar i bostadområden?
De stora hundarna är oftast snällare än de små.
Men en pitbull är inte så jäkla stor rent fysisk mannen.
Men den hunden kan verkligen orsaka skador deluxe som en tax med klart mindre kraft i käken klarar av.
En tax sliter sig inte så lätt i från ett koppel som en pitbull kan göra. Dessa hundar har en oanad kraft på sätt och vis.
En tax gör inte så här!
Det kan du inte snacka bort obelix. Med all respekt om din kunskap om hundar, men handen på hjärtat nu.
Tänk om det hade varit din hund som blivit utsatt för en liknande attack.
En pitbull är inte så jäkla ullegullig som alltför många ägare av dessa hundar tyckt tro!
So what? Min hund blev attackerad av en schäfer förra sommaren, bara för 3 veckor sedan kom en svart lösspringande labrador och gav sig på honom..
Kanske det var min vovves fel då, han kanske stirrade på schäfern?
Jag hade min vovve kopplad båda gångerna.
Och det är så det börjar, någon kommer löskopplad med en hund som kommer fram och börjar bråka, hunden blir biten, antagligen då en kamphund har betydligt mer utvecklad kropp för detta, och ändå får kamphunden skiten för det..
Hur länge fick du leta för att hitta det reportaget 😉
December 3, 2004
obelix wrote: [quote=Amstaff]Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
visst, ni kanske vann den nu, men till viket pris?
Det finns inget vi och dom i hundvärlden, antingen är vi enade eller jävligt ensamma
Vilket pris?
Vi förlorade ingenting, Svenska Bostäder förlorade allt..
De gick själva ut med att de drog tillbaka förbudet.. Inte att hundägare tvingade dom att göra det...
Lika veka som ni med andra ord..
January 12, 2004
Amstaff wrote: [quote=obelix][quote=Amstaff]Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
Det finns inget vi och dom i hundvärlden, antingen är vi enade eller jävligt ensamma
Vilket pris?
De gick själva ut med att de drog tillbaka förbudet.. Inte att hundägare tvingade dom att göra det...
läs om det jag nyss fetmarkerade
December 3, 2004
obelix wrote: [quote=Amstaff][quote=obelix][quote=Amstaff]Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
Vilket pris?
läs om det jag nyss fetmarkerade
Klart att det finns "ni", antingen har man hund eller så har man inte..
Amstaff wrote: [quote=obelix][quote=Amstaff]Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
Vilket pris?
Är du full, eller har du bara ätit ovanligt mycket havregrynsgröt idag?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 3, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Amstaff][quote=obelix][quote=Amstaff]Som sagt, vi kamphundsägare vann den debatten, vi får bo vart vi vill, ni andra ligger steget efter.... GL HF
Vilket pris?
Är du full, eller har du bara ätit ovanligt mycket havregrynsgröt idag?
Jag dricker inte alkohol och havregryn är för datornördar...
Däremot nån liter Cola, en kebabrulle och en timmes promenad med vovven..
December 3, 2004
obelix wrote: [quote=Amstaff]Klart att det finns "ni", antingen har man hund eller så har man inte..
var det därför du valde att skriva att NI kamphundsägare vann?
Tog då en herrans massa tid för dig att komma på ett svar..
Vart vill du komma med din fråga? Den går runt runt känns det som..
Och förresten, till er alla, min penis är av lagom längd (håller långt över den svenska "standarden", är ju finne så), mina datorer köpte jag för att vara förberedd till Vista och Dx10 och vovven är nu avelsparad och ska på utställningar samt påbörja spårning till sommaren..
Så nej, alla skaffar inte förlängare...
August 11, 2005
Haha, vilken härlig tvist tråden fick sig 😀
Amstaff, lägg bort BS:et, du vet mycket väl själv vilka hundar som klassas som "kamphundar" (även jag tycker den klassningen är retarded), men det är några få utvalda raser som flitigt används av olämpliga
element till olämpliga saker.
Det kan du inte förneka.
Det enda du, i mina ögon, gör med ditt sätt att argumentera är att driva dig allt närmare den grupp nötter som håller på med hundslagsmål och skit.
Det du bör göra är att vara ödmjuk och svara på "rätt sätt" till folk på forumet. Det har inget med att vara PK eller inte att göra, det har med det att göra att ni (dvs ni som käftat mot varandra senaste inläggen) drivs längre bort från varandra och börjar med "ni vs oss".
Det finns en indelning här, och det är inte pitbullägare vs andra, utan det är alla mot de ägare som missbrukar sina hundar.
På samma sätt som det är allas ansvar att läsa på om nåt innan de uttalar sig om det (tex läsa på om det som brukar betecknas kamphundar etc) så har du och dina likar, som har hundraser som klassas som kamphundar i folkmun, en plikt att vara ute och visa er på ett sådant sätt att folk kan se att era hundar inte är ett hot mot dem.
Det gäller att ni (som äger sådana hundar) är ödmjuka och toleranta. Men uppenbarligen är inte du det, iaf inte vad jag läst de senaste inläggen du gjort. Är ni inte det kommer ni gräva er egen grav sakta men säkert och det kmmer till slut bli som i Tyskland; totalförbud att äga vissa hundraser.
var ödmjuk så får du bättre respons.
Annars har du alltid Fragbite att hänga på 😉
December 3, 2004
csm101 wrote: Haha, vilken härlig tvist tråden fick sig 😀
Amstaff, lägg bort BS:et, du vet mycket väl själv vilka hundar som klassas som "kamphundar" (även jag tycker den klassningen är retarded), men det är några få utvalda raser som flitigt används av olämpliga
element till olämpliga saker.Det kan du inte förneka.
Det enda du, i mina ögon, gör med ditt sätt att argumentera är att driva dig allt närmare den grupp nötter som håller på med hundslagsmål och skit.
Det du bör göra är att vara ödmjuk och svara på "rätt sätt" till folk på forumet. Det har inget med att vara PK eller inte att göra, det har med det att göra att ni (dvs ni som käftat mot varandra senaste inläggen) drivs längre bort från varandra och börjar med "ni vs oss".
Det finns en indelning här, och det är inte pitbullägare vs andra, utan det är alla mot de ägare som missbrukar sina hundar.
På samma sätt som det är allas ansvar att läsa på om nåt innan de uttalar sig om det (tex läsa på om det som brukar betecknas kamphundar etc) så har du och dina likar, som har hundraser som klassas som kamphundar i folkmun, en plikt att vara ute och visa er på ett sådant sätt att folk kan se att era hundar inte är ett hot mot dem.
Det gäller att ni (som äger sådana hundar) är ödmjuka och toleranta. Men uppenbarligen är inte du det, iaf inte vad jag läst de senaste inläggen du gjort. Är ni inte det kommer ni gräva er egen grav sakta men säkert och det kmmer till slut bli som i Tyskland; totalförbud att äga vissa hundraser.
var ödmjuk så får du bättre respons.
Annars har du alltid Fragbite att hänga på 😉
Ord kan inte göra mig till "nötter som håller på med hundslagsmål och skit."
Har aldrig "kampat" med min hund och lär inte göra det heller, det är överhuvudtaget inte syftet med min hund.
Förövrigt existerar knappast hundkamp i norrland, aldrig hört talas om att det finns vare sig folk eller klubbar som ägnar sig åt hundkamp norr om Umeå.
Det är nog något som drabbar er söderöver mer, basic fakta, bara att kolla hur situationer och bostadsområden ser ut.
Det förvånar mig inte ett dugg med andra ord, men jag kommer aldrig att ta en hundkampares sida, trots att jag har en "kamphund"..
Och visst kan jag skriva kortfattat och hårt, men varför ska jag dag ut & in behöva ens försvara mig för för att jag har en sådan hund?
Man blir ganska precis och less, jag orkar inte ens formulera mina svar, det du skriver ändrar inte mig och det jag skriver ändrar inte dig..
Jag har ingen skyldighet att visa att min hund är lugn & go, och du har ingen skyldighet att ta reda på om min hund är det eller inte.
Det jag gör är att visa respekt mot folk som är hundrädda, och så fort man har gått förbi på den ensamma cykelvägen så får man en kniv i ryggen av personen som gick förbi, om inte på plats så på forums..
Eller kanske du vill här & nu bortförklara sådant som dina barn en gång i framtiden kanske kommer att göra?
Jag skyddar inte hundkampare, jag skyddar sådana som har meriter och erfarenhet av att ha en kamphund samt som har gått förbi dessa gränser och insett att det finns så mycket mer man kan göra med dessa hundar än att svärta deras namn och låta dom bita varandra blodiga.
August 11, 2005
Amstaff wrote:
Ord kan inte göra mig till "nötter som håller på med hundslagsmål och skit."
nej men det kan få oss att tro att du mer är åt det hållet.
Förövrigt existerar knappast hundkamp i norrland, aldrig hört talas om att det finns vare sig folk eller klubbar som ägnar sig åt hundkamp norr om Umeå.
Är knappast som att de skyltar med det stort 😛
Det är nog något som drabbar er söderöver mer, basic fakta, bara att kolla hur situationer och bostadsområden ser ut.
Jag bor på Rullstensgatan på Nydalahöjden 😉
Det förvånar mig inte ett dugg med andra ord, men jag kommer aldrig att ta en hundkampares sida, trots att jag har en "kamphund"..
Nej, och jag påstår inte att du är en som sysslar med sånt. Men när du är så "aggressiv" gentemot folket här som redan tror lite dåligt om sådana som har kamphundar så kan du uppfattas på fel sätt.
Och visst kan jag skriva kortfattat och hårt, men varför ska jag dag ut & in behöva ens försvara mig för för att jag har en sådan hund?
Man blir ganska precis och less, jag orkar inte ens formulera mina svar, det du skriver ändrar inte mig och det jag skriver ändrar inte dig..
Av samma anledning som jag dag ut och dag in måste "försvara" det faktum att jag är både muslim och invandrare för sådana som tror att alla muslimer är islamistiska mordgalningar.
Man får göra så tills uppfattningen hos tillräckligt många har ändrats för att det inte längre ska anses vara något fel på att äga en kamphund eller vara muslim.
Jag har ingen skyldighet att visa att min hund är lugn & go, och du har ingen skyldighet att ta reda på om min hund är det eller inte.
Nej, det är alla "kamphunds"-ägares skyldighet.
Dvs om ni nu vill ha en opinionsändring då.
Det jag gör är att visa respekt mot folk som är hundrädda, och så fort man har gått förbi på den ensamma cykelvägen så får man en kniv i ryggen av personen som gick förbi, om inte på plats så på forums..
Va?
Eller kanske du vill här & nu bortförklara sådant som dina barn en gång i framtiden kanske kommer att göra?
Dumt argument.
Jag skyddar inte hundkampare, jag skyddar sådana som har meriter och erfarenhet av att ha en kamphund samt som har gått förbi dessa gränser och insett att det finns så mycket mer man kan göra med dessa hundar än att svärta deras namn och låta dom bita varandra blodiga.
Precis. Gå tillbaka lite i tråden så ser du att jag är på samma sida som dig.
Det jag säger är att din attityd mot de som inte tänker samma som du i ämnet är för aggressiv, vilket i sig kan få folk att tro fel saker om dig.
Och det är som Delph1 skriver, det är upp till de som äger sådana hundar om de vill ha en attitydsförändring gentemot dem eller ej.
December 3, 2004
csm101 wrote: [quote=Amstaff] Ord kan inte göra mig till "nötter som håller på med hundslagsmål och skit."
nej men det kan få oss att tro att du mer är åt det hållet.
Är knappast som att de skyltar med det stort 😛
Jag bor på Rullstensgatan på Nydalahöjden 😉
Nej, och jag påstår inte att du är en som sysslar med sånt. Men när du är så "aggressiv" gentemot folket här som redan tror lite dåligt om sådana som har kamphundar så kan du uppfattas på fel sätt.
Av samma anledning som jag dag ut och dag in måste "försvara" det faktum att jag är både muslim och invandrare för sådana som tror att alla muslimer är islamistiska mordgalningar.
Man får göra så tills uppfattningen hos tillräckligt många har ändrats för att det inte längre ska anses vara något fel på att äga en kamphund eller vara muslim.
Nej, det är alla "kamphunds"-ägares skyldighet.
Dvs om ni nu vill ha en opinionsändring då.
Va?
Dumt argument.
Precis. Gå tillbaka lite i tråden så ser du att jag är på samma sida som dig.
Det jag säger är att din attityd mot de som inte tänker samma som du i ämnet är för aggressiv, vilket i sig kan få folk att tro fel saker om dig.
Och det är som Delph1 skriver, det är upp till de som äger sådana hundar om de vill ha en attitydsförändring gentemot dem eller ej.
Visst kan det vara att jag formulerar mig hårt, just nu är jag dyngförkyld och irriterad 🙂
1 Guest(s)